Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problems of logistic systems sustainable development in delivery chains

The purpose of the article is in elaboration of scientific and methodological recommendations on management of interactions in logistic systems, which consider specificities of supply chains influence on the environment. In the article it is grounded, that formalized description of interaction process for logistic systems with the environment requires performance of complex interdisciplinary research from ecological, social, economical, organizational and technological, technical, natural scientific positions.

Miejskiej jako sposób eliminacji problemów dystrybucji towarów na przykładzie metropolii tokijskiej

Tokio stanowiące najludniejszą metropolię świata musi sprostać wielu problemom związanym z dystrybucją towarów na swoim obszarze. System dystrybucji rozwijał się w metropolii tokijskiej od lat 60 XX wieku, a obecnie wspomagany jest rozwiązaniami teleinformatycznymi. Z transportem towarów wiąże się również określona uciążliwość dla środowiska naturalnego oraz zdrowia człowieka, stąd stanowi jedno z największych wyzwań stojących przed współczesną metropolią.

Zagrożenia losowe i nielosowe dla ciągłości procesu transportu towarów

Transport towarów stanowi integralną część funkcjonowania każdego łańcucha dostaw. Warunkuje on przepływ surowców, półproduktów oraz wyrobów gotowych pomiędzy ogniwami. Terminowy przewóz dostaw oraz taki, który gwarantuje bezpieczeństwo fizyczne ładunków, determinuje zarówno możliwość rozpoczęcia procesów wytwarzania, a także prowadzenie dystrybucji. Jego skuteczność jest szczególnie istotna dla przedsiębiorstw, które nie magazynują zapasów w myśl koncepcji Lean management oraz JIT.

Dylematy wyboru alternatywnego wobec samochodu osobowego środka transportu w mieście

Problem przemieszczania stanowi jedno z podstawowych zagadnień logistyki miejskiej. Kształtowanie rozkładu potoków ruchu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w odniesieniu do transportu, wymaga podejmowania kroków podnoszenia konkurencyjności alternatywnych środków transportu. Poznanie czynników decydujących o wyborze środka transportu stanowi ważny element podczas projektowania procesów przewozowych w mieście.

Optymalizacja procesów logistycznych w gospodarce leśnej

W artykule przedstawiono model matematyczny problemu optymalizacji pozyskiwania drewna oraz jego transportu . Kryterium wyboru właściwych decyzji jest maksymalizacja wartości wyciętego drewna, pomniejszona o koszty budowy niezbędnych dróg transportowych w przyjętym horyzoncie planowania 1. WPROWADZENIE Gospodarka leśna jest ważną dziedziną przemysłu w wielu krajach. Pod pojęciem gospodarki leśnej należy rozumieć działalność związaną z opieką nad lasem i jego ochroną, użytkowaniem, utrzymaniem i powiększania jego zasobów. Gospodarowanie poza aspektami typowo związanymi z drzewostanem i jego pozyskiwaniem i odnową jest związane ze zwierzyną leśną, runem leśnym, roślinami leczniczymi oraz realizacją pozaprodukcyjnych funkcji lasu, związanych z ochroną powietrza, wód i gleby. Podstawową dziedziną gospodarczego wykorzystania lasu przez człowieka jest jego utrzymywanie, kształtowanie, odtwarzanie i doskonalenie w celu utrzymywania bazy produkcyjnej. W Polsce podstawowym zadaniem leśnictwa jest zwiększenie powierzchni leśnej z jednoczesnym dążeniem do zapewnienia lasom trwałości i wysokiej produktywności.

Translohr - innowacyjny środek miejskiego transportu szynowego

Komunikacja tramwajowa przeżywa obecnie renesans. Towarzyszą mu ogromne zmiany w zakresie infrastruktury, sterowania ruchem oraz taboru. Wynikiem tych zmian jest tramwaj na oponach Translohr. W artykule zwrócono uwagę na innowacyjność Translohra. Omówiono najważniejsze aspekty związane z infrastrukturą oraz taborem. Wskazano lokalizacje linii tramwajowych obsługiwanych przez tramwaj na oponach Translohr.

Spółka Statkowa jako jedna z możliwości zabezpieczenia transportu strategicznego

Prowadzenie przez siły Sojuszu Północnoatlantyckiego operacji pokojowych poza traktatowym obszarem sojuszu oraz przygotowanie do przekazania Unii Europejskiej operacyjnej odpowiedzialności za wszystkie prowadzone przez nią od 2001 roku misje wpłynęła na zmianę charakteru realizowanych współcześnie zadań. Współczesne działania mające na celu wsparcie oraz wymuszanie pokoju prowadzone są na obszarach znacznie oddalonych od granic państw delegujących swoje siły do takich operacji. Powoduje konieczność przerzutu, w stosunkowo krótkim czasie znacznej liczby żołnierzy i sprzętu wojskowego w rejony świata oddalone od własnych terytoriów nawet o 5000 - 7000 km w linii prostej. Transport wojskowy jest nieodłącznym elementem każdej operacji prowadzonej przez siły zbrojne, a zapewnienie zdolności transportowych stanowi element decydujący o powodzeniu danej misji. Znaczenie i rolę transportu we współczesnych siłach zbrojnych podkreśla się zwłaszcza w kontekście sił delegowanych na potrzeby NATO i UE, czyli sił o charakterze ekspedycyjnym, stanowiących odpowiedź na pojawiające się różnorodne zagrożenia. Świadomość tej konieczności prowadzi do przemian w armiach wielu państw, które tworzą w ramach struktur swoich sił zbrojnych komponenty lekkie, przeznaczone do przerzutu w rejon działań drogą powietrzną i morską. Polska będąc aktywnym członkiem UE i NATO jest zobowiązana do uczestnictwa w procesie zapewnienia bezpieczeństwa międzynarodowego, w tym uczestnictwa w operacjach reagowania kryzysowego.
Subskrybuj to źródło RSS