Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Rozwój konteneryzacji ze szczególnym uwzględnieniem polskich portów morskich

Przesyłanie towarów z wykorzystaniem statków i punktów ładunkowych w portach jest jedną z najstarszych form prowadzenia spedycji towarów. Porty morskie na całym świecie przez ostatnie 30 lat przechodziły znaczące przeobrażenia. Istotnym zmianom uległa między innymi struktura obrotów ładunkowych.

Innowacje dla infrastruktury kolejowej. Proekologiczny projekt Chemical Advisory Sp. z o.o. usprawni odladzanie i zabezpieczy koleje przed oblodzeniem

Okres zimowy stanowi spore wyzwanie dla prawidłowego i bezpiecznego zabezpieczenia funkcjonowania transportu kolejowego. Odladzanie taboru to praca szczególnie niebezpieczna i czasochłonna dla pracowników, którzy wykonują ją zarówno w dzień jak i w porze nocnej. Jedynym rozwiązaniem prewencyjnym przed oblodzeniem taboru kolejowego, potwierdzonym licznymi europejskimi wdrożeniami, jest zabezpieczenie taboru zanim wyjedzie w rozkładowe trasy. Optymalnym rozwiązaniem dla branży kolejowej jest zatem opracowanie i wdrożenie do produkcji płynów do odladzania oraz płynów do zabezpieczania przed oblodzeniem lokomotyw i składów kolejowych.

Chemia biznesowa

Centralny magazyn i siedziba firmy w Katowicach oraz siedem oddziałów zlokalizowanych na terenie południowej Polski – tak w skrócie wygląda struktura firmy Sewera Polska Chemia, działającej od ponad 25 lat w branży budowlanej. Ta gałąź przemysłu zalicza się do szczególnie wymagających środowisk pracy dla wózków widłowych. Firma korzysta z maszyn marki Yale, a rocznie jednym wózkiem czołowym rozładowuje 25 tys. ton materiałów konstrukcyjnych.

Scenariusze rozwoju długodystansowego transportu pasażerskiego w Unii Europejskiej w perspektywie do 2030 r.

W obecnych czasach powszechnie wiadomo, że poprawa integracji międzygałęziowej w transporcie ma zasadnicze znaczenie dla lepszego wykorzystania istniejącej infrastruktury transportowej, zmniejszania kongestii w transporcie czy poprawy relacji środowiskowych i ogólnej jakości transportu, zwiększając tym samym możliwości w zakresie mobilności społeczeństwa oraz oddziaływania na wybory pasażerów.

Modelowanie potoków ruchu w sieci miejskiej dla potrzeb analizy zakłóceń

Modelowanie ruchu w sieciach transportowych w obszarach miejskich jest szczególnie złożone. Taki obszar jest bowiem miejscem silnego oddziaływania różnych czynników społeczno-gospodarczych, technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych. Wpływa to na funkcjonowanie poszczególnych podsystemów transportowych, które z jednej strony charakteryzują się odrębnymi cechami, a z drugiej - są od siebie zależne.

Rozwój transportu jako siła napędowa procesów globalizacji i regionalizacji międzynarodowej

Obecnie obserwujemy postępujące procesy globalizacji i regionalizacji międzynarodowej, które zachodzą na poziomach: przedsiębiorstw, sektorów oraz gospodarki jako całości. Według Portera "Kierownicy niemal w każdym sektorze muszą traktować konkurencję globalną przynajmniej jako realną możliwość, jeśli nie jako rzeczywistość".

Wybrane aspekty szacowania kosztów zewnętrznych w transporcie

Jeśli w wyniku działalności gospodarczej w otoczeniu analizowanego systemu powstają zmiany, których koszty nie mają odzwierciedlenia w transakcjach rynkowych czy cenach zewnętrznych mówimy wówczas o tzw. efektach zewnętrznych. Efekty zewnętrzne mogą być pozytywne lub negatywne - negatywne skutkują ograniczoną użytecznością podmiotów nimi dotkniętych, natomiast pozytywne zwiększają tę użyteczność.

Subskrybuj to źródło RSS