Wzrasta liczba licencjonowanych przewoźników kolejowych
W 2024 r. do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) wpłynęło 11 wniosków od nowych podmiotów o udzielenie licencji przewoźnika kolejowego. 3 przewoźników wystąpiło o rozszerzenie zakresu posiadanych już licencji. Na koniec ubiegłego roku licencję posiadało 145 przewoźników – o 6 więcej niż w 2023 r.
Czytaj więcejHVO w łańcuchu dostaw
Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) to nowoczesne rozwiązanie w zakresie redukcji emisji CO2 w transporcie. Pozwala ono obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Produkowany ze źródeł odnawialnych, takich jak oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce, HVO umożliwia przedsiębiorstwom realizację celów zrównoważonego rozwoju bez konieczności inwestowania w nową flotę.
Czytaj więcejRola cyfryzacji i optymalizacji kolei w przyszłości transportu intermodalnego
Wszystko wskazuje na to, że po latach intensywnego inwestowania w infrastrukturę drogową i wspierania transportu samochodowego w Europie, przyszedł czas na kolej. W pierwszych dniach listopada Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) ogłosiło nabór wniosków na inwestycje w zakresie transportu intermodalnego. W grudniu natomiast ruszył kolejny oczekiwany nabór, tym razem na wyposażenie pojazdów kolejowych w ERTMS, czyli europejski system zarządzania ruchem kolejowym. Wraz z trwającą od kilku lat modernizacją infrastruktury kolejowej i rozwojem technologii cyfrowych oznacza to, że, wprawdzie dopiero w...
Czytaj więcejUmowa PESA z Województwem Opolskim
Mocnym akcentem kończy się ten rok dla samorządu województwa – ostatniego grudnia marszałkowie podpisali umowę…
Obowiązkowe deklaracje ENS przy przywozie towarów do Wielkiej Brytanii
Wielka Brytania wprowadza istotne zmiany w przepisach dotyczących transportu towarów. Od 31 stycznia 2025 roku…
Wymiana tachografów coraz bliżej
Do końca 2024 roku pozostało niewiele czasu, a wielu przewoźników wciąż nie dostosowało swoich pojazdów…
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1]…
Nowe rozwiązanie w logistyce ostatniej mili: Pierwszy w Polsce wolnostojący hub przeładunkowy dla dostaw rowerowych
Poznań, jako pierwsze miasto w Polsce, uruchomił dziś wolnostojący hub przeładunkowy dedykowany kurierom rowerowym. To…
Innowacje w kontrolowanej temperaturze
Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, ogłasza rozpoczęcie innowacyjnych testów…
Outsourcing w rozliczaniu czasu pracy kierowców
Rozliczanie czasu pracy kierowców to od lat jedno z najbardziej złożonych wyzwań w branży transportowej…
Kontrola i ocena reputacji przewoźników
Polskie firmy transportowe muszą się bardzo pilnować, by nie popełniać naruszeń. Dlaczego? Dane z GITD…
DB Cargo Polska buduje nowoczesny terminal przeładunkowy
W Kędzierzynie-Koźlu (Sławięcice) powstaje nowoczesny port kolejowy do przeładunku i magazynowania wyrobów stalowych. Terminal będzie…
Dlaczego regularny serwis opon samochodów ciężarowych to podstawa bezpieczeństwa na drodze?
Każdego dnia tysiące pojazdów ciężarowych przemierzają europejskie trasy, przewożąc towary o kluczowym znaczeniu dla gospodarki…
Największe zagrożenia i wyzwania transportu do Niemiec i krajów Beneluxu
Rygorystyczne wymogi dotyczące zabezpieczenia ładunków, strefy niskiej emisji oraz ścisłe reżimy czasowe dostaw - to…
BioLNG to szansa na niskokosztową dekarbonizację ciężkiego transportu
Po pierwszym w Polsce tankowaniu pojazdu ciężarowego zielonym paliwem pozostały pytania: dlaczego w Polsce bioLNG…
- 1
- 2
- 3