Zaloguj się

WIEDZA

Istota funkcji realizowanych przez podsystemy krajowego systemu logistycznego

Streszczenie: W artykule przedstawiono model krajowego systemu logistycznego. Określono funkcje, które spełnia, oraz zakresy przekształceń strumieni materiałów i informacji, które realizuje. Przeprowadzono analizę elementów systemu logistycznego w tym jego podsystemów. Każdy podsystem został scharakteryzowany pod względem zasięgu, spełnianych funkcji i wzajemnych współzależności oraz opisany za pomocą modelu.

Metoda elementów skończonych w analizie drgań gruntu

Celem artykułu jest przedstawianie metody analizy rozprzestrzeniania się fali drganiowej wymuszanej przez ruch tramwajów w gruncie, na którym planowane jest posadowienie wielokondygnacyjnego budynku mieszkalnego. Do wyznaczenia poziomu amplitudy drgań wykorzystano metodę elementów skończonych (MES) typu explicit. W analizie wykorzystano wyniki pomiarów amplitud przyśpieszenia drgań wykonanych przez pracowników Katedry Robotyki i Mechatroniki AGH w ramach projektu MNiSW o numerze 4875/B/TO2/2010/38 oraz wyniki wierceń badawczych wykonanych w celu zidentyfikowania składu gruntu w planowanym miejscu posadowienia budynku.

Ocena jakości obsługi użytkownikówautostradowego systemu poboru opłat

W artykule przedstawiono propozycję oceny jakości obsługi użytkowników autostradowego systemu poboru opłat. Ocena ta jest częścią opracowania dotyczącego metody oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat w aspekcie wprowadzenia krajowego systemu poboru opłat oraz konieczności przystosowania już istniejących odcinków autostrad do standardów dróg płatnych.

Analiza i ocena potencjału przewozowego Odrzańskiej Drogi Wodnej

Odrzańska Droga Wodna jest ogniwem łączącym aglomerację szczecińską oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście z południem kraju, a w szczególności z aglomeracją wrocławską i górnośląską, łączy ze sobą liczne okręgi przemysłowe i regiony: Zagłębie Ostrawsko-Karwińskie,  Zagłębie Górnośląskie, Dolny Śląsk, Łużyce, Ziemię Lubuską,
Brandenburgię i Pomorze Zachodnie.

Analysis of factors affecting fractures of rails welded by aluminothermic welding

The thermic welding of rails is carried out in the following sequence: a mould is placed on the rails to be joined; a crucible is mounted on a special bracket; a portion of thermite is charged; the rail ends are pre-heated and thermite is ignited by a special ignition primer. On Latvian Railway, the use of the thermic welding is widespread using the Elektro-Thermit Company technology. Today it is a basic method for rail joints.The analysis of the metal structure in the thermic welded zone of rails showed that the weld metal had inclusions of iron oxides infused (FeO, Fe2O, and Fe3O4) and small pores. Pores and infused oxides are concentrators of stresses and sources of cracks development. Pores and infused oxides reduce hardness of the weld joint under the action of tensile forces.

Możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych

W artykule przedstawione zostaną możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych. Analizie poddane zostaną elementy konstrukcji jednostek pływających wpływające bezpośrednio i pośrednio na rodzaj oraz gabaryty transportowanych maszyn inżynieryjnych (dźwigi, koparki, pompy, kafary itp.) w aspekcie działania po wystąpieniu sytuacji kryzysowych. Rozważania obejmą przede wszystkim aspekt wykorzystania ich bezpośrednio z pokładów jednostek pływających. Rozważania prowadzone będą w aspekcie przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym, a przede wszystkim okresem likwidacji skutków katastrof żywiołowych i ekologicznych.

Współzależności w rozwoju śródlądowych dróg wodnych

Transport wodny śródlądowy śródlą funkcjonuje w kilku różnych żnych płaszczyznach, stąd st współzależności występujące w procesie jego rozwoju są s wyjątkowo złożone. żone. Jest on, jako gałąź gał transportu, elementem systemu transportowego, jako usługa turystyczna - elementem turystyki, jako użytkownik śródlądowych ądowych dróg wodnych jest jest elementem gospodarki wodnej i wreszcie poprzez wszystkie ystkie te płaszczyzny wywiera istotny wpływ na środowisko (rys.1.):

Wykorzystanie pododdziałów inżynieryjnych sił zbrojnych rp w logistycznym zabezpieczeniu sytuacji kryzysowych

W referacie przedstawiono problematykę użycia sił i środków w sytuacjach kryzysowych. Skupiono się nad możliwością wykorzystania pododdziałów sił zbrojnych RP w zadaniach niesienia pomocy poszkodowanym w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych. Przedstawiono strukturę batalionów ratownictwa inżynieryjnego, stawiane im zadania w sytuacjach kryzysowych i podjęto problematykę ich wyposażenia w sprzęt specjalistyczny.

Education and development of human resources in transport company

Enterprises should adapt to the changing environment with modern technologies but more with quality human capital. Slovak transport sector is no exception. Human resources are a source of competitive advantage through the operation of their disposable exceptional skills, knowledge, experience and skills, including the application of effort, talent, enthusiasm, willingness and motivation. The system of vocational education is a repetitive set of activities that reflect the strategic objectives and corporate policy, education, and are based on the realities of business and market environment. Lifelong learning staff in transport is becoming increasingly important not only for business but for society as a whole. Transport business must develop new core competencies and have a skilled, educated and competent workforce in order to provide better service. Under these framework conditions, core competencies and skills of employees are considered important conditions for present and future competitiveness of transport at global market.
Subskrybuj to źródło RSS