Zaloguj się

WIEDZA

Minimalizacja wpływu zakłóceń elektromagnetycznych oddziaływujących na system sterowania personal rapid transit

System Personal Rapid Transit eksploatowany jest w różnych warunkach otaczającego go środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze „kolejowym” zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone /stacjonarne lub ruchome/ mogą być przyczyną zakłócenia systemu sterowania PRT. System sterowania odpowiada za bezpieczeństwo transportu PRT - proces przemieszczania ludzi i/ lub ładunków. Zakłócenie podstawowych funkcji systemu sterowania może być przyczyną wystąpienia zagrożeń życia i zdrowia ludzi. Niniejszy referat przedstawia sposoby minimalizacji wpływu zakłóceń elektromagnetycznych na system sterowania PRT.

Koszty i stawki przewozowe

W referacie przedstawiono sposób wyznaczania kosztów funkcjonowania systemu przewozowego przypadających średnio na jednostkę czasu oraz na jeden środek transportowy. Koszty te zostały wyliczone z punktu widzenia właściciela systemu przewozowego z uwzględnieniem procesu eksploatacji środków transportowych. Zaproponowano dwa sposoby przybliżania tych kosztów jako funkcji intensywności użytkowania środków transportowych. Przedstawiono oszacowania dolne opłacalnych stawek przewozowych dla klientów zewnętrznych w zależności od przyjętego sposobu ustalania taryfy przewozowej. Całość rozważań przeprowadzono przy założeniu stacjonarności oraz deterministycznego charakteru procesów przewozowych.

Optymalizacja dostaw drewna w relacji nadleśnictwo - zakład produkcyjny z wykorzystaniem pakietu oot

W artykule przedstawiono problem optymalizacji dostaw bezpośrednich w relacji nadleśnictwozakłady meblarskie. Sformułowano wieloasortymentowe zadanie optymalizacyjne przy kryterium minimalizacji kosztu dostawy drewna. Aby umożliwić dokładne wyznaczenie planu przewozów dla różnych środków transportu opracowano aplikację komputerową OOT dedykowaną pod kątem rozwiązywania zadań związanych z tzw. wieloasortymentowym problemem transportowym. Program OOT stanowi istotne narzędzie wspomagające decyzję w rozwiązaniu rzeczywistych problemów planowania dostaw w relacji nadawca - odbiorca.

Bezpieczeństwo statku handlowego w akcji

Streszczenie: W akcji SAR oprócz specjalistycznych jednostek ratowniczych mogą brać również udział statki handlowe. Zgodnie z przepisami kapitan statku ma prawo odmówić pomocy w sytuacji, gdy bezpieczeństwo statku jest zagrożone. Artykuł prezentuje zagrożenia, które powodują wyłączenie statku z akcji SAR. Główny wpływ na bezpieczeństwo statku mają warunki pogodowe, a w szczególności kurs statku względem fali. Zaprezentowany algorytm pozwala na określenie zagrożeń na poszczególnych kursach. Dzięki temu można wyliczyć prawdopodobieństwo zagrożenia dla danego statku na kursach poszukiwania. W celu uniknięcia zagrożenia zalecana jest zmiana kursu, która nie może być wykorzystana w czasie akcji SAR lub zmiana prędkości. Wpływ zmiany prędkości statku na prawdopodobieństwo wystąpienia zostało zaprezentowane na przykładzie trzech różnych statków.

Modele wyboru drogi wykorzystywane w budowie dynamicznych macierzy podróży

Jednym z najważniejszych etapów modelowania ruchu w miastach jest odwzorowanie zachowań podróżnych związanych z decyzją o wyborze drogi. Problem ten jest szczególnie istotny w gęstych sieciach miejskich, dla których efektywne zarządzanie ruchem często związane jest z określaniem tzw. dynamicznych macierzy podróży wyznaczanych na podstawie chwilowych wartości natężeń ruchu na odcinkach sieci. W artykule zidentyfikowano podstawowe problemy związane z modelowaniem procesów decyzyjnych dotyczących wyboru drogi w sieciach miejskich. Na tym tle przedstawiono klasyfikację stosowanych modeli. Podkreślono również szczególną rolę informacji w procesie podejmowania decyzji.
Subskrybuj to źródło RSS