Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Analiza zderzenia samochodu osobowego z drzewem

W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych i symulacyjnych zderzenia samochodu Chrysler Neon ze sztywną przeszkodą reprezentującą drzewo. Badania doświadczalne wykonano na stanowisku w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji, badania symulacyjne zrealizowano przy użyciu komercyjnego programu LS-Dyna. Zamieszczono wybrane wyniki otrzymane z przeprowadzonego eksperymentu oraz wyniki symulacji komputerowych.

Some interopearbility problems of european electronic tolling service

The existing EETS systems in the European Union member states are not interoperable due to many differences. European Commission has taken bold steps to address that issue. The first one was Directive 2004/52/EC on the interoperability in the Community. The second was decision to launch Europe’s own Galileo system. The third was EC decision from 6 October 2009 based on CESARE and RCI projects. Furthermore, the Motor Transport Institute researches in mentioned matters have been presented too.

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego oraz sposoby ich rozwiązywania

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego są rzadko poruszane w literaturze naukowej. Z tego też powodu istnieje konieczność głębszej analizy rozważanego zagadnienia oraz sposobów rozwiązywania omawianych problemów. W pracy ponadto zaproponowano sposoby rozwiązywania problemów logistycznych przy wykorzystaniu metod prognozowania środków transportu.

Aspekty fiskalne i finansowe amortyzowania aktywów trwałych przedsiębiorstw transportowych

Proces amortyzowania jest ściśle procesie transportowym. związany z wykorzystywaniem aktywów trwałych w Poziom zaangażowania środków trwałych w procesach transportowych był zawsze wysoki i charakteryzuje się tendencją rosnącą. Skala zjawiska amortyzowania jest efektem trendów zmieniającego się udziału strukturalnego poszczególnych rodzajów transportów. W warunkach polskich dominującym jest transport samochodowy, który realizuje 70% przewozów.

Starsi kierowcy - rosnący problem krajów uprzemysłowionych

W prezentowanym referacie przedstawiono wyniki międzynarodowych badań poświęconych starszym kierowcom, działania podejmowane wobec tej grupy uczestników ruchu w wybranych krajach oraz pakiet edukacyjny „Kierowca 50+”. Pakiet opracowany w ITS wpisuje się w ogólnoświatowe działania na rzecz mobilności i bezpieczeństwa starszych kierowców.

Cienkościennych

Prezentowany referat jest publikacją dydaktyczną pokazującą połączenie dwóch zagadnień. Jedno z nich to rozważania teoretyczne dotyczące wyznaczania sił wewnętrznych w kopule, a drugie to praktyczne zastosowanie ich przy wymiarowaniu elementu żelbetowego. Jest to dość rzadko spotykana praktyka w nauczaniu projektowania, gdyż zwykle te dwa zagadnienia są realizowane na dwóch oddzielnych przedmiotach i przeciętny student ma trudności z ich połączeniem.

Warunki wykorzystania kamer termowizyjnych w systemach ochrony torów podejściowych i baz morskich

Zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi na morzach oraz ochrona portów są podstawowymi zadaniami wykonywanymi przez jednostki Ratownictwa Morskiego, jednostki Straży Granicznej oraz Marynarki Wojennej. Efektywność realizacji tych zadań w dużym stopniu zadań zależy od posiadanych technicznych środków rozpoznania, w tym sensorów optoelektronicznych. Przykładem takich sensorów są kamery termowizyjne wykorzystywane w warunkach ograniczonej widzialności meteorologicznej oraz w nocy. W/w urządzenia umożliwiają wczesne (przy dużym zasięgu) wykrycie i identyfikację obiektów oraz zdarzeń niosących zarażenie dla poprawnego funkcjonowania statków oraz portów i baz morskich.

New concept of 2-phase electronic drive system for home-, industrial and transport applications

The paper deals with power electronic two-phase orthogonal system for home-, industrial- and transport drives applications with IM/PMSM motors. It consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, twophase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors. The proposed system with AC interlink, in comparison with currently used conventional systems. As a consequence of that the advantage is then less number of semiconductor devices. Such a configuration features a good efficiency of electronic converters (due to soft switching of both converters) and also good torque-speed characteristics of two-phase AC motors.

Zróżnicowanie parametrów elektrycznych sygnałów protokołu can w pojazdach

W artykule przedstawiono ideę funkcjonowania magistrali bazującej na protokole Controller Area Network z uwzględnieniem sposobu sterowania dostępem do magistrali. Szczególny nacisk położono na parametry warstwy fizycznej (poziomy napięć, szybkość magistrali). Zaprezentowane w artykule, rzeczywiste przebiegi sygnałów komunikacyjnych pochodzące z magistral CAN pojazdów wraz z obliczonymi parametrami przebiegów czasowych pozwolą zrozumieć, dlaczego tak trudne jest komunikowanie się z kontrolerami pojazdów za pomocą jednego testera diagnostycznego.
Subskrybuj to źródło RSS