Usługi IT podnoszą wydajność logistyki
Usługi IT odgrywają coraz większą rolę w logistyce. Dynamiczny rozwój e-commerce utrzymuje się w Polsce również po okresie pandemii. W takiej sytuacji firmy czują presję usprawniania swoich działań online.
Usługi IT odgrywają coraz większą rolę w logistyce. Dynamiczny rozwój e-commerce utrzymuje się w Polsce również po okresie pandemii. W takiej sytuacji firmy czują presję usprawniania swoich działań online.
Pakiet Mobilności miał na celu regulację działań branży TSL, podwyższenie jakości wykonywanych usług oraz ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko. Dodatkowo wprowadzał on nowe zasady dotyczące kabotażu oraz warunków pracy i wynagradzania kierowców, co miało prowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Branża Contact Center widzi wielki potencjał w botach i wiąże olbrzymie nadzieje z ich wykorzystaniem, licząc na ograniczenie kosztów i usprawnienie obsługi. Klienci mają jednak na temat użyteczności botów zdanie odmienne, o czym przekonują kolejne badania – tym razem autorstwa firmy UJET. Pokazało ono, że aż 80% klientów czuje się sfrustrowanych z powodu kontaktu z botem w obsłudze klienta.
Właściwa konstrukcja umów i zleceń, a także innych dokumentów transportowych, pozwala na zabezpieczenie interesów zarówno spedytora jak i przewoźnika. Niestety, w praktyce umowa przewozu bywa konstruowana najczęściej na korzyść zleceniodawcy, zawierając zapisy, które mogą być kłopotliwe dla przewoźnika.
W obliczu zmian klimatycznych i społecznych firmy coraz bardziej muszą stosować zasady zrównoważonego rozwoju, czyli ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). W branży TSL integralną częścią strategii ESG jest transport bezemisyjny.
Wykonałeś zlecenie dla zagranicznej firmy, zorganizowałeś przewóz towarów i mimo upływu terminu zapłaty nadal czekasz na swoje pieniądze? By pojawiły się na Twoim koncie, powinieneś działać jak najszybciej. Postaraj się porozumieć z dłużnikiem, a jeśli nie przyniesie to skutku, poproś o pomoc specjalistów – w ten sposób prędzej czy później wyegzekwujesz zapłatę.
Jeśli deglobalizacja światowej gospodarki i skracanie łańcuchów dostaw nastąpi w deklarowanej obecnie skali, Polska będzie miała niepowtarzalną okazję stanąć do rywalizacji o względy kilkunastu procent firm, które zapowiadają przeniesienie produkcji lub źródeł zaopatrzenia do Europy. Mamy niezłą pozycję startową oraz duży potencjał sektora przemysłowego i logistyki, ale mało czasu i wciąż dużo do zrobienia.
Samochody elektryczne szturmem zdobywają polskie drogi. Choć pozbawione są wielu newralgicznych komponentów, które mogą ulec awarii, nie oznacza jednak, że są mniej problematyczne niż te, z napędem spalinowym. O specyficznych wymaganiach aut elektrycznych oraz problemach, z jakimi wiąże się ich naprawa, opowiadają eksperci serwisu autobaza.pl.
Na rynku mamy wysyp różnych struktur transakcji barterowych i joint venture, zawieranych przez inwestorów i deweloperów z właścicielami gruntów, które przez ostatnie lata rynkowego boomu nie były popularne
Brytyjski Departament Transportu wprowadził zmiany w przepisach, które pozbawiły unijnych przewoźników części uprawnień. Do końca marca nie były jednak egzekwowane kary finansowe za ich nieprzestrzeganie.