Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka miejska - wybrane aspekty praktycznego jej stosowania

Obszary zurbanizowane można traktować w systemie logistycznym kraju jako ogniwa łańcucha logistycznego oraz jako samoistne systemy miejskie. Te dwa aspekty wymagają całościowego i trwałego (zrównoważonego) podejścia w odniesieniu do roli, jaką miasta odgrywają w układzie lokalnym i regionalnym oraz krajowym i międzynarodowym.

Logistyczne systemy zbiórki i usuwania odpadów opakowaniowych w świetle ustawodawstwa krajowego

Referat został zaprezentowany na Międzynarodowej Konferencji Logistycznej "Logistics 2002 - Elastyczne łańcuchy dostaw - koncepcje, doświadczenia, wyzwania". Poznań 14-15 maja 2002 r.

Strategie transportowe operatorów z branży TSL w łańcuchach dostaw

Transport jest czynnikiem intensyfikującym rozwój zarówno poszczególnych regionów, jak i całych gospodarek w skali makro. Zależność między rozwojem gospodarki narodowej a rozwojem systemów transportowych w łańcuchach dostaw wynika z faktu, że transport "obsługuje" pozostałe działy gospodarki, a szczególnie przemysł, budownictwo, czy rolnictwo. Dynamiczny rozwój gospodarki w ostatnich latach wymusza w firmach branży TSL działania zmierzające do wypracowania i podtrzymywania przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie nowoczesnych technik zarządzania, tak na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Poszukiwania sposobów redukowania kosztów, wzrost oczekiwań klientów odnośnie poprawy szeroko rozumianej jakości obsługi transportowej, a także redukowanie czasu procesów tworzących ostatecznie łączną wartość dla klienta sprzyjają, a raczej wymuszają koncentrację działań w ramach nowoczesnych rozwiązań w obrębie obsługiwanych łańcuchów dostaw.

Posadzka w magazynie

Dla większości firm przychodzi czas, kiedy zostaje podjęta decyzja: budujemy nowy magazyn. Jako pierwszy powstaje projekt technologiczny magazynu, który określa technologie składowania, wyposażenie i sprzęt konieczny do jego obsługi. Później projekt budowlany, wybór wykonawcy i wreszcie realizacja inwestycji.

Ryzyko w morskich przewozach kontenerowych - problem bezpieczeństwa

Światowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa zwiększyły się istotnie od roku 2001. Biorąc pod uwagę fakt, że obrót kontenerowy osiąga coraz wyższe wartości, a stocznie przyjmują zamówienia na kontenerowce przekraczające już pojemność 12 500 TEU, zapewnienie bezpieczeństwa w morskich przewozach kontenerowych stało się współcześnie prawdziwym wyzwaniem.

Program współpracy z sieciami handlowymi w zakresie poprawy jakości kodów kreskowych w roku 2007

Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM) - organizacja krajowa GS1 Polska jest jedyną organizacją lokalną w Polsce upoważnioną do przyjmowania firm i instytucji z Polski do systemu GS1 i do nadawania im numerów GS1, zakodowanych w kodach kreskowych między innymi EAN-8, EAN-13. Kody te są obecnie umieszczone na prawie każdym opakowaniu produktu sprzedawanego w handlu detalicznym. Od ich jakości zależy sprawność systemów automatycznej identyfikacji w sklepach sieci handlowych i dlatego niezbędny jest ciągły nadzór nad tą jakością. Statutowym zadaniem organizacji krajowej GS1 Polska jest nadzór nad przestrzeganiem międzynarodowych specyfikacji GS1, dotyczących prawidłowości oznaczania towarów kodami kreskowymi GS1. W związku z tym Instytut Logistyki i Magazynowania od wielu lat prowadzi program współpracy z sieciami handlowymi w zakresie poprawy jakości kodów kreskowych. W ramach tego programu przeprowadza się między innymi nieodpłatne badania jakości i prawidłowości kodów w sieciach handlowych. Zasadniczym celem tych badań jest wyeliminowanie kodów niepoprawnych pod względem jakości, a więc niezgodnych z obowiązującą normą PN-ISO/IEC 15420:2006 (norma ta zastąpiła normę PN-EN 797+AC: 1997) i "Specyfikacjami ogólnymi GS1". Eliminacja błędów odbywa się poprzez sprawdzenie jakości i prawidłowości kodów kreskowych GS1 na opakowaniach występujących w obrocie towarowym. W tym celu pracownicy Instytutu stosują urządzenia - tak zwane weryfikatory kodów kreskowych (rysunek 1), które umożliwiają sprawdzenie jakościowych parametrów kodu i wskazanie elementów wymagających korekty w przypadku wystąpienia nieprawidłowości.

Przewozy intermodalne - realne korzyści dla firm oraz użytkowników dróg

Artykuł powstał na podstawie prac badawczych realizowanych w ramach projektu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III B CADSES o akronimie CORELOG ("Skoordynowana logistyka regionalna"). Projekt CORELOG był realizowany w latach 2005 - 2007, pod przewodnictwem włoskiego regionu Emilia Romagna oraz skupiał partnerów z Polski, Węgier, Austrii, Słowenii i Grecji.

Elastyczne zarządzanie łańcuchem dostaw w branży materiałów budowlanych

Referat został zaprezentowany na Międzynarodowej Konferencji Logistycznej "Logistics 2002 - Elastyczne łańcuchy dostaw - koncepcje, doświadczenia, wyzwania". Poznań 14-15 maja 2002 r.

Poczta Polska liderem we wdrażaniu standardów globalnych - cz. 1

Jak wiele instytucji, nie tylko pocztowych, chcąc usprawnić swoją działalność, Poczta Polska wdrożyła system automatycznej identyfikacji danych (ang. Automatic Data Capture - ADC) z wykorzystaniem kodów kreskowych.
W celu zapewnienia najbardziej efektywnego wdrożenia kodów kreskowych, a w przyszłości również wymiany dokumentów w postaci standardowych komunikatów elektronicznych (ang. Electronic Data Interchange - EDI), wdrożenie systemu ADC oparto o standardy globalne GS1 (poprzednia nazwa: EAN.UCC). Tylko takie podejście uwzględnia potrzeby i uwarunkowania wewnętrzne Poczty Polskiej i każdej innej firmy, a jednocześnie jest zgodne ze światowymi standardami, dzięki czemu odpowiada również potrzebom obecnych i przyszłych klientów, krajowych i zagranicznych.

Subskrybuj to źródło RSS