Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

System zasilania elektrycznego oparty na ogniwie paliwowym pem do pracy w warunkach bez dostępu powietrza

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się napęd elektryczny oparty o niekonwencjonalne źródła energii. Jednym z przykładów takich źródeł jest ogniwo paliwowe typu PEM. Zazwyczaj ogniwa typu PEM są zasilane czystym wodorem zmagazynowanym na pokładzie środka transportu oraz tlenem pobieranym z otaczającego powietrza. W warunkach bez dostępu powietrza, np. środowiska podwodnego istnieje potrzeba dostarczania do ogniwa zarówno czystego wodoru jak i tlenu.

Oddziaływanie zakłóceń elektromagnetycznych - składowej pola elektrycznego na transportowe systemy bepieczeństwa

Transportowy system nadzoru stanowi przestrzennie ukształtowany zbiór składników współdziałających ze sobą w ramach osiągnięcia założonego poziomu bezpieczeństwa np. na dworcu kolejowym, lotniczym, porcie morskim. Występujące zakłócenia elektromagnetyczne w procesie eksploatacji systemu nadzoru mogą spowodować wystąpienie uszkodzeń katastroficznych lub mogą być przyczyną obniżenia jakości pracy systemów poprzez - np. zwiększenie prawdopodobieństwa fałszywego alarmu.

Zastosowanie analizy ABC/XYZ w przedsiębiorstwie przetwórstwa mleka - studium przypadku

Podejmowanie decyzji w zakresie zarządzania zapasami polega na rozwiązaniu problemów dotyczących: co, kiedy, ile zakupić aby przy minimalnych kosztach dotrzymać założonego poziomu obsługi klienta. Niewłaściwe sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie może stać się źródłem wielu trudności, a nawet bankructwa, dlatego też zapasy są jedną z głównych trosk współczesnych menedżerów. Istotną kwestią pozostaje zatem optymalne lub racjonalne sterowanie zapasami.

Transport morski - ekonomiczne wymiary współczesnych zagrożeń asymetrycznych

Akty terroru morskiego oraz piractwo morskie powodują istotne zakłócenia w światowej żegludze morskiej, które z kolei generują znaczne straty zarówno w sferze materialne jak i niematerialne. Jednak wymiaru ekonomicznego tych zagrożeń nie można sprowadzić jedynie do kosztów bezpośrednich, które jakkolwiek istotne są kilkukrotnie niższe niż koszty pośrednie generowane przez te zagrożenia.

Ochrona infrastruktury krytycznej w porcie lotniczym

Pomorze tak jak i reszta kraju nasycone jest infrastrukturą transportową. Jej składnikami są tutaj również porty lotnicze. Infrastruktura krytyczna portu lotniczego jest niezależnie od jego umiejscowienia geograficznego oraz wielkości zbiorem zawierającym powtarzające się elementy. Są to przykładowo: wieża kontroli ruchu lotniczego, system zasilania w energię elektryczną, ujęcia wody itp. Jednakże port lotniczy jest szczególnym miejscem, gdzie zagadnieniami bezpieczeństwa zajmują się w równej mierze podmioty państwowe oraz pozapaństwowe. Przedmiotem artykułu są instytucje i służby zapewniające bezpieczeństwo (w tym infrastruktury krytycznej) w porcie lotniczym. Autor sygnalizuje również wymagania infrastrukturalnoorganizacyjne w zakresie bezpieczeństwa na tego rodzaju terenie. Pamiętać przy tym należy, że z instytucjonalnego punktu widzenia to organy państwa odgrywają główną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa obywateli Rzeczypospolitej Polskiej w kraju.

Systemy do monitorowania przewozu ładunków niebezpiecznych

Od zarania wieków świat jest ściśle powiązany z transportem, człowiek jak i towary zawsze przemieszczały się w przestrzeni przy wykorzystaniu odpowiednich środków transportu, które uzależnione były od epoki. Transport był i jest powiązany ze wszystkimi działami gospodarki, jego rozwój warunkuje rozwój gospodarki i odwrotnie - gorszy rozwój gospodarki lub transportu wiąże się z pogorszeniem sytuacji odpowiednio w transporcie i gospodarce. Potrzeby transportowe należą do grupy potrzeb wtórnych człowieka i są one powiązane z rozmieszczeniem przestrzennym bogactw naturalnych, skupisk ludzkich i miejsc pracy.

Integracja podsystemów wytwarzania i transportu w rozproszonym systemie sterowania produkcją aim

W pracy przedstawiono rozproszony system sterowania produkcją AIM oraz omówiono integrację podsystemu wytwarzania z podsystemem transportu międzyoperacyjnego złożonym z automatycznych pojazdów mobilnych. Przedstawiono zarys działań wymaganych do osiągnięcia wyżej wymienionego celu oraz dokonano krótkiej charakterystyki proponowanych algorytmów.
Subskrybuj to źródło RSS