Zaloguj się

WIEDZA

Wdrożenie Polskiego Modelu Danych Podstawowych w strukturze katalogów produktowych GDSN

Skupiająca największych producentów branży FMCG oraz sieci handlowe działające na terenie RP Grupa Robocza GS1/ECR/GDSN Polska zatwierdziła wspólną listę atrybutów opisujących produkty w sposób wyczerpujący zapotrzebowanie na dane w procesach biznesowych. Postanowiono, że lista ta będzie funkcjonować pod nazwą Polski Model Danych Podstawowych PMDP i automatycznie zastąpi uprzednio wypracowaną Wspólną Kartę Produktową (CPC - ang. Common Product Card).

Wybrane problemy efektywności funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego

Rozwój terytorialny miast od lat stoi w sprzeczności z potrzebami szybkiego przemieszczania się mieszkańców z obszarów zamieszkałych do miejsc chwilowego pobytu (praca, szkoła, urzędy itp.). Nieodwracalne tendencje związane z urbanizacją wymuszają stałe zwiększanie poziomu rozwoju, stopnia rozgałęzienia, gęstości sieci komunikacji zbiorowej. Wzrastają oczekiwania w stosunku do jakościowych i ilościowych charakterystyk publicznego transportu zbiorowego wpływających na czasy podróży, jakie mieszkańcy miast muszą poświecić na przemieszczanie się.

Logistyka robót budowlanych. Projektowanie i realizacja zgodne z systemem zarządzania jakością ISO 9000

Budowlane przedsięwzięcie inwestycyjne wymaga precyzyjnej koordynacji wielu działań, w tym również tych o charakterze logistycznym. Opracowując plan obsługi logistycznej budowy, należy pamiętać, że obejmuje on swym zakresem szereg złożonych procesów, które są uzależnione od zmienności warunków ich wykonania. Niestety czasem dochodzi do przesunięć terminów realizacji poszczególnych etapów robót, a co za tym idzie do zwiększenia nakładów finansowania inwestycji.

Sieci złożone jako narzędzie modelowania systemów transportowych i logistycznych

Praca poświęcona jest charakterystyce problematyki modelowania sieci złożonych, mogących znaleźć zastosowanie przy opisie i badaniach różnego rodzaju systemów funkcjonujących we współczesnym świecie, w tym systemów transportowych i logistycznych. Przedstawiono wyniki badań ukierunkowanych na modele sieci ewoluujących, które stanowią aktualnie najlepsze przybliżenie opisu sieci rzeczywistych.

Eksport do Kanady - spedytorzy zacierają ręcę

W burzy emocji, która rozpętała się po ujawnieniu zamiaru finalizacji umowy o wolnym handlu między Unią Europejską i Krajem Klonowego Liścia, w ogóle brak merytorycznych argumentów. Trudno co prawda, żeby się takowe pojawiły w sytuacji, kiedy strony negocjujące przed opinią publiczną ukrywają treść dokumentu CETA. Wydaje się jednak, że mimo to, z punktu widzenia efektywności wymiany handlowej – to korzystne rozwiązanie. Eksport do Kanady powinien przyspieszyć, a beneficjentami tego zjawiska będą ci wszyscy, którzy „maczają palce” w procesie spedycyjnym.

Odpowiedzialność nadawcy za szkody wynikające z nieprawidłowego unieruchomienia ładunku

Wieloletnia obserwacja funkcjonowania branży TSL pozwala postawić tezę, iż przytłaczająca większość szkód w przewozie wynika z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków. Najczęściej uszkodzeniu ulegają tzw.: ładunki podatne na zgniatanie (nacisk), czyli w praktyce przytłaczająca większość wszystkich transportowanych ładunków. Przyczyna taka wynika z trzech typów błędów generowanych w procesie organizacji przewozu:

a) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki transportowe,

b) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki unieruchamiania ładunków,

c) brak wskazania  właściwej metody wykorzystania środków mocujących.

Rodzi się więc naturalne pytanie - kto ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z nieprawidłowości unieruchomienia ładunków w przewozie – a więc na kim w łańcuchu przewozowym spoczywa obowiązek doprecyzowania w zleceniu transportowym i/lub liście przewozowym powyższych trzech parametrów.

GS1 SmartSearch - standard opisu produktów rekomendowany przez Google

Polski rynek eCommerce jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Unii Europejskiej. W przypadku transakcji na styku sklep internetowy-konsument jego wartość w 2016 roku ma przekroczyć 36 mld złotych, a w 2020 roku będzie to już 63 mld złotych. Raporty podają także, że liczba e-sklepów w naszym kraju przekroczyła poziom 20 tysięcy podmiotów i stale rośnie.  Handel elektroniczny obejmuje jednak nie tylko transakcje B2C.  Zgodnie z najnowszym raportem Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” coraz istotniejszym trendem na rynku są sklepy internetowe B2B, którego wartość szacuje się na aż 215 mld złotych, a cechą charakterystyczną jest rozwój platform B2B działających według podobnych mechanizmów jak e-sklepy obsługujące rynek konsumencki. Wejście w eCommerce powinno być zatem kierunkiem rozwoju wielu producentów i sprzedawców (hurtowych i detalicznych). A obszarem działalności sklepu, na który warto już teraz zwrócić uwagę, wykorzystanie standardów GS1 do opisu produktów.

WMS a potrzeby branży automotive

Użytkowników oprogramowania WMS można umownie podzielić na branże. Każda szuka w nim innego zestawu kluczowych dla swoich potrzeb funkcji. Co więcej, każda firma stawia przed producentem systemu klasy WMS nieco inne wymagania. Co wyróżnia i czego szuka tzw. automotive?

Z etykietą

Bezpieczeństwo żywności w łańcuchu dostaw

Bezpieczeństwo żywności to temat ponadczasowy. To kwestia, na której powinno zależeć każdemu. Jest to czynnik nadrzędny warunkujący ludzkie istnienie, bowiem człowiek, aby istnieć musi się odżywiać. Bezpieczeństwo to stan dający człowiekowi poczucie pewności i gwarancję jego zachowania w dłuższym czasie.

Subskrybuj to źródło RSS