Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Polacy kupujący online wybierają Paczkomat® InPost

Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® lnPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. lnPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki - otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów paczkowych (97%). Aż 90% badanych jest zadowolona z aplikacji mobilnej lnPost, która ma już ponad 11 mln użytkowników. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat® lnPost (wskaźnik NPS) wyraża aż 80% internautów.

Przewozy towarów koleją w pierwszym półroczu 2023 r.

W pierwszym półroczu 2023 r. koleją przewieziono 115,3 mln ton towarów. W porównaniu do 2022 r. nastąpił spadek o 9,8 mln ton (-7,8%). Jednocześnie wykonana praca przewozowa wyniosła 30,8 mld tonokilometrów, co stanowiło wzrost o prawie 0,2 mld tonokilometrów w porównaniu do pierwszego półrocza 2022 r. W przewozach dominują węgiel oraz ropa naftowa.

Rekordowy rok ORLEN Paczki

ORLEN Paczka zamknęła miniony rok z 70-procentowym wzrostem wolumenu dostarczonych paczek. O prawie 240 procent wzrosła liczba dostaw do automatów paczkowych. To efekt m.in. bardzo dynamicznego rozwoju sieci automatów, która w ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 2500 urządzeń. Dzięki partnerstwu z największymi platformami handlowymi, w 2023 roku ORLEN Paczka zaczęła obsługiwać wysyłki nie tylko w Polsce, ale także do innych krajów Europy Środkowej. Na 2024 rok ORLEN Paczka ma ambitne plany dalszego rozwoju usług, pozyskania nowych partnerów oraz wzmocnienia pozycji na rynku e-commerce.

Transport drogowy towarów z ponad 2 mld zł długów

Zaległe zadłużenie przedsiębiorców zajmujących się drogowym transportem towarów przekroczyło właśnie 2 mld zł. Kolejny rok wzrosło o prawie 11 proc., choć trzy lata temu spadało. Na czas nie płaci swoim kontrahentom co dziewiąty przewoźnik. Co czwarta firma transportowa doświadczyła w minionym roku problemów z płynnością finansową, głównie za sprawą nieterminowego wpływu zapłaty za świadczone usługi – wynika z analiz Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Czy 2024 przyniesie poprawę sytuacji w transporcie?

Ubiegły, 2023 rok dla branży transportowej zamiast prostej, szerokiej drogi, przypominał raczej rollercoaster. Słaba koniunktura, zerwane łańcuchy dostaw, konflikt zbrojny na Ukrainie, a później protest na wschodniej granicy, niekorzystne zmiany legislacyjne, a wreszcie spadki stawek mocno wpłynęły na całą branżę. Przewoźnicy wchodzą więc w nowy rok, przede wszystkim, z nadzieją na poprawę sytuacji. Czy to się uda?

Branża transportu drogowego potrzebuje wsparcia dla rozwiązań bezemisyjnych

Polski sektor transportu drogowego generuje ok. 6 proc. PKB i ma wiodącą pozycję w UE – rodzime firmy odpowiadają za blisko 1/5 wszystkich przewozów na unijnym rynku. W tej chwili branża jest jednak na zakręcie, a zwrot wymuszają regulacje nastawione na walkę ze zmianami klimatu i rosnące wymagania zleceniodawców związane z redukcją emisji. Dlatego aby utrzymać się na rynku i zachować konkurencyjność, polscy przewoźnicy powinni mieć możliwość korzystania z pełnego wachlarza zeroemisyjnych technologii, do których zaliczają się m.in. pojazdy elektryczne i biopaliwa. Jednak jak na razie rząd i regulacje prawne im tego nie ułatwiają.

Focus Garden w 3LP w Zgierzu

Firma 3LP SA, należąca do Grupy TIM, specjalizująca się w zautomatyzowanym outsourcingu usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-commerce, poszerza portfolio swoich partnerów i rozpoczyna współpracę z Focus Garden. To już kolejny kluczowy krok w strategii dynamicznego rozwoju firmy z podmiotami biznesowymi z sektora Dom i Ogród. Pełna obsługa fulfillment nowego Partnera będzie realizowana w hali o imponującej powierzchni 17 000 mkw, zlokalizowanej w Zgierzu, jednej z 6 przestrzeni magazynowych firmy.

Subskrybuj to źródło RSS