Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

III paneuropejski korytarz transportowy jako platforma rozwoju transportu intermodalnego (kombinowanego)

W ostatnich latach, wraz z rozwojem gospodarczym na świecie doszło do szybkiego zwiększenia przewozu towarów w relacjach krajowych i międzynarodowych. Poszukuje się nowych, efektywnych i ekologicznych rozwiązań transportowych, zwłaszcza w obszarze transportu intermodalnego (kombinowanego). Związane jest to między innymi z przesunięciem działalności wielu firm do krajów azjatyckich, głównie Chin i Indii, w poszukiwaniu obniżenia kosztów produkcji.

Przygotowanie taborowe do realizacji transportu intermodalnego w polsce

Zgodnie z Białą Księga Transportu transport intermodalny miał być przeciwwagą dla doskonale rozwiniętego transportu drogowego. W ostatnich latach można odnotować w naszym kraju wzrost przewozów kontenerowych, jak również zwiększa się liczba przeładunków kontenerowych w portach. W referacie przedstawiono charakterystykę wagonów służących do przewozów intermodalnych w Polsce.

Ekonomiczne aspekty budowy urządzeń transportowych w ośrodku narciarskim

W artykule podjęto próbę rozpoznania wad i zalet zagospodarowania obszaru na stację narciarską. Artykuł zawiera wnioski z analiz rozwiązań technicznych, szacunkowe koszty urządzeń transportu linowego.. Poddano również analizie możliwość zaopatrywania w wodę do śnieżenia tras narciarskich, linie energetyczne do zasilania urządzeń i budynków mogących mieć korzystny wpływ na możliwość budowy stacji narciarskiej.

Rozwój rynku lokomotyw elektrycznych prądu stałego w polsce

W pracy przedstawiono krótką charakterystykę rynku lokomotyw elektrycznych w Polsce, zidentyfikowano najnowsze konstrukcje lokomotyw elektrycznych stanowiących potencjalną ofertę dla polskich operatorów kolejowych, wykonujących przewozy w ruchu pasażerskim i towarowym. Opisano cechy konstrukcyjne, dane techniczne oraz porównano lokomotywy pod względem istotnych parametrów eksploatacyjnych.

Price - one of the factors that support the supply of road transport

Price can be seen as one of the most important factors that affect development and shaping of supply in road transport. The role of price, as an instrument of supply strategy of road transport company, is primarily to stimulate the demand for particular transportation service which is affected by customer’s opinion on ration between price and benefit of transportation service of specific transport company, by customer’s psychological valuation of transportation service, by customer’s competitive price comparison. Another important task of the price is to ensure to transport company the coverage of costs, that incurred by rendering of transportation service and making a profit so, that company would have enough funds to create and secure its supply.

Wpływ modyfikacji powłok polimerowych na ich odporność erozyjną

W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu modyfikacji powłok epoksydowych oraz poliuretanowych trzema rodzajami nanonapełniaczy na ich odporność erozyjną. Jako materiał erozyjny zastosowano elektrokorund granulowany, o rozmiarach cząstek 0,6 - 0,7 mm. Cząstki erozyjne spadały swobodnie z wysokości 0,94 m, i uderzały o powierzchnię powłoki pod kątem 45°. Niezależnie od rodzaju zastosowanego nanonapełniacza, wszystkie powłoki poliuretanowe modyfikowane nanonapełniaczem wykazały większą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane. Natomiast powłoki epoksydowe modyfikowane wykazywały mniejszą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane.

Koncepcja ograniczenia drgań od pojazdów szynowych na dworcach kolejowych

Jedną z możliwości ograniczenia oddziaływań dynamicznych od transportu szynowego jest zastosowanie złożonych obiektów wibroizolacji gdy masa elementu wibroizolującego jest znaczna, a tak jest w przypadku maszyn i urządzeń transportowych, gdy wymiary geometryczne elementów układu wibroizolacji, upodobniają się do płyty, modelowanie układu wibroizolacji jako układu dyskretnego niesie za sobą ogromne zagrożenia. W pracy przedstawiono koncepcję ograniczenia oddziaływań dynamicznych pojazdów szynowych, kolejowych i tramwajowych gównie w torowiskach zabudowanych na dworcach, przystankach i konstrukcjach inżynierskich Na jego bazie opracowano model cyfrowy, który poddano symulacji pod kątem rozchodzenia się drgań do otoczenia. Wyniki symulacji stanowiły podstawę opracowania układu wibroizolacji dla pojazdów szynowych kolejowych których trasa przebiega na konstrukcjach inżynierskich typu dworzec, wiadukt.
Subskrybuj to źródło RSS