Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Jak zatrudnić kierowcę spoza Unii Europejskiej?

Szacuje się, że w całej Europie brakuje obecnie około 400 tys. zawodowych kierowców. Problem ten jest szczególnie palący w Polsce. Rodzime firmy coraz częściej szukają więc kierowców za granicą, głównie na wschodzie. Jest to opłacalne, ale wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu formalności związanych z ich zatrudnieniem. O zatrudnianiu zawodowych kierowców spoza Wspólnoty Europejskiej opowiada Paweł Łazarewicz, prawnik z TC Kancelaria Prawna.

Koszt ciężarówek jeżdżących na e-diesel jest o 47% wyższy niż ich elektrycznych odpowiedników

Wyniki nowego badania przeprowadzonego przez organizację pozarządową Transport & Environment (T&E) pokazują, że e-paliwa są drogie, w niewystarczającej ilości i mniej ekologiczne, a przede wszystkim spowolnią przejście na bezemisyjny transport drogowy.

Windykacja sądowa – kiedy i dlaczego warto z niej skorzystać?

Brak możliwości odzyskania należności od dłużnika na drodze polubownej nie oznacza „przegranej sprawy”. W takiej sytuacji kolejnym, naturalnym rozwiązaniem staje się windykacja sądowa. Co kryje się pod tym terminem? Dlaczego warto skorzystać z windykacji sądowej i zlecić ją wyspecjalizowanej kancelarii?

Koszty transportu napędzają inflację w Polsce

Jaki wpływ na poziom krajowej oraz globalnej inflacji ma rosnący w siłę rynek armatorów? W porównaniu z wrześniem 2021 roku ceny transportu w Polsce wzrosły o 16,4%, a wskaźnik ogólny inflacji wyniósł 17,2%. Czy ceny dóbr konsumpcyjnych oraz usług w Polsce – najwyższe od 25 lat – byłyby znacząco niższe, gdyby rynek armatorów został uregulowany? Odpowiedzi na te pytania szukają eksperci Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

Z etykietą

Handel elektroniczny w krajach nordyckich pod lupą

Kraje nordyckie, definiowane jako Dania, Finlandia, Norwegia i Szwecja, łączy wspólne dziedzictwo sięgające co najmniej epoki wikingów, zawarcie kilku Unii w przeszłości, a współcześnie ścisła współpraca. Zajmując powierzchnię ponad 1,2 mln kilometrów kwadratowych tworzą jeden z największych regionów Europy, choć mieszka tam około 26 mln ludzi, co stanowi zaledwie 5% populacji tego kontynentu. Kraje te, z wyjątkiem Danii, należą do najsłabiej zaludnionych na świecie. W związku z tym region ma długą historię handlu na odległość i handlu wysyłkowego.

Czy można uniknąć kary za uszkodzenie lub zaginięcie towaru?

Uszkodzenie towaru lub jego zaginięcie to jedna z najtrudniejszych sytuacji, z którą czasami musi zmierzyć się przewoźnik. Okoliczności zdarzenia nie zawsze są łatwe do ustalenia, a sprawca szkody często zaprzecza, że to on ponosi odpowiedzialność. O odpowiedzialności przewoźnika za uszkodzenie lub zagubienie przewożonego towaru opowiada Beata Gądek, prawnik z TC Kancelarii Prawnej.

Inflacja a kanał e-commerce

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać zakupy w pewnych kategoriach produktowych i zwiększyć je w innych – to wniosek z badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”. Powodem zmian decyzji zakupowych konsumentów w sklepach internetowych jest m.in. rosnący poziom inflacji w Polsce, który wpływa na znaczący wzrost kosztów życia. Lepsze ceny i większy wybór

Korzyści i zagrożenia pracy hybrydowej

O ile przed pandemią aż 76% organizacji zatrudniało osoby pracujące wyłącznie stacjonarnie, o tyle przyjęcie takiej samej strategii zatrudniania w przyszłości deklaruje zaledwie 24% organizacji przebadanych przez Colliers. W związku z tą znaczącą zmianą na rynku pracy dostrzegamy nowe zjawiska – zmieniają się oczekiwania pracowników względem pracodawcy oraz sposób kształtowania przestrzeni biurowych, które dziś muszą odpowiadać potrzebom hybrydowych pracowników. Raport Colliers „Hybrid and Beyond”, opracowany z partnerami HRK S.A. i Well.hr, pokazuje najważniejsze aspekty wdrażania pracy hybrydowej w firmach funkcjonujących na polskim rynku.

Rola spedytorów vs armatorów w czasach niepewności gospodarczej. Jakie czynniki brać pod uwagę wybierając kontrahenta?

Walka o transport trwa: armatorzy zmieniają swoje sposoby działania, nawiązując bezpośrednie relacje z importerami i eksporterami, oferując na swoich wewnętrznych platformach booking dla kontenerów. O tym, kto zwycięży zadecydują klienci: na co powinny zwracać uwagę firmy decydując się w czasach kryzysu na wybór partnera? Ciężaru tej decyzji dodają stosowane przez armatorów praktyki oligopolistyczne. Brak rynkowych regulacji może sprawić, że wkrótce klienci będą pozbawieni możliwości wyboru – wynika z najnowszego raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

Subskrybuj to źródło RSS