Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Konteneryzacja jako integrator systemów transportowych

Zmiany, które nastąpiły w ciągu ostatnich lat w gospodarce światowej, takie jak globalizacja, deregulacja, rosnąca konkurencja czy szybki rozwój nowych technologii oraz pojawienie się nowych koncepcji w transporcie i logistyce sprawiły, że konteneryzacja staje się coraz większym wyzwaniem dla jej uczestników. Z kolei wzrost gospodarczy i rosnąca w skali globalnej wymiana handlowa powodują dynamiczny rozwój rynku konteneryzacji.

Wybrane aspekty internalizacji kosztów zewnętrznych transportu

Transport jest gałęzią gospodarki, która odgrywa istotną rolę w rozwoju gospodarczym i społecznym. Jednocześnie transport wywiera destrukcyjny wpływ na otoczenie i przyczynia się do degradacji środowiska naturalnego oraz wywiera negatywny wpływ na zdrowie ludzi. Z racji negatywnego oddziaływania transportu, niezwykle istotnym zagadnieniem jest poszukiwanie możliwości zaspokojenia potrzeb przewozowych społeczeństwa, przy jednoczesnym ograniczeniu i minimalizacji negatywnego wpływu transportu na środowisko oraz zdrowie ludności.

Uwarunkowania transportu ładunków ponadgabarytowych transportem samochodowym

Rozwijająca się technologia oraz gospodarka wykazują coraz większe zapotrzebowanie na transport. Szczególnym rodzajem ładunków coraz częściej pojawiających się w praktyce firm przewozowych w Polsce są ładunki ponadgabarytowe. Ładunki ponadgabarytowe są szczególnego rodzaju ładunkami, które wymagają od firm transportowych bardzo dobrego przygotowania i organizacji. Sama logistyka z natury rzeczy opiera się na odpowiednim planowaniu i organizacji procesów logistycznych. Jednym z nich jest transport.

Lumag skraca drogę hamowania o 3 metry

Lumag, wiodący polski producent materiałów ciernych, za 700 000 złotych rozbudowuje swoją fabrykę o nową linię aplikującą warstwę green coat. W rezultacie, wytwarzane przez firmę klocki hamulcowe będą oferowały jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, czego najlepszym dowodem jest krótsza nawet o 3 metry droga hamowania od 50 km/h do 0 km/h w czasie etapu docierania się nowo założonych klocków. 

Jak transportować materiały niebezpieczne?

Ładunki niebezpieczne to ładunki, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, życia i bezpieczeństwa ludzi, zwierząt, środowiska i mienia. Generalnie przewóz tego rodzaju ładunków zakazano, chyba że transport zostanie wykonany na odrębnych warunkach określonych prawem. Przepisami regulującymi te kwestie są zasady opisane w Konwencji ADR - europejskiej umowie precyzującej warunki bezpiecznego transportu drogowego.

Container freight station jako element międzynarodowych łańcuchów transportowych

Olbrzymie inwestycje ponoszone na świecie na rozbudowę portów morskich, wprowadzanie do eksploatacji kontenerowców o coraz większym tonażu, rozwój lądowych ogniw transportu kontenerów (kolej, drogi) przyczyniły się do stworzenia nowych możliwości transportu ładunków za pomocą kontenerów. Rozbudowane moce transportowe wymusiły transport w kontenerach niewielkich partii towarów, np. pojedynczych palet (LCL) oraz ładunków, których załadunek lub rozładunek z kontenera wymaga posiadania odpowiednich urządzeń i doświadczonego w operacjach przeładunkowych personelu.

Tendencje w rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w systemach transportu w kontekście tworzenia potencjału technicznego i usługowego portów morskich

W publikacji dokonano analizy tendencji w rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w lądowo-morskich systemach transportu w kontekście tworzenia odpowiadającemu powyższym tendencjom potencjału technicznego i usługowego portów morskich. Zagadnienie jest istotne choćby z tego względu, że ostatnie lata to rewolucyjne zmiany w technikach przewozu i magazynowania związane z dwoma istotnymi czynnikami.

Zarządzanie kongestią w sieciach miejskich - wybrane aspekty

Coraz większy rozwój miast pod względem gospodarczym, kulturowym i społecznym powoduje wzrost ich atrakcyjności dla podmiotów, które dążą do lokalizacji swoich siedzib w rejonach centralnych, wywołując tym samym naturalne potrzeby przemieszczania mieszkańców i innych użytkowników systemu transportowego. Jednak sieć drogowa w obszarach miejskich charakteryzuje się ograniczoną pojemnością i często nie jest w stanie przejąć narastającego natężenia ruchu pojazdów powstającego zarówno w okresach szczytu komunikacyjnego, jak i w przypadku wystąpienia różnego typu zdarzeń nieplanowanych (np. awarie pojazdów, kolizje i wypadki drogowe).

Subskrybuj to źródło RSS