Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Modelowanie sterowania pojazdami transportu indukcyjnego

W przypadku transportu indukcyjnego rozwój techniczny umożliwia coraz łatwiejsze modyfikowanie rozmieszczenia tras wózków w celu dopasowywanie ich do aktualnych potrzeb transportowych. Poważniejsza trudność jest związana z koniecznością dopasowania sterowania do zmienionej trasy i natężenia ruchu. W pracy przedstawiono możliwość tworzenia języka programowania na potrzeby sterowania konkretnym urządzeniem. W szczególności dla potrzeb sterowania układem transportu indukcyjnego zmodyfikowano język programowania utworzony dla potrzeb sterowania układami transportu przenośnikowego. Język programowania zastosowano w symulatorze układów transportu przenośnikowego. Program sterujący w modelu może być bezpośrednio wykorzystany w realnym układzie transportowym. Takie podejście umożliwia użytkownikowi dopasowanie we własnym zakresie programu sterowania układem transportowym do aktualnych potrzeb.

Optymalna alokacja obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych

W artykule opisano metodę rozwiązywani zagadnienia optymalnej alokacji obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych. Przedstawiono podejście wykorzystujące teorię sieci jako narzędzia do opisu zagadnienia alokacji podając sposób zapisu problemu o własnościach lub bez własności Markowa. Jednocześnie na przykładach zdefiniowano i opisano problem optymalizacji sieci jedno lub wielokryterialnej. Następnie przeprowadzono obliczenia optymalizacyjne dla dwóch przykładów jedno i dwukryterialnej alokacji obiektów opisanych sieciami odpowiednio bez własności i z własnościami Markowa. Wyniki porównano z metodą przeszukiwania systematycznego. Uzyskane wyniki dają podstawę do stwierdzenia dużej przydatności algorytmów ewolucyjnych w rozwiązywaniu problemów alokacji.

Zarządzanie kosztami w transporcie

Streszczenie: Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie istoty i ważności kosztów transportu w przedsiębiorstwie, z podkreśleniem roli, jaką odgrywa właściwe budżetowanie kosztów transportu, dla sprawnego zarządzania tymi kosztami. W pierwszej części artykułu autorzy wyjaśniają rolę i znaczenie transportu, jak również ogólnie przyjętą i stosowaną klasyfikację transportu. Zasadnicza część artykułu koncentruje się wokół charakterystyki kosztów transportu, w tym ich klasyfikacji, składników tych kosztów i wskaźników oceny efektywności podsystemu transportowego. W końcowej części opracowania autorzy podkreślają rolę budżetowania we właściwym zarządzaniu kosztami transportu.

Rola węzłów logistycznych w integracji transportu wnioski wynikające z polityki transportowej

W artykule przedstawiono dyskusję nad polityką transportową UE w realizacji integracji transportu. Opisano rolę i lokalizację zintegrowanych węzłów logistycznych i transportowych. Przedstawiono istniejące i proponowane rozmieszczenie centrów logistycznych i dystrybucyjnych w sieci TEN-T. We wnioskach opisano efekty oddziaływania zintegrowanego systemu logistycznotransportowego na gospodarkę i środowisko.

Konstrukcja indeksu zmian kosztów jednostkowych wozokilometra z tytułu wprowadzenia systemu elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych w krajowym i międzynarodowym transporcie ładunków

Celem artykułu jest prezentacja metodyki konstrukcji wskaźnika zmian kosztów jednostkowych w transporcie drogowym ładunków na skutek wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. systemu elektronicznej opłaty za przejazd. W wyniku wprowadzenia w dniu 1 lipca 2011 r.

Wpływ sterowania sprzęgiem hydrostatycznym na możliwości trakcyjne pojazdu wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcje dwuczłonowej bezzałogowej platformy lądowej (BPL) wysokiej mobilności wyposażony w hydrostatycznie sterowany sprzęg. Sprzęg ten jest odpowiedzialny za realizację procesu skrętu oraz poprawę stateczności pojazdu podczas pokonywania przeszkód terenowych i pracy zainstalowanymi na nim osprzętami. Główną ideą przy opracowaniu tego zespołu było zapewnienie uzyskania przez BPL wysokiej zdolności pokonywania przeszkód terenowych i dużej zwrotności. W referacie zwrócono uwagę na problem mobilności w aspekcie pokonywania przeszkód pionowych.

Wpływ pasażerskiego ruchu promowego na rozwój miasta na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona

Wprowadzenie Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Łączny transport dwóch różnych segmentów wymaga zastosowania wyspecjalizowanych statków - promów. W związku z powyższym na jednostkach promowych wyodrębniona jest część pasażerska oraz część towarowa dla pojazdów.
Subskrybuj to źródło RSS