Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Sklepy internetowe z SaaS

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę to strategiczna decyzja, która może znacznie przyspieszyć rozwój e-commerce. Jednak kwestie migracji budzą wątpliwości wśród prowadzących biznes w sieci. Z badania Eurostat wynika, że spośród przedsiębiorstw kupujących usługi przetwarzania w chmurze w Unii Europejskiej znaczna większość (95,8%)[1] kupiła co najmniej jedno oprogramowanie w chmurze jako usługę (SaaS). Ten model zyskuje na popularności również w branży e-commerce. SaaS jest rozwiązaniem skalowalnym, co oznacza, że może rosnąć razem z biznesem bez potrzeby wdrażania dużych zmian w infrastrukturze. Przedsiębiorca nie musi samodzielnie utrzymywać całego systemu sklepowego, czy martwić się o kwestie techniczne – za nie odpowiada dostawca platformy, co pozwala prowadzącemu działalność skoncentrować się na rozwoju biznesu. To ogromna przewaga nad rozwiązaniami Open Source, w których o wszystkim musimy pamiętać sami, a ich obsługa nie należy do najprostszych.

Wykorzystanie plastikowych zbiorników do transportu wody i innych cieczy

Plastikowe zbiorniki odgrywają kluczową rolę we współczesnej logistyce i transporcie wody oraz innych cieczy. Dzięki swojej lekkości, wytrzymałości i odporności na agresywne środowiska stały się one niezastąpione dla różnych branż, w tym rolnictwa, budownictwa i przedsiębiorstw przemysłowych. Jednym z wiodących producentów plastikowych zbiorników do takich celów jest firma UHPlast.

Automatyzacja TSL. Sposoby na wzrost efektywności sektora logistycznego

Rynek transportu, logistyki i spedycji odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce, a jego znaczenie stale rośnie w obliczu dynamicznych zmian technologicznych i społecznych. Obecnie sektor ten mierzy się z wyzwaniami, które wymuszają zmiany w sposobie działania wielu przedsiębiorstw. Z jednej strony rosną oczekiwania konsumentów, z drugiej strony branża musi poradzić sobie z takimi kwestiami, jak niedobór pracowników, wzrost kosztów operacyjnych i presja na realizację celów zrównoważonego rozwoju.

GenAI w logistyce to raczej przyszłość niż rzeczywistość

Tylko 16% prób wrożenia generatywnej sztucznej inteligencji w łańcuchach zaoptrzenia kończy się zgodnie z pierwotnym scenariuszem. Reszta programów jest albo redefiniowana, albo opóźniona. Także poziom udanych implemantacji w przedsiebiorstwach jest niewielki i wynosi zaledwie 7%. Z dostępnych danych i opinii wyłania się raczej obraz firm, które podejmują się adaptacji będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie. Wiara w potencjał inteligentnych algorytmów jest jednak bardzo silna, a większosć organizacji chciałaby takich rozwiązań we własnych operacjach logistycznych.

Drugie życie robota

Kupować nowy czy inwestować w odnowienie używanego? Podobne dylematy co kierowcy, mają też właściciele zakładów produkcyjnych, wykorzystujących roboty przemysłowe. Tzw. regeneracja robota przestała być w Polsce rynkową ciekawostką, a stała się standardową usługą, świadczoną przez największych graczy z branży. Dawanie drugiego życia robotowi to najczęściej oszczędność czasu, w wielu przypadkach również pieniędzy, a przy okazji też mniej CO2 w atmosferze.

Ile kosztuje wynajem magazynu?

Posiadanie powierzchni magazynowej jest niezbędne w przypadku wielu firm; w praktyce jednak przedsiębiorcy raczej rzadko decydują się na wybudowanie własnej hali magazynowej, ponieważ wiąże się to z ogromnymi kosztami. Znacznie prostszym rozwiązaniem jest zazwyczaj wynajem magazynu. Ile to kosztuje i co składa się na ten koszt?

Statystyki branży pocztowej a liczba wierzytelności

Na koniec II kwartału 2024 roku członkowie Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce zarządzali 19,58 mln sztuk wierzytelności o łącznej wartości nominalnej ponad 178 mld złotych[1]. Wyniki te są kontynuacją, obserwowanego w ostatnich latach, rosnącego poziomu niespłaconych należności. Wraz z powiększającym się zadłużeniem, rośnie również liczba spraw windykacyjnych, a tym samym wolumen wysyłanych listów – często stosowanej formy kontaktu z osobami zadłużonymi w Polsce. W rezultacie branża windykacyjna wciąż należy do największych nadawców, wywierając istotny wpływ na kształt rynku pocztowego.

Dzień Kuriera i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm osób odpowiedzialnych za codzienne dostarczanie naszych przesyłek. Kurier to zawód szczególnie ważny w zbliżającym się okresie szczytu paczkowego, czyli czasu, w którym częściej kupujemy on-line i wysyłamy więcej. Zaczyna się on już w październiku, przyspiesza w czasie listopadowych promocji, by osiągnąć kulminacyjny punkt w momencie dostaw świątecznych prezentów. W tym czasie wolumen przesyłek rośnie nawet o 100% w stosunku do innych okresów roku.  Dla obsłużenia takiego ruchu DHL eCommerce jest gotowy, m.in. dzięki zespołowi blisko pięciu tysięcy kurierów oraz mocnej sieci ponad dwudziestu tysięcy Punktów Obsługi Paczek, w tym ponad czterech tysięcy automatów paczkowych DHL BOX 24/7. 

Subskrybuj to źródło RSS