Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

System poszukiwania pojazdów, sieć dróg, symulacja

Rozważana w artykułach [1,2,3,4] koncepcja systemu poszukiwania zadanych pojazdów na podstawie danych wizualnych sukcesywnie rozwijana jest o kolejne etapy symulacji. Celem nadrzędnym jest uzyskanie największego prawdopodobieństwa trafnej prognozy trajektorii zadanego pojazdu, która w efekcie pozwoli na skuteczną interwencję wybranym użytkownikom systemu. Konieczne jest więc analizowanie zróżnicowanych typów kierowcy jak i trafne rozłożenie punktów obserwacyjnych. Aktualnie przedłożono rezultaty badań nad bardziej rozbudowanym modelem kierowcy poruszającym się po hipotetycznej sieci dróg. Odległości od punktu początkowego do celu jazdy mierzone są po odcinkach trasy, które dodatkowo mogą być charakteryzowane wagami zależnymi od parametrów drogi (np. jakość nawierzchni, przepustowość, podział na drogi płatne itp.). Efekty przypadkowych odchyleń od optymalnych decyzji kierowców (najkrótszych tras) są uwzględniane przy wyznaczaniu pozycji punktów obserwacyjnych. W perspektywie planuje się optymalizację jakości predykcji, która przedstawiona zostanie w kolejnych pracach.

Analiza właściwości ochronnych fotelika i podstawki podwyższającej na podstawie ruchu ciała dziecka w czasie uderzenia samochodu w przeszkodę

Przeprowadzono badania eksperymentalne, które umożliwiają pokazanie różnic w skuteczności działania ochronnego fotelika i podstawki podczas wypadku drogowego samochodu osobowego. Analiza skuteczności została odniesiona do dzieci w wieku ok. 3 lat na tylnym siedzeniu samochodu. Przeprowadzone badania dynamiczne odpowiadają czołowemu uderzeniu samochodu w przeszkodę. Dokonano analizy wpływu podstawki i fotelika na kinematykę ruchu ciała dziecka, ekstremalne przemieszczenia oraz przyspieszenia głowy.

Akumulacja energii w transporcie szynowym

W artykule przedstawiono zastosowanie wybranych typów zasobników (koła zamachowe, baterie elektrochemiczne i superkondensatory) w transporcie szynowym. Uwzględniono zarówno zastosowania mobilne (zasobniki energii elektrycznej usytuowane na dachu pojazdu lub w jego wnętrzu), jak i stacjonarne (urządzenia magazynujące energię elektryczną umieszczone w podstacji trakcyjnej lub w jej pobliżu).

Ocena efektywności, Analiza systemu produkcyjnego.,

Obecne realia konsumpcyjno-informacyjnego XXI wieku stawiają wysokie wymagania wszystkim dobrom użytkowym. Konsument oczekuje produktu o jak najlepszym stosunku jakości do ceny. Wymagany jest więc wzrost jakości, przy jednoczesnym spadku ceny, co może okazać się niezwykle problematyczne z punktu widzenia producenta. W artykule chciałbym przedstawić wyniki analizy wykorzystania parku maszynowego i procesu produkcyjnego przy użyciu współczynnika OEE wykonanej dla przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Ocena wdrożenia systemu zarządzania obiektami komunikacji program SZOK system zarządzania obiektami komunikacji, SZOK, implementacja, mosty we Wrocławiu, ZDiUM

Archiwizowanie dokumentów odbywa się coraz częściej w formie elektronicznej. Sposób ten ma wiele zalet, a najważniejszą z nich będzie łatwość wyszukiwania i dostępu do informacji z dowolnego miejsca. Archiwa urzędów zbierających dane na temat obiektów inżynierskich zamieniane są na elektroniczne bazy danych.

Silniki spalinowe, reaktory katalityczne, redukcja selektywna, tlenki azotu, zanieczyszczenie powietrza

Praca zawiera porównanie wyników badań prowadzonych na reaktorach platynowych zawierających różne ładunki platyny, w aspekcie oceny ich zdolności do konwersji tlenków azotu za pośrednictwem amoniaku. W pracy zamieszczono wyniki badań fizyko-chemicznych struktury powierzchni aktywnej reaktorów wykonanych przy pomocy mikroskopu SEM.

Transport, przegroda, zabezpieczenie ładunku

Optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej jest istotnym zagadnieniem podczas planowania przewozu towarów z wykorzystaniem transportu samochodowego. Zwiększa to bowiem uzyskiwany zysk z jednostkowej usługi przewozowej, a tym samym poprawia ekonomiczna efektywność firmy transportowej. W artykule zaprezentowano koncepcję oraz trójwymiarowy model komputerowy przegrody przesuwnej umożliwiającej podzielenie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej pojazdu, użytkowanego przez Polską Pocztę, na dwa obszary.

Rola dystrybucji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy HYGIENIKA S.A.

Dystrybucja jest obszarem bardzo złożonym i każda sytuacja wymaga dobrania indywidualnych rozwiązań i dopasowania do warunków w jakich musi działać przedsiębiorstwo. Brak dobrego systemu dystrybucji może zakłócić przepływ produktów między producentem a nabywcą. Procesy zachodzące w gospodarce, rozwój nowych technologii informatycznych i wzrastająca konkurencja zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania efektywniejszych systemów pozwalających skutecznie zarządzać i kontrolować koszty. Zrozumienie i przygotowanie odpowiedniego systemu dystrybucji pozwala na dostosowanie się do warunków panujących na rynku.

Sieć diagnostyczna pojazdu, Sieć komunikacyjna pojazdu, Media Oriented Systems Transport.

Kilkudziesięcioletnia historia systemów komunikacyjnych pojazdów samochodowych zaowocowała powstaniem wielu zróżnicowanych metod komunikacji podzespołów pojazdu. Równolegle w technice komputerowej, rozwijano metody i protokoły komunikacyjne o odmiennych cechach. Cechy te uwidaczniają się w budowie ramki, sposobie kontroli błędów, prędkości transmisji, liczbie usług. Artykuł dotyczy stosowania w pojazdach protokołu multimedialnego Media Oriented Systems Transport. Nowa struktura protokołu MOST150 wprowadza do ramki „kanał Ethernetowy”. W artykule opisano związane z tym możliwości takie jak np. sterowanie jakością usług QoS (Quality of Service).

Inteligentne algorytmy analizy ultradźwiękowych obrazów w badaniach bezstykowych złączy szyn metodą TOFD złącza szynowe, ultradźwiękowa metoda TOFD analiza obrazów

W pracy przedstawiono technologię ultradźwiękowej metody TOFD (ang. Time-Of-Flight Diffraction) do badania spawanych i zgrzewanych złączy szyn kolejowych w torze. Omówiono specyfikę uzyskiwanych z takich badań obrazów i algorytmy pozyskiwania informacji o wadach w złączach szyn, traktując te obrazy, jako teksturę. Wykorzystano w tych algorytmach procedurę ekstrakcji wektorów cech dla każdego piksela za pomocą dekompozycji falkowej, następnie zoptymalizowano je stosując analizę głównych składowych PCA (ang. Principal Component Analysis). W końcowym etapie klasyfikacji obrazu, jako klasyfikator binarny wad zastosowano metodę SVM (ang. Support Vector Machines).
Subskrybuj to źródło RSS