Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka w eksploatacji statku powietrznego

W referacie opisano niektóre problemy logistyki w eksploatacji statku powietrznego. Logistyka zabezpiecza potrzeby operacyjne i utrzymywanie zdatności oraz gotowości statków powietrznych. Rozwinięto pojęcie tzw. myślenia logistycznego.

O doskonaleniu procesów przeładunku w systemach transportowych

Streszczenie: przedstawiono podstawowe rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne, operacyjne oraz technologiczne w zakresie obsługiwanych towarów tak aby na tej podstawie omówić problematykę poszukiwania nowych możliwości doskonalenia procesów transportowych i magazynowych w transporcie towarów. Przedstawiono koncepcję wykorzystania do tego celu nie jak powszechnie się to czyni zasady zachowania energii ale prawa egzergii. Dalej omówiono krótko (z odesłaniem do szczegółowych informacji z wcześniejszych publikacji autora) już stosowane wskaźniki oceny energetycznej poszczególnych działów gospodarki narodowej stosowanych w ramach polityki Unii Europejskiej. Najbardziej popularnym wskaźnikiem obecnie jest ODEX. Krótko scharakteryzowano wskaźnik i omówiono uwzględnienie w nim transportu. W dalszej części referatu przedstawiono założenia i zapis formalny nowego wskaźnika analogicznego do ODEX, mającego zastosowanie w logistyce i transporcie. Omówiono model matematyczny pozwalający obliczać przedmiotowy wskaźnik.

Wybrane aspekty obróbki nagniataniem części samochodowych

W pracy analizie poddano zmiany wymiarowe zachodzące po procesie nagniatania związane z przemieszczeniem materiału po odciążeniu, a co za tym idzie zwiększeniem wysokości nierówności. Uzyskano wyniki korzystając z nowoczesnych narzędzi obliczeniowych wykorzystujących Metodę Elementów Skończonych. Opracowano aplikację w języku APDL. Wykonano symulacje komputerowe w programie Ansys. Uzyskano wyniki zależności niekontrolowanej zmiany wymiarów wysokości nierówności od głębokości nagniatania oraz od odchyłki zarysu nierówności powierzchni. Wyniki przedstawiono w postaci wykresów.

Logistyczny model przedsiębiorstwa, jako strategia sprzedaży bezpośredniej - na przykładzie firmy Avon

Dzięki prawidłowo funkcjonującym systemom logistycznym możliwe jest osiąganie podstawowych celów przedsiębiorstwa. Zdefiniowane w najprostszy sposób systemy logistyczne to celowo zorganizowane i połączone zespoły elementów takich jak: produkcja, transport, magazynowanie czy odbiorca. Zdolność do szybkiego i taniego dostarczania klientom potrzebnych im produktów umożliwia osiągnięcie przewagi rynkowej nad konkurentami. Istotną cechą systemu logistycznego jest trudność do szybkiego skopiowania przez konku ren cję, dla te go pra wi dło wo skon stru owa ny sys tem logistyczny może być czynnikiem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.

Symulacja rozkładu pól temperatur w procesie nagniatania gładkościowego

Praca dotyczy modelowania komputerowego i symulacji procesu nagniatania gładkościowego wałków. Opracowano aplikację programie ANSYS/LS-DYNA do symulacji czasowej zjawisk fizycznych zachodzących w strefie kontaktu elementu nagniatającego z przedmiotem obrabianym. Badano wpływ zagłębienia narzędzia na wywołany stan naprężeń i odkształceń oraz rozkład i wartości temperatur. Przedstawiono przykładowe wyniki symulacji numerycznych.

Systemy elektronicznej wymiany danych w procesie obsługi towarów w gdyńskich terminalach kontenerowych

Sprawność i niezawodność logistycznych procesów dostaw, produkcji i dystrybucji jest uzależniona od szybkości i efektywności przetwarzania informacji, która w obecnych czasach jest determinowana przede wszystkim możliwościami nowoczesnej technologii komputerowej. Systemy informatyczne i rozwiązania techniczne związane z elektroniczną wymianą danych gospodarczych stanowią podstawowy element współczesnej infrastruktury logistycznej. Głównym zamierzeniem autorów artykułu jest przedstawienie tego typu rozwiązań stosowanych w procesie obsługi towarów w gdyńskich terminalach kontenerowych.

Ocena nośności sprężystej podatnych nawierzchni drogowych

W pracy przedstawiono koncepcję oceny nośności sprężystej podatnych nawierzchni drogowych z zastosowaniem hipotez wytężeniowych mechaniki gruntów. W przykładach przyjęto typowy model nawierzchni w postaci układu izotropowych warstw sprężystych. Warstwa górna jest obciążona siłami powierzchniowymi równomiernie rozłożonymi na powierzchni koła.

Kryteria doboru parametru diagnostycznego na potrzeby diagnostyki okrętowego silnika spalinowego

Streszczenie: Zmiana niektórych parametrów struktury silnika wpływa na zmianę emisji składników szkodliwych w spalinach. Dotyczy to przede wszystkim uszkodzeń następujących w układzie wymiany ładunku a także w układzie paliwowym i układzie doładowania silnika. W referacie przedstawiono model diagnostyczny silnika, w którym symptomami diagnostycznymi są wskaźniki i charakterystyki emisji gazowych składników spalin. Model uzupełniono wynikami badań na stanowisku jednocylindrowego silnika badawczego ZS. Badanie modelu ukazuje różną wrażliwość zmian wybranych parametrów struktury silnika na parametry diagnostyczne.
Subskrybuj to źródło RSS