Zaloguj się

WIEDZA

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwach

Właściwie wkomponowanie sfery logistyki w strukturę zarządzania przedsiębiorstwem może stanowić istotny element w usprawnieniu systemu kształtowania i realizacji przepływów materiałowych oraz informacyjnych, pozwalający na wzrost potencjału przedsiębiorstw oraz efektywniejszego ich wykorzystania. Istotną kwestią często jest jednak wybór, czy logistyka powinna być samodzielnym działem funkcjonalnym, czy też podporządkowanym innym działom podstawowym.

Technicznego w aspekcie jego niezawodności

W artykule przeanalizowany został problem ekonomicznej oceny niezawodności naprawialnego obiektu technicznego. Wyjaśniono znaczenie szacowania całkowitego kosztu istnienia obiektu (LCC), określono typowe elementy LCC oraz omówiono relacje jakie zachodzą między niezawodnością a LCC. Następnie scharakteryzowano parametry niezawodności ściśle powiązane z LCC, a także przedstawiono teoretyczny model analizy LCC oparty na niezawodności obiektu technicznego. Wykazano również istotność uwzględniania charakterystyk niezawodnościowych obiektu przy wyliczaniu kosztów eksploatacji ponoszonych w pełnym okresie jego trwałości.

Centra dystrybucyjne i logistyczne Pomorza Środkowego

Powstanie centrów logistycznych jest zjawiskiem przestrzennym wynikającym z globalizacji rynków. Przedsiębiorstwa poprzez centra dystrybucyjne poszukują sposobów redukcji kosztów związanych z całym łańcuchem logistycznym wewnątrz przedsiębiorstwa lub na zasadzie outsourcingu wykorzystują terminale firm spedycyjnych. Dostęp do centrów dystrybucyjnych i logistycznych staje się determinantą wzrostu gospodarczego danego regionu. Celem referatu jest zaprezentowanie roli centrum logistycznego w łańcuchu logistycznym przedsiębiorstw Pomorza Środkowego i znaczenia ich w rozwoju regionu.

Logistyczna obsługa klienta w przedsiębiorstwach

Logistyczna obsługa klienta powinna stanowić fundament systemu logistycznego i przyświecać realizacji procesów logistycznych w przedsiębiorstwach TSL. W artykule zostały wskazane wzajemne relacje kosztów logistycznych oraz poziomu obsługi logistycznej przedsiębiorstwa, jak również podstawowe kroki w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki firmy w zakresie logistycznej obsługi klienta.

Identyfikacja potrzeb i obszarów działań logistycznych w przedsiębiorstwie

W artykule omówione zostały obszary działań i czynności identyfikujące potrzeby oraz zadania logistyczne przedsiębiorstw. Podejmowane działania logistyczne powinny być ukierunkowane zarówno na potrzeby przedsiębiorstw, jak też zorientowane na wymagania rynku. Przedstawione zostały także warianty organizacji obsługi logistycznej przedsiębiorstw, która może być realizowana z wykorzystaniem własnego potencjału rzeczowego i osobowego, albo powierzona zewnętrznym operatorom logistycznym.

Zmiany organizacyjne i instytucjonalne w logistyce świeżych owoców i warzyw w polsce

W artykule omówiono najważniejsze wyzwania w obszarze logistyki świeżych owoców warzyw. Wskazane zostały czynniki decydujące o obecnym kształcie systemu dystrybucji owoców warzyw w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem upadku struktur spółdzielczych oraz zwiększającą się rolą supermarketów w handlu detalicznym żywnością. Zaprezentowano grupy producenckie i pełnione przez nie funkcje logistyczne jako skuteczny sposób niwelowania problemów związanych z logistyką na szczeblu producentów.

Zastosowanie niestacjonarnej hiperpłaszczyzny ślizgowej do sterowania dyskretnym obiektem dynamicznym

W referacie przedstawiono nową strategię ślizgowego sterowania, często spotykanym w logistyce, dyskretnym obiektem dynamicznym z opóźnieniem sygnału wejściowego i zakłóceniem nie spełniającym warunków dopasowania. Do zaprojektowania regulatora wykorzystano niestacjonarną hiperpłaszczyznę ślizgową, której parametry zostały dobrane tak, aby zagwarantować zbieżność uchybu regulacji do zera w skończonym, z góry zadanym czasie. Zastosowanie opracowanej metody nie powoduje występowania chatteringu oraz pozwala znacząco ograniczyć sygnał sterujący generowany w początkowej fazie procesu sterowania.

Współczesne trendy w zarządzaniu łańcuchem dostaw

W artykule przedstawiono współczesne trendy w zarządzaniu łańcuchami dostaw, których odzwierciedleniem jest wykorzystanie technologii informacyjnych. Zarządzanie całokształtem procesów logistycznych w łańcuchu dostaw wymaga by był on przejrzysty (każde z ogniw uczestniczących w przepływie musi mieć dostęp do pełnej informacji logistycznej). Można to uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii takich jak: bazy danych, zintegrowanych systemów informatycznych, systemów automatycznej identyfikacji, systemów CSCW, itp.. Artykuł ukazuje przegląd wykorzystania instrumentów zarządzania łańcuchami dostaw oraz wskazuje kierunki ich rozwoju, pozwalające na usprawnienie jego funkcjonowania.
Subskrybuj to źródło RSS