Zaloguj się

WIEDZA

Kontrola i ocena reputacji przewoźników

Polskie firmy transportowe muszą się bardzo pilnować, by nie popełniać naruszeń. Dlaczego? Dane z GITD wskazują, że do końca listopada 2024 roku inspektorzy rozpoczęli blisko 840 postępowań pod kątem oceny dobrej reputacji przewoźnika, podczas gdy takich spraw jeszcze dwa lata temu było ponad 350 w całym roku.[1] Dodatkowo w 2024 roku wydano ponad 170 upomnień związanych z przekroczeniem jednego bardzo poważnego naruszenia średnio na pojazd. To dużo w porównaniu do 2023 roku, w którym inspektorzy nie wysłali żadnego takiego ostrzeżenia.[2] Utrata dobrej reputacji przewoźnika może wiązać się z zawieszeniem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a w konsekwencji brakiem możliwości realizacji przewozów. Jakie są najczęstsze przyczyny utraty niezbędnych licencji i jak można temu zapobiec? Według jakich kryteriów oceniani są przewoźnicy przez służby kontrolne?

Konieczność rejestracji w rumuńskim systemie e-Transport i kary

Nawet 100 tys. lei kary wraz z konfiskatą towarów grozi przewoźnikom, którzy nie zastosują się do zasad systemu RO e-Transport. Sankcje zaczęły obowiązywać z początkiem lipca 2024 roku, ale tylko wobec niektórych firm. Większość z nich zostanie nimi objęta dopiero w styczniu 2025 roku - mowa o podmiotach mających status upoważnionego przedsiębiorcy w świetle rumuńskich przepisów. 

Inwestycje, certyfikacja i ewolucja przestrzeni magazynowych w 2024

Rok 2024 przyniósł istotne zmiany w branży facility management (FM), odzwierciedlając transformację podejścia do zarządzania budynkami i przestrzeniami użytkowymi. Główne trendy obejmowały modernizację starszych obiektów, wzrost znaczenia certyfikacji ekologicznej oraz rozwój technologii wspierających optymalizację operacyjną. Nowe wyzwania zmusiły firmy do szukania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby zmieniającego się rynku. 

Świąteczna analityka e-commerce

Zbliża się jeden z najważniejszych dla handlu okresów w roku – święta Bożego Narodzenia. Ludzie robiący zakupy spodziewają się kolejek w sklepach, jednak prawdziwym polem bitwy będzie Internet. To właśnie w sieci aż 78% polskich internautów dokonało zakupu w 2024 roku.

Logistyczna Polska Centralna

Region łódzki stwarza idealne warunki dla firm, które chcą się szybko rozwijać, ale też optymalizować koszty, nie tracąc pełnego dostępu do rynków krajowych i europejskich. Polska Centralna od lat znajduje się w czołówce najważniejszych regionów na logistycznej mapie kraju. Z zasobami ponad 4,8 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej i przemysłowej zajmuje trzecie miejsce, dając się wyprzedzić tylko Górnemu Śląskowi i Warszawie.

Dlaczego regularny serwis opon samochodów ciężarowych to podstawa bezpieczeństwa na drodze?

Każdego dnia tysiące pojazdów ciężarowych przemierzają europejskie trasy, przewożąc towary o kluczowym znaczeniu dla gospodarki. W tym przypadku nie ma miejsca na zaniedbania – szczególnie jeśli chodzi o elementy, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. Opony to jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią, a ich jakość i stan techniczny decydują nie tylko o sprawności hamowania, ale również o przyczepności czy stabilności całego zestawu pojazdu.

Największe zagrożenia i wyzwania transportu do Niemiec i krajów Beneluxu

Rygorystyczne wymogi dotyczące zabezpieczenia ładunków, strefy niskiej emisji oraz ścisłe reżimy czasowe dostaw - to tylko niektóre wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć firmy transportowe realizujące przewozy do Niemiec i krajów Beneluxu. – Właściwe przygotowanie do tych wymagań jest kluczowe dla sprawnej realizacji transportu – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

BioLNG to szansa na niskokosztową dekarbonizację ciężkiego transportu

Po pierwszym w Polsce tankowaniu pojazdu ciężarowego zielonym paliwem pozostały pytania: dlaczego w Polsce bioLNG nie jest jeszcze powszechne w ciężkim transporcie? Czy w ogóle zbliżamy się do zazielenienia tego sektora? O bioLNG warto zawalczyć, bo to dla Polski najszybciej dostępne paliwo spośród wszystkich eko opcji. A czasu mamy coraz mniej. Nowe unijne cele klimatyczne na 2030 r. to obniżenie emisyjności sektora transportu o 45%. W świetle założeń Zielonego Ładu emisyjność polskiego transportu ciężkiego zaczyna coraz bardziej uwierać naszą gospodarkę, bo bije w konkurencyjność firm i bezpieczeństwo miejsc pracy. 

Odporność rynku przemysłowo-logistycznego

Jak pokazuje raport za III kwartał 2024 roku „At a Glance. Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce” autorstwa BNP Paribas Real Estate Poland, sektor stabilizuje się po intensywnych zmianach ostatnich lat i są sygnały wskazujące na jego dalszy rozwój. W trzecim kwartale 2024 roku rynek pozostawał stabilny, bez gwałtownych zmian w podaży, popycie czy wskaźniku pustostanów.

Subskrybuj to źródło RSS