Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Uwarunkowania działań i decyzji w systemie logistycznym wybrane przykłady

W celu uzyskania sprawnego i efektywnego przepływu fizycznego w systemie logistycznym niezbędna jest właściwa informacja i posiadanie doświadczenia w zakresie budowania systemów i kształtowania przebiegu procesów logistycznych. W niektórych przypadkach znajomość zasad logistyki nie wystarcza. Naturalne rozproszenie czynności i zadań logistycznych, bez uwzględnienia ich wzajemnych relacji, może prowadzić do innych efektów, niż założone.

Neuronowy estymator strumienia magnetycznego maszyny napędowej dla samochodu elektrycznego

Streszczenie: W artykule przedstawiono metody syntezy estymatora strumienia stojana maszyny indukcyjnej wykorzystujące sztuczne sieci neuronowe (SSN). Wymagania dotyczące charakterystyk regulacyjnych stawiane przed konstruktorami napędów samochodów elektrycznych wymuszają stosowanie algorytmów sterowania pozwalających na kształtowanie odpowiedzi momentu elektromagnetycznego wytwarzanego w maszynie napędowej.

Prędkość pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości

Dostosowanie prędkości do znaków drogowych oraz warunków aktualnie panujących na drodze ma istotny wpływ na bezpieczeństwo poruszających się pojazdem oraz znajdujących się w jego pobliżu osób. W artykule przedstawiono aktualny stan prawny dotyczący dopuszczalnych prędkości na drogach, a także limity prędkości w krajach UE. Zwrócono także uwagę na zmiany liczby zabitych w wypadkach drogowych w ostatnich latach. W drugiej części przedstawiono analizy prędkości pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości.

Systemowe determinanty obsługi klienta w przedsiębiorstwie

Zastosowanie zaprezentowanego w artykule podejścia systemowego w logistyce umożliwia przedsiębiorstwom realizację wielu zadań o charakterze strategicznym, między innymi osiągnięcie wyższego poziomu obsługi klientów dla skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy utrzymania własnej przewagi. Systemy logistyczne mogą także służyć do tworzenia barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku dzięki ścisłej współpracy w zakresie logistyki między obsługującym dostawcą a jego klientami.

Analiza działania systemu asg-eupos w warunkach dynamicznych

Przeprowadzenie sondażu hydroakustycznego celem wykonania aktualnej, wiarygodnej i bardzo szczegółowej mapy batymetrycznej wymaga wykorzystania zarówno sygnałów z Satelitarnych Systemów Pozycjonowania, systemów wspomagających jak również technologii przetwarzania sygnałów pochodzących z urządzeń hydrograficznych. O wiarygodności i dokładności mapy batymetrycznej decyduje wypadkowa dokładności systemu pozycjonowania oraz systemu hydroakustycznego oraz ich integracja. Celem przeprowadzonych doświadczeń było określenie charakterystyk dokładności oraz niezawodności działania serwisów naziemnego systemu wspomagającego: ASG-EUPOS (Aktywna Sieć Geodezyjna).

Logistyczne uwarunkowania nowych relacji transportowych obejmujących żeglugę śródlądową

Transport wodny śródlądowy generuje najniższe spośród wszystkich gałęzi transportu jednostkowe koszty zewnętrzne, a co za tym idzie: zwiększając jego wykorzystanie, w znacznym stopniu można rozwiązać istniejące problemy sektora transportowego. Na terenie Unii Europejskiej (tzw. Starej Piętnastki), wykorzystanie transportu śródlądowego w jednostce pracy transportowej stanowi około 6%, w Polsce jest to zaledwie 0,4%. Polskie rzeki dają możliwości większego ich wykorzystania bez wielkich nakładów finansowych, a Unia Europejska wręcz narzuca podjęcie działań w tym kierunku.

Reinżyniering procesów logistycznych w służbach mundurowych

Rzeczywistość gospodarcza, w której obecnie funkcjonują służby mundurowe, ulega ciągłym zmianom ekonomicznym, społecznym oraz prawnym. Taki stan rzeczy wymusza sprawność w elastycznym dopasowywaniu się do nowych realiów otoczenia. Niezbędne jest zatem systemowe podejście do zarządzania, które umożliwia spojrzenie na funkcjonowanie organizacji przez pryzmat realizowanych w niej procesów, zamiast zadań ograniczonych do określonego elementu struktury organizacyjnej. Z zarządzaniem systemowym wiąże się również ciągłe doskonalenie procesów, noszące nazwę reinżynieringu, które zapewnia ich aktualność, elastyczność, a także wysoką efektywność uzyskiwanych wyników. Miarą sprawności realizacji procesów organizacji jest jej konkurencyjność oraz zajmowana pozycja na rynku. Służby mundurowe, utrzymywane z budżetu państwa, nie podlegają jednak mechanizmom rynkowym i nie muszą zmagać się z zagrożeniami ze strony konkurencji.

Problematyka procesu demontażu w środowiskowym oddziaływaniu środków transportu

Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa i postulaty poprawy stanu środowiska naturalnego wymagają od projektantów oraz producentów środków transportu uwzględniania wymagań ekologicznych. W artykule przedstawiono podstawowe założenia, procedury realizacji, zalety i ograniczenia procesu demontażu wycofanych z eksploatacji środków transportu.

Reklamacje w logistycznej obsłudze klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Obsługa klienta jest jednym z najważniejszych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem. Od skuteczności działań mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów zarówno w zakresie produktów jak i świadczonych usług zależy w dużej mierze pozycja organizacji na rynku. Logistyczna obsługa klienta związana jest przede wszystkim z czynnościami transakcyjnymi, jest jednak obecna również w czynnościach przed i potransakcyjnych. Obsługę reklamacji i skarg składanych przez klientów traktuje się często jak zło konieczne. Wśród decydentów istnieje mała świadomość pozytywnego znaczenia tego zjawiska w zarządzaniu. Dobrze obsłużony w zakresie obsługi potransakcyjnej klient jest często bardziej lojalny niż ten, który, od razu był w pełni zadowolony z nabytego dobra.
Subskrybuj to źródło RSS