Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Kompleksowy system sterowania ruchem kolejowym na obszarze katowickiego węzła kolejowego

W artykule przedstawiono prace podjęte przez PKP PLK S.A. dotyczące modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego. Podstawowym efektem tego projektu ma być dostosowanie tych linii do standardów obowiązujących dla linii objętych umowami AGC i AGTC oraz linii spełniających wymagania interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

Ocena obciążenia operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem

W artykule podano czynniki wpływające na obciążenie, w tym psychiczne, operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem. Omówiono mechanizmy odbioru, przetwarzania i zapamiętywania informacji, oszacowania ilości informacji wyrażonej w bit/s, których źródłem są systemy zdalnego sterowania i inne elementy nierozłącznie związane ze środowiskiem pracy personelu sterowania ruchem.

Ocena jakości systemu informatycznego

Ocena jakości systemu informatycznego, pomimo, że w dużej mierze zależy od wielu atrybutów mierzalnych, jest również oceną subiektywną. Celem pracy jest podkreślenie znaczenia oceny jakości wewnętrznej wytwarzanego systemu informatycznego oraz konieczności przeprowadzania testów i weryfikowania zgodności wytwarzanych produktów z wymaganiami i z założonymi celami począwszy od analizy i specyfikacji wymagań.

Współczesne metody organizacji przewozów kolejami dużych prędkości (kdp) na przykładzie kolei chińskich

System KDP na świecie rozwija się dynamicznie. Niekwestionowanym liderem w tym względzie stały się Koleje Chińskie, przewożące dziennie pociągami CRH około 1 miliona podróżnych i dysponujące 7,5 tysiącami km linii szybkiego ruchu, co stanowi połowę sieci światowej. W referacie dokonano analizy metod organizacji masowych przewozów w Chinach na podstawie szeregu publikacji oraz doświadczeń autora zebranych w trakcie wizyty w ChRL.

Analiza wybranych operacji w intermodalnym węźle przeładunkowym

Transport intermodalny, a w szczególności przewozy kontenerowe od wielu lat charakteryzują się dynamicznym rozwojem. W tym kontekście szczególne znaczenia nabiera kwestia przygotowania technicznego i organizacyjnego terminali realizujących przeładunki zintegrowanych jednostek ładunkowych. Od wielu lat na terminalach portowych wdrażane są różnego rodzaju elementy infrastruktury technicznej i informatycznej, które mają polepszyć warunki pracy. Lądowe terminale, z reguły małe węzły przeładunkowe, najczęściej rezygnują z nowoczesnych rozwiązań zasłaniając się brakiem odpowiednich funduszy.

Problem likwidacji skutków zdarzeń z niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych

W referacie przedstawiono problematykę powstawania zagrożeń spowodowanych niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych w wyniku kolizji drogowych, awarii systemów dystrybucji, klęsk żywiołowych i zdarzeń destrukcyjnych. Zwrócono szczególna uwagę na aspekty związane z likwidacją skutków tego typu zdarzeń, w świetle ochrony życia i zdrowia osób poszkodowanych i podmiotów ratowniczych.
Subskrybuj to źródło RSS