Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Rosnące koszty operacyjne ogromnym wyzwaniem dla branży TSL

Ceny paliw, inflacja, droższy leasing, wzrost płacy minimalnej oraz kosztów pracy ogółem, stagnacja gospodarcza – to główne przyczyny rosnących kosztów w branży TSL. – Sektor transportowo-spedycyjny jest pod coraz silniejszą presją. Brakuje systemowych rozwiązań, dlatego coraz więcej firm zastanawia się, jak poradzić sobie w obliczu kryzysu, który ma miejsce od zeszłego roku – mówi Dariusz Brzeziński, dyrektor zarządzający Centrum BPO Meritoros SA.

Volvo wprowadzi na rynek pojazdy ciężarowe napędzane wodorem

Volvo Trucks opracowuje pojazdy cieżarowe z silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem. Testy drogowe ciężarówek wykorzystujących wodór w silnikach spalinowych rozpoczną się w 2026 roku, a komercyjna premiera planowana jest pod koniec tej dekady. Samochody ciężarowe zasilane ekologicznym wodorem stanowią dla Volvo znaczący krok w kierunku osiągnięcia celu zerowej emisji netto i wspierają klientów w osiąganiu celów w zakresie dekarbonizacji.

Frigo Logistics otworzyło rozbudowaną mroźnię w Żninie

Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, rozbudował i zmodernizował infrastrukturę chłodniczą w centrum dystrybucyjnym w Żninie. Obiekty zasili instalacja fotowoltaiczna. Inwestycja o wartości 80 mln zł przyczyni się do wzmocnienia pozycji regionu jako istotnego punktu logistycznego w kraju oraz wsparcia krajowych, lokalnych i zagranicznych przedsiębiorstw działających w sektorze łańcucha dostaw. Za generalne wykonawstwo oraz projekt odpowiada Kajima Poland.

Fresh Logistics Polska wprowadza do swojej floty nową elektryczną naczepę

W ramach inwestycji w innowacje spółka Fresh Logistics Polska wprowadza do swojej floty pierwszą elektryczną naczepę chłodnię z systemem odzyskiwania energii “z drogi”, co oznacza, że agregat ładuje się podczas jazdy i hamowania. To milowy krok w logistyce produktów świeżych, gdzie energia może zostać odebrana i wykorzystana do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. Wspomniane rozwiązanie eliminuje emisje CO2 o 30%, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości paliwa potrzebnego do zasilania transportowego agregatu chłodniczego również o 30%. 

Subskrybuj to źródło RSS