Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Mieszanka mineralno-asfaltowA, ścinanie, ciśnienie boczne, innowacyjność

W ramach niniejszego artykułu zaprezentowane zostały wyniki badań ścinania, dwuwarstwowych próbek wykonanych z mieszanki mineralno-asfaltowej, wykonanych w laboratorium w IBDiM. Badania przeprowadzono przy wykorzystaniu innowacyjnego aparatu pozwalającego na przyłożenia ciśnienia bocznego. W ramach pracy przebadano próbki zarówno z jak i bez siatki ułożonej pomiędzy warstwami, generowane ciśnienie boczne wynosiło 0.15 [MPa] oraz 0.3 [MPa]. Badania ścinania zostały wykonane w temperaturach: 10 [°C], 20 [°C] oraz 30 [°C]. Łącznie, wykonano około 150 oznaczeń, które posłużyły do analizy wpływu zbrojenia siatką na zachowanie interfejsu międzywarstwowego w nawierzchni drogowej.

Informacyjne relacje klient-dostawca w zarządzaniu logistycznym

Klient jest największym dobrem przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych działań podejmowanych w organizacjach gospodarczych wymienia się pozyskiwanie nowych oraz utrzymywanie już posiadanych klientów. Strategia zarządzania ukierunkowana na zaspokojenie potrzeb klienta jest również obecna w zarządzaniu logistycznym. Do najważniejszych czynników wykorzystywanych z jednej strony do obsługi klienta, z drugiej do optymalizacji i zwiększenia efektywności zarządzania zalicza się informacje. W pracy scharakteryzowano oraz przedstawiono znaczenie informacyjnych relacji pomiędzy klientami oraz ich dostawcami.

Zdalne sterowanie, inżynieryjny robotwsparcia, teleoperacja

W referacie przedstawiono rozwiązanie pulpitu zdalnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego „Marek”. Robot przeznaczony do usuwania niebezpiecznych ładunków wymagał opracowania mobilnego stanowiska zdalnego sterowania. Warunkiem koniecznym było zapewnienie niezawodnego i nieskrępowanego sterowania robotem a jednocześnie zapewnienie operatorowi ochrony przed skutkami eksplozji podejmowanych ładunków.

Analiza uwarunkowań powstania miejskiego centrum konsolidacyjnego w Gdańsku logistyka miejska, miejskie centrum konsolidacyjne, analiza wielokryterialna, analityczny proces sieciowy

W artykule dokonano teoretycznej oceny możliwości realizacji miejskiego centrum konsolidacji ładunków. Wykorzystano w tym celu metodę analitycznego procesu sieciowego (ANP). Umożliwiło to uwzględnienie szerokiego zakresu zróżnicowanych kryteriów decyzyjnych, powiązań między nimi oraz ocenę wpływu na ostateczną decyzję w oparciu o ujednoliconą skalę porównań. Jako potencjalny obszar funkcjonowania miejskiego centrum konsolidacyjnego przyjęto centrum Gdańska. Umożliwiło to przyjęcie odpowiednich założeń podczas konstruowania modelu, związanych z oceną istniejącej sytuacji oraz możliwością adaptacji rozwiązań zagranicznych z perspektywy wyróżnionych krytycznych czynników sukcesu dla takich przedsięwzięć. Analiza koncentruje się na uwarunkowaniach rynkowych i funkcjonalnych, uwzględnia również wpływ działalności transportowej na przestrzeń miasta. Ze względu na postawione pytanie i zastosowaną metodę nie ma ona charakteru analizy ekonomicznej lub technicznej. Celem jest odpowiedź na pytanie, czy w najbliższej perspektywie uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne będą sprzyjać wdrożeniu daleko idących zmian w systemie transportu ładunków w oparciu o koncepcję miejskiego centrum konsolidacyjnego.

Nowoczesne materiały kompozytowe do produkcji sprzętu sportowo - rekreacyjnego

Pierwsze kompozyty polimerowe używane w przemyśle rekreacyjnym były wytwarzane z polimerów termoutwardzalnych, głównie żywic poliestrowych i epoksydowych wzmacnianych włóknami szklanymi. W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój wytwarzania kompozytów na podstawie termoplastów oraz zastosowań wzmocnień z włókien karbonizowanych, aramidowych, organicznych włókien naturalnych. Oczekuje się, że nowoczesne materiały kompozytowe wykorzystywane w budowie sprzętu sportowo - rekreacyjnego nie będą oddziaływały negatywnie na środowisko oraz były łatwe w recyklingu. Materiały te powinny również wykazywać zbliżoną lub lepszą wytrzymałość w porównaniu z materiałami konwencjonalnymi.

Badanie wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej

Badanie zależności wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej miało na celu stwierdzenie, czy zastosowanie smarowania oddziałuje na zmianę wartości temperatury charakterystycznej badanego układu ciernego. Również czy smarowanie, a co za tym idzie zmiana w „gospodarce” produktami ścierania, ma istotny wpływ na odporność na zużycie w warunkach zwiększonej odporności na ścieranie dla danego węzła tarcia.

Przykład obliczeniowy oceny rozwiązań technologiczno konstrukcyjnych w centrach logistycznych ocena rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych, kryterium, stopień ważności, metoda entropii

Autorzy opracowania przeprowadzili badania ankietowe na grupie czynnych zawodowo respondentów - inżynierów budownictwa. Wyniki ankietyzacji stanowiły punkt wyjścia (dane wejściowe) do zaproponowanej przez autorów wielokryterialnej oceny wybranych rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych dla obiektów przemysłowych.

Algorytm genetyczny, rozmiar populacji przestrzeń poszukiwań, identyfikacja, matematyczny model, tłumik magneto-reologiczny

Praca jest poświęcona identyfikacji parametrów modelu sterowanego tłumika magneto-reologicznego (MR) oraz eksperymentalnej weryfikacji modelu tłumika. Model urządzenia został opracowany w postaci struktury reologicznej. Do badań numerycznych opracowany został matematyczny model opisujący zjawiska zachodzące w tłumiku. W pracy zostały przedstawione wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych własności sterowanego tłumika MR.

Uwarunkowania doboru układów napędowych statków wielofunkcyjnych

W referacie przedstawiono uwarunkowania doboru układów napędowych statków wielofunkcyjnych związane ze spełnieniem wymagań: samodzielności przemieszczania się, osiągnięcia klasy dynamicznego pozycjonowania oraz zapewnienia zasilania części przemysłowej w energię elektryczną odpowiedniej jakości. Poprawne rozwiązanie systemu i dobór elementów układu napędowego umożliwi bezpieczną i bezawaryjną pracę układu energetycznego we wszystkich wymaganych stanach eksploatacyjnych statku. W referacie podjęto próbę analizy tego problemu.

Subskrybuj to źródło RSS