Zaloguj się

WIEDZA

Systemy zasilania rezerwowego urządzeń sterowania ruchem kolejowym

Ryzyko wystąpienia awarii zasilania we współczesnej gospodarce produkcyjnej i usługowej, urzędach i instytucjach publicznych jest bardzo duże. Także transport kolejowy nie może funkcjonować bez systemów zasilania awaryjnego. Ochrona urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) przed awariami zasilania zapewnia bezpieczeństwo ludziom i zapobiega przed zniszczeniami obiektów infrastruktury kolejowej. Z tego powodu istnieje duże zapotrzebowanie na budowę i rozwój nowoczesnych systemów bezprzerwowego zasilania rezerwowego zarówno stacyjnych urządzeń srk, jak i urządzeń występujących w samoczynnych blokadach liniowych.

Monitoring wizyjny o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych

W niniejszym referacie autorzy przedstawili propozycję systemu monitoringu wizyjnego o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych. System powstał w wyniku wieloletniego doświadczenia autorów specjalizujących się w budowie elektronicznych systemów bezpieczeństwa dla obiektów o charakterze specjalnym. Jako obiekt badań i propozycji, autorzy przyjęli obiekt transportowy jakim jest rzeczywisty dworzec PKP wraz z obiektami towarzyszącymi. Konstrukcja sytemu monitoringu wizyjnego umożliwia łatwą adaptację dla innych podobnych obiektów. System proponowany posiada nadzór informatyczny.

Do infrastruktury z punktu widzenia wykonywania analiz w studiach wykonalności

W referacie omówiono historię, osiągnięcie sukcesu przez koleje dużych prędkości we Francji i Japonii, które zapoczątkowały wprowadzanie tego systemu w innych krajach europejskich. Unia Europejska chcąc ujednolicić sektor kolejowy wprowadza w życie dyrektywę zapewniającą współdziałanie pomiędzy poszczególnymi kolejami różnych państw. Omówiono ekonomiczne, finansowe, techniczne znaczenie systemu. Uwzględniono koszty, które powinno przewidywać się w tego typu projektach a także sposób pobierania opłat za dostęp do infrastruktury.

Wyznaczenie strumienia ciepła przenikającego przez mostek ciepła w nadwoziu chłodniczym na podstawie zdjęcia termowizyjnego

Badania termowizyjne zabudów chłodniczych pozwalają zarejestrować mostki cieplne (lokalizacja, rozmiar), pozwalają ocenić jakościowo strumień ciepła (mały, średni, duży, bardzo duży), jednak brakuje metod wyznaczenia strumienia ciepła Q W/m. W pracy przedstawiano metodę wyznaczania strumienia ciepła w obrębie mostka cieplnego na podstawie zdjęcia termowizyjnego. Badania prowadzono dla warunków testów izolacji nadwozi chłodniczych w celu interpretacji skali destrukcji materiału izolacyjnego. Wykorzystano metodę porównania temperatur zarejestrowanych na: powierzchni płyty obciążonej znanym strumieniem ciepła oraz powierzchni płyty kontrolnej, która nie była obciążona strumieniem ciepła.

Nawierzchnia kolejowa z kompozytem tłuczniowym

Streszczenie: Potrzeba ograniczenia kosztów utrzymania nawierzchni kolejowej skłania do poszukiwania rozwiązań umożliwiających wydłużenie okresów między naprawami. Przedstawiono wyniki badań nawierzchni z warstwą podsypki zbrojonej geosiatkami oraz stabilizowanej żywicą. Omówiono technologię układania kilku wariantów nowej nawierzchni na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz przedstawiono wyniki oceny stanu toru na odcinkach doświadczalnych po początkowym okresie eksploatacji.

Ocena wpływu drgań komunikacyjnych na projektowany obiekt mieszkalny

W pracy przedstawiono metodologię prowadzenia analizy oraz wyniki uzyskane w ramach prowadzonych badań symulacyjnych, które obejmowały ocenę wpływu drgań generowanych przez środki transportu na projektowany obiekt mieszkalny. W celu przeprowadzenia badań symulacyjnych posłużono się środowiskiem obliczeniowym MES oraz autorskim oprogramowaniem opartym o standardowe biblioteki Matlab. Uzyskane wyniki obliczeń zestawiono w pasmach tercjowych i porównano z wartościami dopuszczalnymi przez krajowe akty normatywne, a wyniki pełnej analizy dynamicznej porównywano z odpowiednimi własnościami wytrzymałościowymi.

The Suez Canal which was built due to the reduction of the transit distance between the

North Atlantic and the Indian Ocean lies on one of the most important sea routes in the world. It has been rebuilt for several times just as ships have grown in size and capacity over the years. Suezmax ships are the maximum-sized tankers or container ships which can sail through the canal. Their deadweight is from 125 000 to 240 000 tons. Since its opening in 1869 it has been closed twice due to two war conflicts (the Suez Crisis and the Six-Day War). The closures influenced the direction of transport flows in sea transport and the size and capacity of ships.

Problemy logistyczne wywozu surowców skalnych z rejonu dolnego śląska a idea komodalności

Streszczenie: W artykule przedstawiono skalę wydobycia surowców skalnych na Dolnym Śląsku oraz problemy transportowe związane z degradacją dróg kołowych spowodowaną ruchem ciężkich samochodów ciężarowych wywożących surowce z kopalni do odbiorców finalnych lub do bocznic kolejowych. Warunkiem poprawy sytuacji na drogach a zwłaszcza zmniejszenia ich degradacji jest zwiększenie udziału kolei w transporcie tych ładunków.

Wpływ stopnia odwzorowania wybranych parametrów modelu ruchu statków na uzyskiwane wyniki

Transport wodny należy do najefektywniejszych środków transportu. Na akwenach trudnych nawigacyjnie i o dużym natężeniu ruchu, wprowadza się systemy VTS - Vessel Traffic Service, sprawujące nadzór i koordynację ruchu statków. Znajomość aktualnej sytuacji na torze oraz ruchu planowanego w zadanej perspektywie czasowej, pozwala wypracować optymalne strategie ruchu. W artykule przedstawiono model optymalnego planowania ruchu statków dla toru wodnego Świnoujście-Szczecin, w dwóch wariantach jego złożoności. Dokonano oceny możliwości wykorzystania obu wariantów modelu.
Subskrybuj to źródło RSS