Zaloguj się

WIEDZA

Zarządzanie kongestią w sieciach miejskich - wybrane aspekty

Coraz większy rozwój miast pod względem gospodarczym, kulturowym i społecznym powoduje wzrost ich atrakcyjności dla podmiotów, które dążą do lokalizacji swoich siedzib w rejonach centralnych, wywołując tym samym naturalne potrzeby przemieszczania mieszkańców i innych użytkowników systemu transportowego. Jednak sieć drogowa w obszarach miejskich charakteryzuje się ograniczoną pojemnością i często nie jest w stanie przejąć narastającego natężenia ruchu pojazdów powstającego zarówno w okresach szczytu komunikacyjnego, jak i w przypadku wystąpienia różnego typu zdarzeń nieplanowanych (np. awarie pojazdów, kolizje i wypadki drogowe).

Współpraca z dostawcami na podstawie wymagań znormalizowanych systemów zarządzania

Na efektywność łańcucha dostaw wpływ ma jeden z jego kluczowych elementów, jakim są funkcje zakupowe. Decyzje związane z zakupami w organizacji wpływają na koszty materiałowe, osiągane zyski czy możliwość zastosowania logistycznych koncepcji zarządzania. Jakość wyrobu finalnego oferowanego przez organizację również w znacznym stopniu zależy od jakości dostaw, dlatego też producenci powinni przywiązywać duże znaczenie do jakości dostarczanych im przez dostawców materiałów, części i podzespołów.

Jak bezpiecznie wybrać działkę pod inwestycję magazynowo-przemysłową

Na decyzję o lokalizacji działki pod przyszłą inwestycję ma wpływ wiele czynników, m.in. stale rosnąca podaż powierzchni magazynowo-przemysłowych, dostęp do siły roboczej oraz wprowadzane przez rząd zmiany w ustawach dotyczących np. prawa budowlanego, prawa wodnego, planowania przestrzennego czy zmiany w przepisach o obrocie gruntami rolnymi. Zbadanie stanu nieruchomości pod kątem prawnym i środowiskowym, a także fizyczne sprawdzenie stanu gruntu i wód gruntowych mają wpływ na opłacalność inwestycji oraz na czas jej realizacji.

Rozwój przewozów kontenerowych na świecie w aspekcie rosnącego zapotrzebowania przewozu towarów drogą morską

Do lat sześćdziesiątych większość ładunków drobnicowych była przewożona luzem lub pakowana w niewielkie partie ładunkowe. Jednak wzrost wymiany towarów z Europą spowodował, iż w punktach przeładunkowych, a szczególnie w portach morskich nastąpiła kongestia zarówno ładunków jak i środków transportu. Spowodowało to spowolnienie przemieszania towarów, a co za tym idzie czas dostarczenia produktów znacznie się wydłużył. Próbowano rozwiązać tą sytuację, jednak tylko jedno rozwiązanie było trafne. Była to idea pakowania drobnych ładunków w większe jednostki, które szybko i sprawnie będzie można przemieścić nie tracąc czasu na pojedyncze partie towarów. Ucieleśnieniem tych koncepcji stały się kontenery, początkowo eksploatowane w relacjach "port-port", a później coraz powszechniej, także w relacjach "dom-dom".

Refleksje o logistyce przyszłości

Logistyka to branża, która w zglobalizowanym świecie coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Ze względu na swoją specyfikę wciąż ewoluuje, by sprostać wymaganiom nowoczesnego biznesu i dostosować się do dynamicznych zmian w otoczeniu gospodarczym. Sieciowość współczesnej gospodarki, postępująca wirtualizacja świata i prowadzonych interesów stawia przed nią szereg nowych wyzwań.

Koncepcje logistyczne w planowaniu realizacji budowy

Budownictwo jest dziedziną przemysłu w istotny sposób związaną z logistyką. Związek ten jest opisany i wynika m.in. ze specyfiki budownictwa polegającej na nieruchomości produktu budowlanego oraz uwarunkowań lokalizacyjnych. Powoduje to przede wszystkim konieczność stosowania dostaw podstawowych zasobów produkcyjnych - materiałów.

Subskrybuj to źródło RSS