Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka i łańcuchy dostaw a wartość i metody jej tworzenia

Zarządzanie dotyczy często "tworzenia wartości" lub dostarczania "wartości dla klienta". Dyskutuje się o "łańcuchach wartości". Określeniem, które budzi kontrowersje jest „wartość logistyczna”. Słowa te pojawiają się regularnie w tekstach dotyczących logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw w Polsce i na świecie. Uważny przegląd dostępnej literatury dowodzi, iż choć słowo „wartość”, często stosowane w wymienionych obszarach badawczych, za każdym razem oznacza coś innego. W rzeczywistości bowiem trudno jest podać jedną definicję wartości. Istnieje ich wiele, a samo słowo zależne jest od kontekstu. Prezentowany artykuł jest zbiorem refleksji na temat wartości oraz metod jej tworzenia w logistyce i w łańcuchach dostaw.

Metody magazynowania wodoru w platformach podwodnych

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się niekonwencjonalne i ekologiczne źródła energii elektrycznej, np. ogniwa paliwowe typu PEM. Ogniwa potrzebują do swojej pracy wodoru jako paliwa i tlenu jako utleniacza. Wodór, w stosunku do innych nośników energii (np. metan, metanol, czy też oktan), posiada najmniejszą gęstość oraz największe ciepło spalania na 1 kg masy. Dlatego też jest on bardzo lotnym, ale za to bardzo wydajnym energetycznie paliwem. Jednym z problemów pojawiających się w eksploatacji systemów ogniwa paliwowego jest wybór metody magazynowania wodoru. W niniejszym artykule przedstawiono dostępne na świecie metody magazynowania wodoru, ich wady i zalety oraz perspektywy rozwoju. Następnie dokonano wyboru metod najlepszych pod względem ich zastosowania w platformach podwodnych.

Wpływ zmian technologicznych na logistykę produkcji

Współczesne koncepcje zarządzania koordynują procesy zachodzące w organizacji w celu zwiększenia ich efektywności. W ramach zarządzania logistycznego następuje sterowanie przepływami produktów (usług) i informacji. Zarządzanie jest procesem dynamicznym, podlegającym ciągłym zmianom otoczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego przedsiębiorstwa. Odpowiednia i szybka reakcja na zmiany niejednokrotnie jest wyznacznikiem sukcesu przy przyjmowaniu zleceń, bieżącej obsłudze albo dystrybuowaniu produktów.

Zabezpieczenie logistyczne ekspedycyjnych działań sił morskich

W artykule dokonano analizy zmian strukturalno-funkcjonalnych ekspedycyjnych sił morskich znajdujących się na wyposażeniu głównych aktorów politycznych. W następnej kolejności przedstawiono punkty krytyczne rozbudowy zdolności sił morskich. Zasadniczą część artykułu stanowią rozważania nad istotą zabezpieczenia logistycznego działań sił połączonych oraz ich struktur organizacyjnych.

Strategie konkurencji łańcuchów dostaw żywności i ich przyszłość w unii europejskiej

Streszczenie: W artykule przedstawiono strategię rozwoju łańcuchów żywnościowych w Polsce opartą na wykorzystaniu technologii informacyjnych. Jest nią strategie przezroczystości stanowiąca adaptację strategii lidera kosztowego M. Portera w warunkach działania w gospodarce sieciowej. Strategią uzupełniającą strategię przezroczystości stanowi strategia elastyczności wykorzystująca techniki outsourcingu dla dostosowania się zarządzania łańcuchami dostaw do przyszłych potrzeb klientów. Stanowi adaptację strategii różnicowania M. Portera do działania w warunkach wykorzystania technologii informacyjnych. Obie te strategie są nad-rzędne do substrategii, realizowanych przez jednego z dwóch integratorów, jakimi mogą być sieci handlowe, czy wielcy producenci żywności. Możliwość ich realizacji będzie dokonana za pomocą platformy śledzenia i monitorowania żywności.

Możliwości zastosowania rozwiązania blackberry enterprise dla firmy logistyczno-transportowej

Ameryki Pn. i w krajach Europy Zachodniej. Duża popularność tego rozwiązania wynika z szczególnych cech i usług którymi są: pełny nadzór przepływu informacji, komunikacja bezpośrednia indywidualna i zbiorowa, wysoki poziom bezpieczeństwa przekazywanych danych. W artykule przedstawiono istotę, jak i potencjalne możliwości wykorzystania BlackBerry w firmie transportowo-logistycznej.

Obsługa klienta w koncepcji logistyczno - marketingowej

Obsługa klienta w świetle literatury
Konsumenci postrzegają ofertę przedsiębiorstwa w aspekcie trzech atrybutów tj. ceny, jakości produktu oraz obsługi klienta. Ostatni z wymienionych elementów - obsługa klienta zajmuje jedno z głównych miejsc w sferze działań logistycznych i marketingowych. Jak twierdzi Ballou termin "obsługa" bądź "obsługa klienta" jest szerokim pojęciem, które może obejmować wiele elementów, począwszy od dostępności produktu aż do obsługi posprzedażowej.

Globalizacja łańcuchów logistycznych

W latach 80. i 90. ubiegłego wieku postępująca globalizacja wymusiła na przedsiębiorcach konieczność kooperacji w procesach logistycznych po to, by dostarczać klientowi produkt bądź usługę we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie, po właściwym koszcie. Rozpoczął się tym samym proces włączania coraz większej liczby podmiotów do wspólnego działania.

Subskrybuj to źródło RSS