Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej część i

Artykuł zatytułowany "Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej" podzielony został na dwie części: część pierwsza (teoretyczna) przedstawia podstawy numerycznej symulacji procesu obróbki mechanicznej druga natomiast przedstawia wyniki numerycznej symulacji. Proces toczenia został zasymulowany w programie MSC MARC z wykorzystaniem modułu Machining. Przedstawiono w nim między innymi wpływ niesymetrycznego usuwania wierzchniej warstwy materiału. Dane wejściowe dla procesu numerycznej symulacji zostały otrzymane z pomiarów dokonanych na gotowym elemencie.

Efekty synergiczne w funkcjonowaniu centrum logistycznego

Szczególną uwagę zwrócono na koncepcję centrów logistycznych i efekty synergiczne uzyskiwane w wyniku współpracy przedsiębiorstw osiedlonych w tych obiektach logistycznych. Głównym celem opracowania jest wskazanie przykładów efektów synergicznych w sferze działalności operacyjnej i pozaoperacyjnej centrum logistycznego.

Logistic center simulation

Logistic centers are beneficial in the entire scale of their importance, ranging from the economic, ecological up to the social benefits. The costs for the construction of the logistics centers are very high. It is therefore important to set up the sufficient capacity for all partial parts of the logistic center. One possibility is to use the simulation processes to verify the expected future operations in the logistics center. This article deals with the benefits of the simulation processes and their possible use in the design of the new logistics centers.

Informatyzacja logistyki transportowej

Na wdrożenie nowoczesnych narzędzi do zarządzania łańcuchem dostaw decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż. Konsekwentna implementacja może przyczynić się do optymalizacji procesów wewnątrzorganizacyjnych, wymiany informacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu, a przede wszystkim redukcji kosztów. Obecnie nie poszukuje się już rozwiązań wyłącznie dla samych usprawnień i optymalizacji. Dąży się do wpływu inwestycji na możliwość wzrostu rentowności także poprzez mądre oszczędności.

Innovative potential of postal operators in logistics

The paper deals with evaluation of readiness of selected Slovak postal operators for implementation of innovations in the field of logistics. Their readiness is represented by innovation potential, which rates four areas - strategy and planning, quality of services and environment, technological processes and marketing. Based on total value it differs between four groups - from postal operators with high innovative potential to operators with very low innovative potential.

Wspomaganie projektowania systemu sensorów obserwacyjnych na śródlądowych drogach wodnych z wykorzystaniem oprogramowania ArcGIS

W ostatnich latach obserwuje się tendencje rozwijania nawigacji śródlądowej głównie w zakresie utworzenia rzecznych systemów informacyjnych pokrywających swoimi usługami strategiczne odcinki dróg wodnych. Zadaniem rzecznych systemów informacyjnych jest dostarczenie zharmonizowanych usług informacyjnych wspierających zarządzanie ruchem i transportem w żegludze śródlądowej oraz jego koordynację z innymi gałęziami transportu.

Potencjalne korzyści z zastosowania ertms

Streszczenie: Z każdym kolejnym rokiem, wyraźnie widać, że system ERTMS staje się jedynym systemem kontroli pociągu i komunikacji na starym kontynencie jak również w wielu innych częściach świata. System ten dla wielu kolei jest jednak wciąż zbyt drogi. W artykule zaprezentowano nowe podejście do szukania oszczędności, przy instalacji systemu ERTMS. Wykorzystanie analizy kosztów i oceny ekonomicznej może przynieść dla kolei potencjalne korzyści z wdrożenia ERTMS.

Ekologistyka - nakaz ustawowy, moda czy wyzwanie dla przedsiębiorstw

Wzrost produkcji przemysłowej, liczby ludności oraz brak właściwej gospodarki zasobami przyrodniczymi w ostatnim stuleciu, spowodowało silną degradację i zanieczyszczenie środowiska naturalnego. Natomiast rozwój cywilizacyjny oraz związany z nim konsumpcjonizm, spowodował silny wzrost poziomu odpadów komunalnych i przemysłowych. Wszystko to spowodowało, że w celu ograniczenia dalszej dewastacji środowiska, nastąpiła konieczność innego podchodzenia do problematyki gospodarowania odpadami. Świadomość realnej katastrofy ekologicznej wymusiła na rządzących podjęcie działań zapewniających zmiany systemowe, które wymuszają na przedsiębiorcach działania związane z gospodarowaniem i ograniczaniem ilości wytwarzanych odpadów. Powstała także potrzeba zapewnienia tym przedsiębiorcom zorganizowanej pomocy przy wywiązywaniu się z tych obowiązków. Opracowano dla tych celów odpowiednie systemy zbiórki, segregacji i transportu odpadów oraz wzrosła liczba punktów ich unieszkodliwiania. Wiele jednakże zależy od samego przedsiębiorstwa, które z własnej inicjatywy i dla swoich korzyści powinno zabiegać o prowadzenie racjonalnej gospodarki odpadami. Jest to bezwarunkowo związane z opracowaniem i wdrożeniem metod przemyślanego planowania na odpowiednim poziomie zarządzania oraz wdrażaniem proekologicznych systemów zarządzania.

Analiza stanu bezpieczeństwa polskich dróg w kontekście ruchu pojazdów silnikowych jednośladowych

Artykuł zawiera analizę stanu bezpieczeństwa ruchu pojazdów silnikowych jednośladowych na przestrzeni lat 2005 - 2009 w Polsce z szczególnym uwzględnieniem powiatu radomskiego. W materiale zawarto dane liczbowe dotyczące przyczyn wypadków, wieku kierowców oraz statystycznych miejsc w których dochodzi do incydentów drogowych z udziałem motocyklistów.

Zakresie logistyki w przedsiębiorstwach sektora rolno-spożywczego

Celem artykułu jest przedstawienie zależności pomiędzy wielkością przedsiębiorstw a liczbą dostawców i odbiorców oraz liczbą produktów oferowanych w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w aspekcie potrzebnych rozwiązań logistycznych. Badania przeprowadzono na próbie 428 przedsiębiorstw. Stwierdzono, że wielkość firmy, geograficzny obszar, na którym dokonywany jest zakup surowca znacznie różnicują potrzeby przedsiębiorstw w zakresie rozwiązań logistycznych. Ustalono, że małe firmy ze względu na niewielki obszar działalności i małą liczbę dostawców mogą funkcjonować bez wykorzystywania specjalnych rozwiązań logistycznych. W średnich i dużych przedsiębiorstwach zarówno duża liczba dostawców, szeroka oferta asortymentowa, jak i dostarczanie produktów odbiorcom wymagającym sterowania zapasami i transportem powodują, że sprawne zarządzanie fizycznym przepływem produktów i obsługą zamówień wymaga wykorzystania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w obszarze logistyki oraz wyodrębniania specjalnych komórek w strukturze przedsiębiorstw.
Subskrybuj to źródło RSS