Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa transportowego

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa, jego możliwości konkurowania, czy też zdolności do wykorzystania szans rynkowych jest procesem złożonym i wymagającym od analityków dużego doświadczenia. Problemem jest przede wszystkich ogromny obszar analizy obejmujący sferę ekonomiczną, technologiczną, marketingową, logistyczną, własnościową, środowiskową, organizacyjną i inne. Badanie takie generuje dużą liczbę zamiennych, spośród których znaczna część tylko w nikłym - lub wręcz żadnym stopniu zależy od decyzji i działań przedsiębiorstwa (np. kwestie ustawodawstwa, ogólnoświatowe lub krajowe trendy gospodarcze).

Wariantów współczesnych strategii cenowych w branży lotniczej

Rynek usług transportowych, a w szczególności sektor lotniczy, cechuje się dużym zróżnicowaniem pod względem cen, jakości usług jak i innych kryteriów, którymi kierują się konsumenci przy wyborze przewoźnika. Dotyczy to zarówno ruchu turystycznego jak i biznesowego. Zarządy linii lotniczych stoją przed problemem dotyczącym ustalenia takiego poziomu cen, który byłby zadowalający dla klientów w poszczególnych segmentach rynku. W artykule zaprezentowano: cele strategii cenowych, specyfikę różnicowania cen w branży lotniczej, strategię cen niskich i wysokich w transporcie lotniczym oraz spektrum działań przedsiębiorstwa PLL LOT S.A. w aspekcie strategii cen wysokich.

System wspomagania decyzji podczas akcji ratowniczej

W artykule omówiono wykorzystanie sieci bayesowskiej do tworzenia systemu wspomagania decyzji podczas akcji ratowniczej „człowiek za burtą”. Obecnie na statkach stosuje się różne systemy wspomagania decyzji kapitana i oficerów, jednak brakuje narzędzi, które w prosty i szybki sposób pozwolą na ocenę sytuacji podczas akcji ratowniczej, gdzie elementem determinującym jest czas.

Rozwój międzynarodowych korytarzy transportowych w polityce transportowej federacji rosyjskiej

Jednym z kluczowych zadań współczesnej polityki transportowej Rosji staje się rozwój międzynarodowych korytarzy transportowych, które sprzyjałyby zwiększeniu przewozów tranzytowych, a także zapewniały dynamizację powiązań w kierunku Europa - Azja. Ze względu na położenie geograficzne, korzyści makroekonomiczne, rozwój korytarzy transportowych nabiera dla Rosji szczególnego znaczenia, znalazło to swoje odzwierciedlenie w przyjętych programach i strategiach państwowych.

Problemy certyfikacji urządzeń srk w polsce

Certyfikacja wyrobów jest to działanie strony trzeciej, prowadzące do pisemnego potwierdzenia, z wykorzystaniem odpowiednich procedur, że wyrób jest zgodny z wymaganiami określonych norm lub innych dokumentów normatywnych. Omówiono proces certyfikacji urządzeń srk zgodnie z uwarunkowaniami krajowymi i wymaganiami WE. Podkreślono rolę jednostki notyfikowanej przy certyfikacji zgodnej z wymaganiami WE.

Modelowanie logistycznego systemu technologicznego z wykorzystaniem pakietu symulacyjnego dosimis-3

Logistyczny system technologiczny huty surowcowej stali jest niezwykle trudny do analizy. Poprzez swoją wielowariantowość wykonanie modelu komputerowego jest niezwykle skomplikowane. Uwzględnić bowiem należy nie tylko ścieżki technologiczne, które pokonuje dany typ materiału, ale też zaburzenia spowodowane planowanymi konserwacjami poszczególnych urządzeń biorących udział w procesie technologicznym czy transportowym. Dodatkowym utrudnieniem jest mnogość asortymentów produkowanych gatunków stali, a każdy z etapów obróbki stali charakteryzuje się różnymi czasami potrzebnymi na wykonanie danej operacji, ale też wielkość wlewków otrzymywanych w końcowym etapie produkcji. Kolejnym utrudnieniem jest to, że różne gatunki stali wymagają różnych operacji technologicznych.

Porty morskie jako element infrastruktury krytycznej łańcucha dostaw

W morsko-lądowych łańcuchach transportowych logistyczne procesy integracyjne przebiegają pomiędzy trzema podstawowymi ogniwami: żeglugą morską, portami morskimi i transportem zaplecza. Porty są bardzo ważnym elementem międzynarodowego łańcucha dostaw. Jako punkty początkowe i końcowe transportu morskiego są integralną częścią łańcucha transportowego, jak również miejscem działalności związanej z handlem i żeglugą morską oraz centrami logistycznymi o zasięgu międzynarodowym. Ponieważ silnie oddziałują na regionalną gospodarkę i społeczeństwo, narażone są na duże ryzyko wystąpienia sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa. Z tego powodu porty morskie powinny być szczególnie chronione jako obiekty infrastruktury krytycznej państwa.
Subskrybuj to źródło RSS