Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Projekt systemu wspomagania zarządzaniem eksploatacją pojazdów szynowych

W artykule przedstawiono problem zarządzania eksploatacją pojazdów szynowych realizujących przewozy w oparciu o zadany rozkład jazdy. W procesie planowania eksploatacji uwzględnić należy również szereg uwarunkowań technicznych, takich jak przeglądy oraz naprawy, a także w szczególności zakłócenia nieplanowe. Przedstawiono projekt tworzonego systemu informatycznego służącego do wspomagania planowania przydziału zadań przewozowych oraz prac obsługowych dla pojazdów szynowych.

Transport bliski i magazynowanie w układach obróbkowych i montażowych

Struktura linii produkcyjnej odzwierciedla rozmieszczenie przestrzenne modułów technologicznych powiązanych systemem transportowym. System ten gwarantuje również czasowe rezerwowanie przez zastosowanie zasobników międzyoperacyjnych. Moduł technologiczny będąc podstawową jednostką posiada wewnętrzny system międzyoperacyjnego transportu. System ten oparty jest zwykle o stół obrotowy lub transporter liniowy.

Badania hałasu pojazdów szynowych

W artykule zaprezentowano szacowane wartości kosztów zewnętrznych emisji hałasu generowanego przez transport szynowy w Unii Europejskiej. Przedstawiono wybrane wyniki badań dotyczących wpływu materiału wstawki hamulcowej pojazdu szynowego na poziom emisji hałasu w procesie hamowania. Wykazano, że wstawki kompozytowe charakteryzują się niższymi poziomami przyspieszeń drgań w stosunku do klasycznych wstawek żeliwnych i średnio o 10 dB(A) mniejszym hałasem. W pracy przedstawiono także wybrane wyniki badań hałasu i drgań oddziaływujących na pasażerów tramwajów typu 105 Na i NGT eksploatowanych przez MPK S.A. w Krakowie.

Metoda zapobiegania blokadom systemu transportowego w modelu symulacyjnym

W artykule przedstawiono łatwą do zaimplementowania w modelu symulacyjnym metodę zapobiegania blokadom systemu autonomicznych robotów mobilnych - wózków. W metodzie tej wykorzystano podejście oparte na kolejkach. W pierwszej części artykułu przedstawiono sposób budowania modelu symulacyjnego systemu transportowego w programie Arena. Druga część opisuje metodę zapobiegania blokadom. Poprawność tej metody została potwierdzona przez eksperyment symulacyjny.

Wybrane problemy zarządzania europejską przestrzenią powietrzną

W artykule przedstawiono wybrane problemy w zakresie kształtowania ruchu lotniczego w przestrzeni powietrznej. Istotą zarządzania przestrzenią powietrzną jest systemowe podejście do ruchu lotniczego, taboru lotniczego, portów lotniczych oraz naziemnych i pokładowych urządzeń i systemów nawigacyjnych wraz z odpowiednią organizacją obszarów kontrolowanych lotnisk. Rozwój infrastruktury transportu lotniczego staje się obecnie priorytetem wzrostu gospodarczego w Europie. Rozwój ten zależy również od efektywnego prowadzenia wielkich programów takich jak GALILEO (radionawigacja satelitarna) czy ITER (synteza jądrowa). Dlatego też istnieje konieczność wprowadzenia zmian uwzględniających nowe podejście do zarządzania europejską przestrzenią powietrznią.

Rola i znaczenie portów morskich

Rosnąca wymiana handlowa i globalizacji produkcji oraz konsumpcji przyczynia się do zwiększenia roli i znaczenie portów morskich. Transport morski jest konkurencyjny w przypadku ładunków masowych. Coraz większego znaczenia nabiera przewóz drobnicy, głównie za sprawą powszechnego użycia kontenerów Szczególnie duży wzrost obrotów następował w portach morskich państw rozwijających. W Polsce mały był udział ropy naftowej i jej pochodnych w przeładunkach w portach morskich.

Identyfikacja zakłóceń w przepływach materiałowych

Wzrost liczby kooperantów i relacji międzyorganizacyjnych powoduje wzrost złożoności całego systemu logistycznego. Stąd istotne jest badanie przyczyn odchyleń w przepływach materiałowych nie tylko wewnątrz przedsiębiorstw ale także w sieciach i łańcuchach dostaw. W artykule zdiagnozowano zakłócenia w cyklu realizacji zamówienia, które decydują o opóźnieniach w realizacji zamówień dla kluczowego klienta.

Diagnozowanie komputerowo zintegrowanych systemów łączności w lotniczych systemach transportowych

Technicznym Wojsk Lotniczych (ITWL) do budowy, uruchomienia, testowania i unifikacji zintegrowanych systemów łączności w zakresie składu urządzeń oraz funkcji wykorzystywanego w nich oprogramowania. Szczególną uwagę poświęcono tzw. stanowisku integracyjnemu (zbudowanemu w ITWL w ramach realizacji tematu modernizacji śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24) przeznaczonemu do uruchamiania radiostacji pokładowych integrowanych na bazie cyfrowych szyn danych (m.in. wg standardu MIL-1553B) oraz mobilnemu zestawowi aparatury kontrolno - pomiarowej typu ZDZSŁ-1 przeznaczonej do ich obsługi i diagnozowania. Posiadanie takiego stanowiska oraz zestawu obsługowo diagnostycznego pozwoliło ITWL integrować nowe urządzenia, przygotowywać i przenosić na pokłady śmigłowców nowe plany łączności radiowej oraz diagnozować elementy zintegrowanego systemu.

Narzędzia statystyczne a badanie związków przyczynowo - skutkowych w projektowaniu robót budowlanych

W artykule przedstawiono pogląd dotyczący wykorzystania narzędzi analizy statystycznej podczas projektowania technologii robót budowlanych. Autor opiera swoje poglądy na praktycznym postrzeganiu występujących zjawisk przyczynowo skutkowych i doświadczeniu z praktycznej pracy zawodowej, próbując przekonać szczególnie młodych inżynierów do takiego właśnie postępowania.
Subskrybuj to źródło RSS