Zaloguj się

WIEDZA

Raport Cresa Polska - Occupier Insight - III kwartał 2020 r.

Według raportu "Occupier Insight - 1-3 kw. 2020 r.", opublikowanego przez firmę doradczą Cresa Polska, wolumen transakcji w okresie od stycznia do września 2020 roku wyniósł prawie 3,7 mln m kw. W samym trzecim kwartale bieżącego roku wynajęto 1,3 mln m kw. powierzchni magazynowej - to o 1% więcej niż w drugim kwartale, o 21% więcej niż w pierwszym kwartale br. i o 31% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Regały przemysłowe do magazynu – dlaczego nie warto na nich oszczędzać?

Praca w magazynie to nieustanna walka z czasem. W sytuacji, w której Klient oczekuje wysyłki w dniu zakupu, kompletowanie zamówień musi odbywać się błyskawicznie i bez opóźnień. Pośpiech jest jednak złym doradcą – wystarczy zaledwie jeden pospieszny manewr wózkiem widłowym, aby konstrukcja regałowa uległa zauważalnemu uszkodzeniu. W jaki sposób upewnić się, że Twoje regały przemysłowe spełnią pokładane w nich oczekiwania?

Dematic automatyzuje logistykę chłodniczą producenta żywności Agristo

Ziemniaki są jednym z najważniejszych warzyw na świecie, a coraz więcej konsumentów sięga również po ich przetworzoną lub mrożoną wersję. Jednym z największych producentów żywności wytwarzanej z ziemniaków jest Agristo N.V. To belgijskie rodzinne przedsiębiorstwo zaopatruje w swoje wyroby supermarkety, firmy cateringowe, sieci fast foodów oraz zakłady przetwórstwa spożywczego, eksportując je do ponad 80 krajów na całym świecie. Aby zapewnić najwyższą możliwą jakość produktów, poszerzając równocześnie własne moce produkcyjne i magazynowe, Agristo wyposażyło swoje chłodnie w technologię automatyzacji Dematic. Ta specjalizująca się w intralogistyce firma zainstalowała ostatnio w siedzibie Agristo w Harelbeke, na północ od Brugii, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania z ośmioma układnicami i przenośnikiem z podnośnikami palet. Wcześniej firma Dematic zautomatyzowała również zakłady produkcyjne w Nazareth i Wielsbeke w Belgii oraz w Tilburgu w Holandii. Całym przepływem materiałów steruje inteligentny system zarządzania magazynem WMS firmy Dematic.

Z etykietą

Ostatnią milą do automatu paczkowego

Koszty ostatniej mili
Choć na pozór może się wydawać, że kluczowo kosztowne dla całej logistyki są przede wszystkim procesy zaopatrzenia, magazynowania, kompletacji, usług kreujących wartość dodaną, czy też zarządzania zwrotami, to właśnie ostatnia mila stanowi ból głowy ze względu na fakt, że odpowiada za co najmniej 50% wszystkich kosztów poniesionych w ramach łańcucha dostaw. Jak te koszty zoptymalizować? Jedną z takich możliwości jest zaproponowanie dostaw do automatu paczkowego, która jest nie tylko tańsza, ale i znacznie bardziej ekologiczna. Dostawa przesyłki do maszyny paczkowej to najczęściej wybierana forma dostawy w Polsce. Krajowy rynek jest na tym polu absolutnym wyjątkiem w Europie. Według raportu "E-Commerce w Polsce 2020" przygotowanego przez Gemius, aż 61% kupujących przez Internet korzysta właśnie z takiej formy dostawy. Dopiero na drugim miejscu znalazła się dostawa kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Nie ulega wątpliwości, że warto przyjrzeć się temu fenomenowi i sprawdzić, dlaczego właśnie ta forma dostawy jest tak popularna.

Budowanie wartości łańcucha dostaw - sześć złotych zasad

Ewolucja europejskiego rynku logistycznego następuje w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz aktualnie poszukiwane usługi i wartości. Rynek jest obecnie większy, szybszy, bardziej złożony i bardziej ukierunkowany na technologię niż kiedykolwiek wcześniej. Mimo to transformacja dopiero się rozpoczyna, a spedytorzy oraz dostawcy usług logistycznych będą musieli coraz ściślej współpracować ze sobą, aby zapewnić maksymalną wartość dodaną dla obu stron, w tym także dla użytkowników końcowych. Mając powyższe na uwadze, GEFCO przygotowało zestawienie sześciu najważniejszych zasad, jak to osiągnąć.

Ponad 40% sklepów internetowych nie jest przygotowanych do świąt - rozmowa z Krzysztofem Roszykiem, Dyrektorem Operacyjnym firmy MW Sp. z o.o.

Okres świąteczny i związany z tym szał zakupów zbliża się wielkimi krokami. Od tegorocznego Black Friday dzieli nas już tylko kilka dni. Jest to więc dobry moment, żeby porozmawiać o tym, jak przygotować sklep internetowy na ten gorący okres. Do rozmowy zaprosiliśmy dziś Krzysztofa Roszyka, Dyrektora Operacyjnego MW Logistics, który problemy polskich firm e-commerce zna od podszewki.

Z etykietą

Logistyka przyszłości - cz. 5 - Zrównoważony rozwój

Zbyt często w przeszłości zrównoważony rozwój był postrzegany jako koszt dla firmy. Biznes uważał, że inwestowanie w zrównoważone technologie i innowacje, w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko czy społeczeństwo, jest zbędnym wydatkiem i niekorzystnie wpływa na wynik finansowy.

Innowacje na ostatniej mili KEP. Co wynika z doświadczeń z kryzysu COVID-19?

Trwa boom na zakupy w sieci. Mieszkańcy Polski, zamknięci w domu z powodu pandemii koronawirusa, szybko zaadaptowali się do maksymalnie bezkontaktowego trybu życia, czego jednym z wymownych rezultatów jest ogromna dynamika sprzedaży online. Właściwie każdy segment produktów dostępnych w sieci zanotował wzrost, nawet zakupy spożywcze, będące do tej pory niszowym przedmiotem zamówień. Segment przesyłek KEP rośnie jak na drożdżach. Oczywiście ten "karnawał" byłby uboższy, gdyby nie - właściwie nieograniczone - możliwości zakupowe i bogate opcje odbioru zamówień, oferowane konsumentom. Dystans pomiędzy konsumentem a sprzedawcą jest coraz bardziej skracany, a proces dostawy upraszczany. W rozmowie z przedstawicielami branży logistycznej, obsługującymi segment KEP, zapytano ich m.in. o działania na ostatniej mili KEP, podejmowane na fali pandemicznych doświadczeń, mających przede wszystkim charakter innowacyjnych adaptacji do zmienionych zachowań konsumenckich.

Click & Collect - rosnący potencjał innowacji

W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej coraz więcej sieci detalicznych duże nadzieje wiąże z usługą "click & collect". W tym modelu dystrybucji sieci handlowe widzą szansę na promocję własnej marki, a tym samym przywiązanie do niej klientów. Dodatkowym impulsem dla handlu detalicznego jest możliwość testowania i wykorzystania nowych technologii. Ta popularna usługa jest też doskonałym narzędziem do przewidywania preferencji zakupowych i badania tego, co nazywamy "doświadczeniem zakupowym". Z punktu widzenia modelu biznesowego - jest źródłem rozwoju handlu wielokanałowego, z punktu widzenia technologii - wyrafinowanym rozwiązaniem informatycznym, dodatkowo "obudowanym" narzędziami analitycznymi. Co więcej, otwiera nowe perspektywy dla rozwoju automatyki.

Subskrybuj to źródło RSS