Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Kolejowe przewozy towarowe. UTK publikuje najnowsze dane

W 2024 r. kolej obsłużyła ponad 223,5 mln ton towarów. W porównaniu z 2023 r. jest to wolumen niższy o 8,1 mln ton (-3,5%). Na przełomie ostatnich lat niższy poziom masy (223,2 mln ton) był w 2020 r., czyli w roku ograniczeń związanych z pandemią Covid-10. Wartość pracy przewozowej, którą wypracowały pociągi towarowe w ubiegłym roku, wyniosła prawie 58,3 mld tonokilometrów. To mniej o ponad 3,3 mld (-5,4%) wobec wyniku z 2023 r.

Z etykietą

30 lat FM Logistic w Polsce

W 2025 roku mija 30 lat od kiedy francuski operator logistyczny FM Logistic rozpoczął działalność w Polsce. 25 czerwca 1995 roku uruchomiono pierwszy magazyn w podwarszawskim Mszczonowie. Była to jednocześnie pierwsza tak duża inwestycja z zagranicznym kapitałem w regionie. Trzy dekady później firma jest jednym z liderów w swojej branży, zarówno na rynku polskim, jak i europejskim, świadcząc usługi w obszarze magazynowania i transportu. W Polsce  posiada obecnie 12  platform i 16 cross-docków, które zatrudniają blisko 3 700 osób i obsługuje ponad 3 miliony zamówień rocznie.

Zielona Kolej: Energia z OZE zasila pociągi CTL Logistics

CTL Logistics potwierdza realizację swoich ekologicznych zobowiązań – w 2025 roku cała energia trakcyjna wykorzystywana przez przewoźnika pochodzić będzie w 100% z odnawialnych źródeł energii (OZE). To efekt wieloletniej umowy z PGE Energetyka Kolejowa (wówczas: PKP Energetyka) zawartej w ramach programu Zielona Kolej®, koordynowanego przez PGE Energetyka Kolejowa (dawniej PKP Energetyka), który wspiera przewoźników kolejowych w przechodzeniu na w pełni odnawialne źródła energii.

DSV – Global Transport and Logistics i Caparol Polska Sp. z o.o. rozwijają współpracę

Caparol Polska Sp. z o.o. i DSV – Global Transport and Logistics podjęły decyzję o kontynuacji współpracy. Firmy porozumiały się nie tylko w zakresie przedłużenia umowy na realizację usług transportu drogowego, ale także stworzyły nowy model współpracy. W myśl nowego porozumienia o współpracy DSV będzie wyłącznym operatorem logistycznym Caparol Polska Sp. z o.o.. Duńska spółka będzie realizowała na terenie Polski pełen wachlarz usług logistycznych w tym m.in. kompleksowy serwis drobnicowy (GRP), doladunkowy(LTL) oraz calopojazdowe (FTL), jak również obejmie odpowiedzialność za zarządzanie przesyłkami zwrotnymi. Wszystko w zgodzie z wysokimi standardami producenta.

Czas na Transport – eksperci komentują ważne zmiany regulacyjne i perspektywy branży w 2025 roku

Jak wygląda sytuacja z tymczasowym obniżeniem podstawy składek ZUS dla kierowców międzynarodowych, projektem dotyczącym skróconych terminów płatności za transport czy kwestią wprowadzenia elektronicznych listów przewozowych? To między innymi o tych tematach powiedzą eksperci podczas webinaru, który odbędzie się już 30 stycznia 2025 r. o 10.00 w ramach cyklu „Czas na Transport”, organizowanego przez Inelo. W trakcie spotkania omówione zostaną wyniki i najważniejsze wnioski z najnowszego raportu „Transforming Transportation 2024”, przygotowanego przez Eurowag, wiodącego w Europie dostawcę zintegrowanych rozwiązań dla transportu drogowego. Uczestnicy webinaru otrzymają również bezpłatny dostęp do polskiej wersji publikacji.

LPP Logistics wdrożyło rozwiązania robotyczne w podbydgoskim fulfillment center

LPP Logistics, spółka odpowiadająca za obsługę logistyczną Grupy LPP, zakończyła pierwszy etap robotyzacji swojego największego magazynu e-commerce pod Bydgoszczą. Obiekt o powierzchni 100 tys. m², uruchomiony w lipcu 2024 roku, został wyposażony w zaawansowane technologie automatyczne oraz rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które znacznie zwiększają jego efektywność operacyjną. Docelowo będzie to jeden z najbardziej zrobotyzowanych magazynów w sektorze fashion w Europie, z flotą ponad 1400 robotów oraz możliwością składowania nawet 16 milionów sztuk asortymentu.

Jak zmienia się branża TSL? Finansowe wyzwania i trendy na 2025 rok

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy dla branży TSL. Firmy transportowe i spedycyjne muszą sprostać nie tylko dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynkowym, ale również nowym technologiom oraz regulacjom. Wszystko to oznacza dalsze wydatki, więc priorytetem jest sprawne zarządzanie budżetem z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi, które wychodzą naprzeciw ich potrzebom.

Subskrybuj to źródło RSS