Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Cell-id based vehicle location accuracy - field tests report

Abstract: Monitoring of vehicle position and movement via positioning of communication devices inside those vehicles is one of many options to obtain data on stream of vehicles. This paper presents the results of accuracy analysis for the vehicle positioning within GSM network, via method based on cell identifier (Cell-Id location). The analysis takes different types of roads, such as: highways, motorways, trunk roads, voivodeship roads, large urban areas and smaller towns, into consideration. Data for the analysis has been collected during test drives.

Wirtualne systemy pomiarowo - diagnostyczne w aplikacjach transportu kolejowego

W pracy przedstawiono zasady tworzenia wirtualnych systemów pomiarowo diagnostycznych oraz pokazano autorskie aplikacje w środowisku VEE Pro zaprojektowane dla potrzeb transportu kolejowego. Zaprezentowano wirtualne systemy do diagnostyki testowej wad kontaktowo - naprężeniowych w szynach metodą laserową oraz do diagnostyki funkcjonalnej spokojności biegu pociągu opartej o pomiar wibracji. Wykazano zalety takich rozwiązań w porównaniu do tradycyjnych.

Preferencje pasażerów i struktura ruchu pasażerskiego

Celem niniejszego artykułu jest analiza struktury oraz wielkości ruchu pasażerskiego jak również identyfikacja motywów podróży i preferencji pasażerów podróżujących promami morskimi w relacjach pomiędzy Polską a Skandynawią. Podstawą analizy są dane statystyczne obrazujące wielkości ruchu pasażerskiego na w/w relacjach oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów podróżujących na linii Świnoujście-Ystad.

Stateczność ruchu modelu pojazdu szynowego w aspekcie istnienia rozwiązań wielokrotnych

Streszczenie: Wyniki badań zamieszczone w artykule są kontynuacją prac prowadzonych przez autorów od kilku lat [1, 6-9]. Obserwacja wyników badań innych autorów zajmujących się zbliżoną tematyką, np. [2, 3, 5], skłoniły do wykonania szczegółowych badań stateczności ruchu modelu pojazdu szynowego, mających na celu zidentyfikowanie istnienia rozwiązań wielokrotnych (współistniejących). Wykonano serie badań, w których poprzez wariantowanie wartości warunków początkowych określono symulacyjnie obszary występowania rozwiązań wielokrotnych.

Badania eksperymentalne wpływu modyfikacji układu dolotowego na efektywność filtracji powietrza wlotowego i osiągi silnika bojowego wozu piechoty

Pokazano charakterystyczne cechy układu zasilania powietrzem silnika UTD-20 bojo-wego wozu piechoty BWP-1. Przedstawiono wyniki badań skuteczności filtracji i oporów przepływu standardowego filtru powietrza BWP-1. Wykazano konieczność zmian kon-strukcyjnych układu zasilania powietrzem silnika UTD-20.

Logistyczne uwarunkowania w międzynarodowym transporcie ładunków ponadnormatywnych

Na przykładzie transportowanych z Belgii do Polski elementów kominów fabrycznych, prześledzono i przeanalizowano zastosowane rozwiązania logistyczne, podając sposób zrealizowania wszystkich wymogów technicznych, organizacyjnych i prawnych występujących na całej trasie przewozu. Ponadto porównano uwarunkowania dla transportu ładunków ponadnormatywnych w Polsce i zagranicą.

Warunki transportu substancji chemicznych

Wspólna polityka Unii Europejskiej obejmuje między innymi problem transportu materiałów niebezpiecznych oraz chemicznych. Wymuszają one podniesienie poziomu bezpieczeństwa przewozów poprzez zastosowanie odpowiednich standardów technicznych. Tworzy także spójny system regulacji oraz wdraża mechanizmy stałego doskonalenia. W artykule przedstawiono analizę schematu przewozu materiałów niebezpiecznych oraz podano kryteria prowadzenia firm transportowych przemieszczających takie ładunki ze szczególnym zwróceniem uwagi na rolę Doradcy.

Prawne aspekty zapewnienia bezpieczeństwa systemów i środków transportu przemysłowego na przykładzie dźwignic

Przedmiotem artykułu są problemy bezpieczeństwa dźwignic w aspekcie obowiązujących Dyrektyw UE i przepisów krajowych. Na podstawie klasyfikacji przyczyn nieszcześliwych zdarzeń przedstawiono opracowaną przez Urząd Dozoru Technicznego statystykę nieszczęśliwych wypadków i niebezpiecznych uszkodzeń z udziałem suwnic w latach 2000 - 2009. Określono wymagania stawiane dźwignicom w świetle norm zharmonizowanych poprzez przewidywanie zagrożeń i wynikający właściwy dobór środków bezpieczeństwa dla przeprowadzenia procedury oceny zgodności.
Subskrybuj to źródło RSS