Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

The Świna is one of the arms or straits draining the waters of the Bay of Szczecin -

especially the Odra - into the Baltic Sea. The other arms are the Piana (Peenestrom or Peene) and the Dziwna. Seafaring between the Szczecin port, since the 11th century, and the Baltic has always depended on shifting depths and required precise marking of waterways. The Świna hasn’t always been the main navigational channel for vessels heading from Szczecin towards the Baltic; for a long time this role was fulfilled by the Piana. This situation remained until 1793, when - by the decision of the king of Prussia - the construction of a port and city at the Świna estuary was commenced. The reason behind this sudden decision was high duty imposed on ships navigating the Piana, under the jurisdiction of Sweden. The route mainly took into account favorable conditions of the Bay of Pomerania to create sheltered anchorage for ships waiting to be loaded or unloaded at either the Świnoujście or Szczecin port.

Symulatory procesów przemysłowych

Zastosowanie symulacji w procesie dydaktycznym ma na celu wykorzystanie jej jako skutecznego instrumentu wspomagania, ułatwiającego bezpieczne i uniwersalne zapoznanie studentów z aspektami działania elementów procesu przemysłowego, jak i algorytmami decyzyjnymi dla wybranych problemów technicznych.

Dokładność modelu matematycznego niskociśnieniowej rtęciowej lampy wyładowczej

Dla prawidłowego projektowania układów pracy niskoprężnych rtęciowych lamp wyładowczych (lampa, układ stabilizacyjno zapłonowy) konieczna jest dobra znajomość charakterystyk prądowo napięciowych lampy oraz ich opis matematyczny. Opracowany model matematyczny o dużej wiarygodności odwzorowania jak pokazano wyżej pozwoli na optymalne projektowanie układu pracy lampy, jest to bardzo ważne w aspekcie zwiększenia efektywności energetycznej układu. Do opracowania modelu wykorzystano wyniki pomiarów na grupie lamp wyładowczych oraz wyniki symulacji komputerowych. Weryfikacja wyników symulacji potwierdziła wysoką zgodność z danymi pomiarowymi. Oznacza to, że przedstawiony model może zostać użyty w trakcie projektowania układów zasilania lamp.

Automatyczna ocena jakości obrazów uzyskiwanych technikami superrozdzielczości do celów rozpoznawania tablic rejestracyjnych

W artykule przeanalizowano możliwość wykorzystania nowoczesnych porównawczych miar jakości obrazów cyfrowych do automatycznej oceny efektów działania algorytmów superrozdzielczości w aspekcie rozpoznawania tablic rejestracyjnych pojazdów. Pomimo konieczności znajomości oryginalnego obrazu o wysokiej rozdzielczości, uzyskane wyniki pozwalają poczynić założenia dotyczące wyboru możliwie najefektywniejszej techniki superrozdzielczości do celów późniejszego rozpoznawania numerów rejestracyjnych.

Unconventional intermodal transport units

Nowadays new unconventional intermodal transport units, which are characterized by dimensions larger than standardized ones, are being developed. This should brink higher utility value of such units. On the other hand this leads to many problems which should be solved. The paper also includes some brief information related to the new project TelliBox. Some unconventional methods of manipulation with transport units are mentioned in the paper as well.

Symulator automatycznego systemu generującego zamówienia w łańcuchu dostaw

Referat opisuje działanie aplikacji stanowiącej symulator układu automatycznego generowania zamówień do magazynu. Przedstawiony symulator umożliwia badanie skuteczności różnych regulatorów i strategii zamawiania towarów oraz pozwala na łatwe porównywanie ich działania w wybranych przez użytkownika warunkach. Pierwsza część pracy poświęcona jest opisowi struktury wykonanej aplikacji, na którą składają się trzy moduły: „dostawcy”, „magazyn” oraz „regulatory”. Każdy z tych modułów charakteryzuje się zestawem parametrów wpływających na działanie odpowiedniego fragmentu symulatora. Następna część pracy opisuje graficzny interfejs użytkownika umożliwiający zmianę tych parametrów, a ostatnia - trzecia część referatu przedstawia sposób wykonania symulacji i porównywania wyników uzyskanych przy zastosowaniu różnych regulatorów.

Wybrane metody identyfikacji pojazdów w systemie telematyki transportu

Streszczenie: W pracy przedstawiono pokrótce podstawowe metody identyfikacji pojazdów samochodowych. Dokonano wyboru metody i opracowano koncepcję zastosowania tej metody do stworzenia systemu Automatycznej Identyfikacji, Zarządzania i Sterowania Parkingami (nazwanego w skrócie AIZiSP). Szczególną uwagę poświęcono wizyjnej metodzie wykrywania i rozpoznawania numerów na tablicach rejestracyjnych samochodów. Mówiąc najogólniej, metodzie polegającej na komputerowej analizie obrazów uzyskanych z kamer przez systemy wizyjne. Na bazie tej metody opisano parkingi zarządzane i sterowane automatycznie.

Ochrona antykradzieżowa sieci trakcyjnej

W artykule przedstawiono analizę kradzieży elementów sieci trakcyjnej na terenie katowickiego Zakładu Linii Kolejowych PLK S.A. oraz założenia do opracowywanego systemu ochrony antykradzieżowej. Problem kradzieży jest bardzo ważnym zagadnieniem związanym z bezpieczeństwem transportu kolejowego. Jest to również istotny problem ekonomiczny, ponieważ koszty odtworzenia skradzionej sieci są bardzo duże. Poza tym, zarządca infrastruktury ponosi koszty związane z odszkodowaniami za opóźnienia w ruchu pociągów.

Elastyczność w sieci dostaw - dyskusja na przykładzie wybranej branży

W artykule podjęto dyskusję nad budowaniem konkurencyjnej strategii logistycznej obsługi klienta w oparciu o kluczowy element. W sektorze dystrybucji wyrobów hutniczych elementem tym jest elastyczność rozumiana jako zdolność do reakcji na zmiany popytu i zamówienia niestandardowe. Problem ten jest rozważany w dwóch płaszczyznach. Z perspektywy sieci współpracujących przedsiębiorstw, gdzie efektem jest poziom obsługi klienta oraz z perspektywy węzła, gdzie efektem jest jego pozycja w sieci dostaw. Dla oceny satysfakcji klientów zastosowano analizę CSI. Przeanalizowano także relacje kształtowane w wybranej sieci dostaw wyrobów hutniczych.
Subskrybuj to źródło RSS