Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Transport lotniczy dla beverage

Wybór odpowiedniego środka transportu jest kluczowym elementem zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw. Jeśli priorytetem jest szybkość lub wysoka wartość ładunków, które trzeba dostarczyć z różnych zakątków świata, wtedy wybór najczęściej pada na transport lotniczy. O tym, jakie ma on znaczenie dla realizacji dostaw wrażliwych produktów, takich jak wina i inne napoje, mówią eksperci Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze branży beverage.

3xE, czyli opakowania dla e-commerce

Jest wizytówką sklepu. Wiele mówi o tym, jak chcemy by postrzegali nas klienci. Może być po prostu praktyczne lub wyjątkowo piękne. Nadal bywa niedoceniane, ale najlepsi wiedzą już, że opakowanie w e-commerce ma znaczenie, a wybór materiałów opakowaniowych to ważny etap budowania marki.

Z etykietą

Black Friday, Cyber Monday: jak wykorzystać e-commerce'owy boom?

Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie contentu, a także wybór lub zmiana dostawcy usług logistycznych to tylko kilka elementów, którymi należy zająć się już teraz, by w pełni wykorzystać nadchodzącą gorączkę zakupową.

Popularne rodzaje i typy naczep transportowych - zalety i zastosowanie

Wybór odpowiedniej naczepy odpowiada za bezpieczeństwo transportu w równym stopniu, co umiejętności kierowcy. A ich wybór jest całkiem spory, poszczególne rodzaje oraz typy zostały bowiem zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych przewożonych towarach. W tym artykule omówimy najpopularniejsze z nich – dowiedz się, jakie jest zastosowanie poszczególnych naczep transportowych.

Czy małym firmom opłaca się kupować samochody elektryczne?

27 tys. zł oszczędności rocznie mogą przynieść pojazdy elektryczne dla firm – wynika z zakończonego projektu „EV365” przygotowanego we współpracy Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, Fundacji EV Klub Polska, Webfleet oraz sieci restauracji Mihiderka. Pierwsze w Polsce roczne badanie komercyjnego wykorzystania samochodów zasilanych prądem w małym przedsiębiorstwie dotyczyło 4 pojazdów, które pokonały łącznie 97,2 tys. km i zużyły 12 651 kWh energii.

Zielone magazynowanie. Jak wprowadzić je w życie?

Centra realizacji zamówień są kluczowym elementem globalnej gospodarki. W dobie cyfryzacji i rosnącego handlu elektronicznego, magazyny te stają się sercem dynamicznych procesów logistycznych. Niemniej jednak, zwiększona aktywność magazynów niesie ze sobą poważne konsekwencje dla środowiska naturalnego.

Kluczowe wymagania firmy farmaceutycznej wobec operatora logistycznego

W dynamicznie rozwijającej się branży farmaceutycznej, gdzie zaufanie pacjentów i przestrzeganie regulacji stanowią fundament działalności, wybór operatora logistycznego to decyzja, która może zaważyć na losach producenta leków. Dlatego podczas wyboru partnera w biznesie, firma farmaceutyczna powinna zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Jakich? Podpowiadają eksperci Pharmalink, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami branży farmalogistycznej.

Zmiany w infrastrukturze napędzają rozwój branży TSL

Branża TSL odgrywa istotną rolę w światowym handlu i gospodarce. Jednym z kluczowych czynników wpływających na jej rozwój jest jakość infrastruktury transportowej, która obejmuje drogi, tory, porty i lotniska. W ostatnich latach można zauważyć znaczący rozwój branży, który jest ściśle związany z inwestycjami w te obszary.

Logistyczny maraton na Black Friday

Przygotowanie magazynu do Black Friday jest kluczowym elementem strategii sprzedażowej wielu firm, zwłaszcza tych działających w branży e-commerce. Black Friday, choć jest jednym z najważniejszych dni w kalendarzu handlowym, to jedynie wstęp do kolejnych wydarzeń, takich jak Cyber Monday, święta i wyprzedaże końca roku. Badania pokazują, że w tym okresie sprzedaż znacząco wzrasta, co dla wielu firm może być czynnikiem decydującym o sukcesie finansowym całego roku.

Co oznacza Black Friday w logistyce

Black Friday czyli „Czarny Piątek”, wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych tradycja wyprzedaży, rozpoczyna się dzień po Święcie Dziękczynienia. W tym roku przypada na 24 listopada. Na świecie uznawana jest za wielkie święto handlu i kluczową datę w kalendarzu przedświątecznych zakupów. Dla firm logistycznych Black Friday to wyzwanie, które wymaga sprawnego planowania i skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Jak logistyka przygotowuje się do święta wyprzedaży?  Doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, zarządzający centrami dystrybucji fulfillment w Polsce i na świecie.  

Subskrybuj to źródło RSS