Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Kompletacja jednostopniowa a dwustopniowa - wydajność kompletacji a aspekty organizacyjne

Wydajność systemów dystrybucji jest zależna w głównej mierze od sprawności procesu kompletacji zamówień. Wymagania odbiorców dotyczące terminowości, kompletności, zgodności i jakości dostaw zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania coraz bardziej efektywnych systemów kompletacji w zakresie stosowanych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych.

Optymalizacja procesu zaopatrzenia materiałowego w wyniku wdrożenia metody MRP (planowania potrzeb materiałowych)

Logistyka zaopatrzenia, która odgrywa coraz większą rolę, stanowi początek wewnętrznego łańcucha logistycznego w przedsiębiorstwie, obejmując swym zakresem działania związane z zamawianiem, składowaniem, odbiorem, przemieszczaniem, ustalaniem zapotrzebowania odbiorców i racjonalnym zużyciem dóbr, a także utrzymywaniem odpowiednich zapasów (ocena, ochrona, kontrola).

Potrzeba tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu - implikacje dla zarządzania łańcuchami dostaw - cz. 2

Celem artykułu jest dokonanie prezentacji wybranych teorii z zakresu ekonomii i zarządzania pod kątem ich przydatności do rozważań na temat wpływu nowych obszarów w zarządzaniu na potrzebę tworzenia nowego paradygmatu w naukach o zarządzaniu. W części pierwszej przedstawiono ogólne założenia paradygmatów w naukach o zarządzaniu oraz przedstawiono przydatność teorii zasobowej do wyjaśnienia potrzeby tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu. Kolejnymi koncepcjami i teoriami poddanymi analizie są: istota podejścia sieciowego oraz teoria dominacji.

Potrzeba tworzenia nowych paradygmatów w naukach o zarządzaniu - implikacje dla zarządzania łańcuchami dostaw - cz. 1

Celem artykułu jest dokonanie prezentacji wybranych teorii z zakresu ekonomii i zarządzania pod kątem ich przydatności do rozważań na temat wpływu nowych obszarów w zarządzaniu na potrzebę tworzenia nowego paradygmatu w naukach o zarządzaniu oraz próby odpowiedzi na następujące pytania:

Polskie porty morskie - prywatyzacja, inwestycje i dywersyfikacja usług

Wzrost liczby kontenerów i masy towarów jest wynikiem aktywnego marketingu sprywatyzowanych terminali kontenerowych. Dzięki temu wystąpiło zwiększenie podaży zarówno drobnicy, jak i ładunków masowych: w Gdańsku przekroczono 30 mln t, terminale zespołu Szczecin-Świnoujście zbliżyły się do 23 mln t, a w Gdyni znacznie przekroczyły 17,7 mln t. Szacunkowa wartość ładunków przemieszczanych przez polskie porty zbliżyła się do 500 mld zł.

Subskrybuj to źródło RSS