Zaloguj się

WIEDZA

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obecnie często jeszcze spotykamy się z problemem właściwego ulokowania obszarów obsługi klienta. Obsługa klienta to aktualnie podstawowe pojęcie dla marketingu i logistyki. Jednak nie zawsze tak było. Do niedawna obsługa klienta była kojarzona głównie z marketingiem. Wynika to z definicji marketingu jako zarządzanie czterema "P". W praktyce jednak był on kojarzony jedynie z trzema "P"- produktem, ceną i promocją. Czwarty element - miejsce - rzadko uważano za istotny w głównym nurcie marketingu (obecnie obowiązuje koncepcja "7P").

Sprostać wymaganiom branży FMCG

Doświadczenie, elastyczność oraz umiejętność ograniczania kosztów to tylko kilka wyzwań, stawianych przez branżę FMCG przed operatorem logistycznym. Rynek ten jest szacowny w Polsce na ponad 230 mld zł i stanowi bardzo atrakcyjną grupę docelową dla firm specjalizujących się z logistyce kontraktowej. Jak zatem sprostać wymaganiom związanym z zarządzaniem dystrybucją produktów szybkozbywalnych?

Uwarunkowania optymalizacji obsługi transportowej wynikające z ograniczeń czasu pracy kierowców

Jednym z podstawowych aspektów regulacji prawnych czasu pracy kierowców są obowiązujące ich ograniczenia czasu pracy oraz czasu prowadzenia pojazdów. Należy podkreślić, że czas pracy oraz czas prowadzeni pojazdu to dwa odrębne pojęcia regulowane przez inne akty prawne oraz w różny sposób w odniesieniu do różnych kategorii pojazdów, czy nawet samych tras przewozu. Sprawia to, że poprawne stosowanie ograniczeń czasu pracy oraz ograniczeń czasu prowadzenia pojazdów jest utrudnione w praktyce gospodarczej oraz często dochodzi do naruszeń przepisów w tych obszarach. Obecnie przedsiębiorstwa są zmuszane niejednokrotnie do korzystania ze specjalistycznego oprogramowania wspomagającego pracę osób planujących przewozy.

Wybrane zagadnienia związane z przewozami ładunków szybko psujących się na terenie Unii Europejskiej

Globalizacja i zniesienie granic celnych w Unii Europejskiej stworzyło nowe możliwości świadczenia usług przewozowych dla polskich przedsiębiorstw transportowych na terenie Europy Zachodniej. Firmy polskie są konkurencyjne cenowo, jak również pod względem jakości świadczonych usług, dzięki czemu są chętnie wykorzystywane przez zachodnich spedytorów jako podwykonawcy. Przedsiębiorstwa te jednak muszą doskonale znać rynek, przepisy i obyczaje panujące w krajach wspólnoty.

Metoda symulacyjnej weryfikacji układu transportu przenośnikowego

Układ transportu przenośnikowego stosuje się do przemieszczania ładunków w sposób ciągły z dużą wydajnością w długim okresie. W zautomatyzowanym systemie produkcyjnym taki rodzaj transportu tworzy się jednorazowo dla określonego strumienia ładunków. Rzadko zachodzi przy tym potrzeba zmiany konfiguracji sieci transportowej. W zautomatyzowanym magazynie układ transportu jest ściśle powiązany z układem przestrzennym magazynu i dopasowany do konkretnego wariantu przepływu ładunków. Jego zaletą jest większa wydajność od transportu realizowanego np. wózkami.

Tworzenie hierarchicznej struktury procesu decyzyjnego ograniczenia zagrożeń od PJŁ w magazynie wysokiego składowania

Dotyk paletowych jednostek ładunkowych przez "niewidzialną rękę rynku" opisywany był w numerze 4/2012 "Logistyki". W artykule postawiono tezę, że "szybciej można policzyć paletowe jednostki ładunkowe uformowane na bezpiecznych paletach, niż te, które stwarzają zagrożenie w magazynie".

Rozwiązywanie problemów dostaw w systemach dystrybucji

1. Problemy operatorów logistycznych
Dynamiczny rozwój logistyki oraz łańcuchów dostaw wymaga naukowego wsparcia w wielu procesach. Dotyczy to zwłaszcza poszukiwania optymalnych rozwiązań w metodach ilościowych wspomagających procesy podejmowania decyzji w tych obszarach, które decydują o jakości obsługi szeroko rozumianego klienta.

Teoretyczne i praktyczne aspekty organizowania łańcucha dostaw towarów spożywczych

Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG (Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia te oznaczają produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne lub dobra szybkorotujące. Można je również określać jako przeciwieństwo produktów trwałych z datą przydatności dłuższą niż rok. Polacy podobnie jak pozostali mieszkańcy naszego globu znają i doceniają atrakcyjność produktów tego sektora.

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

Jedną z tendencji we współczesnej teorii niezawodności i odnowy jest koncepcja minimalizacji opóźnień czasowych pojawiających się w procesie eksploatacji systemów technicznych, w tym transportowych. Złożoność systemów, wyższe wymagania co do poziomu ich niezawodności i gotowości powodują, że przedsiębiorstwa zmuszone są do efektywnego planowania podstawowych procesów operacyjnych i wspierających.

Subskrybuj to źródło RSS