Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Drgania płyty zamocowanej na obwodzie obciążonej siłą skupioną poruszającą się ze zmienną prędkością

W pracy przeanalizowano drgania prostokątnej płyty Kirchhoffa zamocowanej na obwodzie i spoczywającej na podłożu Winklera. Sprężysta płyta charakteryzuje się zmiennym poprzecznie modułem Younga. Obciążenie stanowi siła skupiona poruszająca się ruchem jednostajnie zmiennym, równolegle do boku płyty. Zaprezentowane rozwiązania oraz przykłady obliczeniowe opisują drgania wymuszone oraz drgania swobodne płyty.

Wykorzystanie kurtogramu do detekcji uszkodzeń przekładni zębatych

Analizowany sygnał pochodzi z modelu analitycznego przekładni zębatej o stałych osiach. W modelu uwzględniono odkształcalność zębów przekładni. Modelowanymi uszkodzeniami są: uszkodzenie powierzchni zęba i pęknięcie (w efekcie końcowym wyłamanie) zęba. Uszkodzenie powierzchni modelowane jest przez zwiększenie luzu międzyzębnego, pęknięcie przez procentowe zmieszenie sztywności uszkodzonego zęba.

Rozwój motoryzacji a ekologia

W referacie przedstawiono problem wpływu rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i eksploatacji środków transportu na środowisko naturalne. Poruszono aspekt postępującej degradacji przyrody i szeroko zakrojone działania organizacji państwowych na rzecz ograniczenia emisji zanieczyszczeń.

Kooperacja w budownictwie transportowym

Przedsiębiorstwa, we współczesnych warunkach funkcjonowania, chcąc osiągnąć swoje cele i pełnić służące tym celom funkcje, kooperują z innymi przedsiębiorstwami. Kooperacja, mimo, że w sferze logistyki nie jest zjawiskiem nowym jest szczególnie wskazana w odniesieniu do podmiotów budownictwa transportowego. W referacie zidentyfikowano istotę, uwarunkowania oraz skłonność tych przedsiębiorstw do kooperacji w świetle literatury przedmiotu oraz informacji pochodzących z praktyki gospodarczej.

System logistyczny polski na tle wybranych krajów europejskich

Streszczenie: W referacie przedstawiono analizę porównawczą wybranych aspektów systemów logistycznych krajów europejskich: Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Szwecji i Francji. Następnie dokonano zestawienia z systemem logistycznym Polski. Zaproponowano rozwiązania dotyczące organizacji systemu logistycznego Polski w aspekcie komodalności oraz tworzenia struktur centrów logistycznych jako bodźca do zrównoważonego rozwoju gospodarczego kraju.

Obiegi taboru w aspekcie systemu wspomagania zarządzaniem eksploatacją

W artykule opisano moduł prognozowania przebiegów oraz liczby motogodzin. Wartości tych parametrów determinują możliwość użytkowania lub konieczność obsługiwania technicznego autobusów szynowych. Zależne są w pełni od realizowanych przewozów, a zatem obiegów przypisanych do pojazdów. W chwili obecnej zauważalny jest sposób określania obiegów w postaci papierowej lub arkuszy kalkulacyjnych, w wersji dedykowanej do chwilowych potrzeb. Występujące zdarzenia niepożądane oraz zmiany rozkładu jazdy powodują konieczność ponownego, czasochłonnego opracowania obrotów.

Problemy bezpieczeństwa pasażerów statków wycieczkowych w rejonach polarnych w aspekcie ewakuacji w sytacjach awaryjnych

W artykule porusza się problem bezpieczeństwa statków wycieczkowych pływających w rejonach polarnych. Rozważa się zagadnienia związane z ewentualną ewakuacją w tak specyficznych warunkach. Przedstawiono tendencje w rozwoju środków ratunkowych oraz wymagania przepisów dotyczących bezpiecznej ewakuacji ze statków w rejonach polarnych.

Metoda selekcji firm transportowych i środków transportu dla sieci dostaw

Przedstawiono metodę, wspomagającą wybór firm transportowych i przynależnych im środków transportu dla sieci dostaw o charakterze lokalnym. Wykorzystano tu, zbudowane specjalnie dla metody, liniowe modele zadań programowania całkowitoliczbowego. W wyborze firm oraz środków transportu wzięto pod uwagę kryterium kosztowe. Dla wyselekcjonowanych środków transportu budowany jest harmonogram przepływu produktów pomiędzy poszczególnymi ogniwami sieci - szeregowane są operacje transportowe, przypisane wybranym firmom. Zamieszczono wyniki eksperymentów obliczeniowych, służących weryfikacji metody.

INFORMATYCZNE ELEMENTY SYSTEMU e-NAWIGACJI

Tematem niniejszego artykułu jest nowo powstający system e-Nawigacji, który zgodnie z zamierzeniami ma być nie tylko narzędziem służącym do komunikacji i raportowania. Zgodnie z ostatnimi trendami e-Nawigacja prezentuje holistycznie podejście do zagadnień nawigacji i transportu morskiego, starając się łączyć wszystkie elementy w jedna spójną całość. Autor stara się przedstawić założenia i cele jakie przyświecają twórcom systemu, a zarazem pokazać różnice występujące pomiędzy obowiązującymi przepisami, stale rosnącymi potrzebami użytkowników, dostępnymi możliwościami technologicznymi, a stanem obecnym, skupiając się na informatycznych aspektach systemu e-Nawigacji.
Subskrybuj to źródło RSS