Zaloguj się

WIEDZA

Koncepcja stanowiska do badania uszkodzeń sprężarek

CHŁODNICZYCH Środki transportu przeznaczone do przewozu artykułów spożywczych szybko psujących się, wymagających odpowiedniej temperatury przewozu powinny być wyposażone w agregaty chłodnicze. Najistotniejszym elementem w agregatach jest sprężarka. W pracy przedstawiono koncepcje stanowiska badawczego składającego się z rzeczywistych elementów chłodniczych. Celem badań na stanowisku będzie symulacja niekorzystnych warunków pracy, które mogą spowodować uszkodzenie sprężarki.

Wybrane zagadnienia przewozu przesyłek w transporcie lotniczym

W artykule przedstawiono krótką charakterystykę wybranych zagadnień dotyczących przewozu, pakowania i zabezpieczenia przesyłek przewożonych transportem lotniczym. Jest to bardzo istotny dział, który podlega wielu restrykcjom, przepisom i spełnieniu szczególnych standardów. Do celów przewozowych zastosowania mają specjalne opakowania.

Wpływ systemu organizacji pracy na koszty eksploatacyjne w miejskiej sieci transportu publicznego

Dążąc do minimalizacji kosztów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie realizującym obsługę miejskiej sieci transportu publicznego, przewoźnicy starają się pogrupować kursy tak, aby wykonać je przy pomocy jak najmniejszej liczby pojazdów oraz zredukować sumaryczny koszt pracy kierowców. Sposób minimalizacji kosztów zależy od umowy zawartej z lokalnymi władzami - zleceniodawca może narzucić konkretne godziny odjazdów z przystanków początkowych albo wymagać jedynie wykonania określonej liczby kursów w przedziale czasowym.

Symulacyjne badania sztywności zawieszenia siedziska w aspekcie oceny drgań oddziałujących na operatora pojazdu

Streszczenie: w artykule przedstawiono nowe podejście do problemu wyznaczania optymalnej sztywności zawieszenia siedziska z punktu widzenia redukcji drgań oddziałujących na operatorów pojazdów. Podstawowa idea opiera się na uwzględnieniu indywidualnych cech osobniczych kierowców czy też maszynistów ( ich parametrów biomechanicznych) w procesie wyznaczania i oceny drgań. W artykule autor prezentuje układ do komputerowej analizy wpływu sztywności zawieszenia na drgania transmitowane przez poszczególne struktury anatomiczne człowieka. Składa się on z następujących podsystemów: biomechanicznego modelu człowieka reprezentującego kierowcę o określonych cechach osobniczych, modelu siedziska z układem zawieszeń i regulowaną sztywnością, modelu pojazdu, podsystemu realizującego wymuszenie drogowe, układu pomiarowego. Badania numeryczne przeprowadzono w środowisku Matlab-Simulink-SimMechanics.

Pomorskie inwestycje drogowe

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarczy Polski, wzrost wartości transportowanych towarów, jak i liczby przewożonych pasażerów, wzrastające zainteresowanie firm zagranicznych inwestowaniem w Województwie Pomorskim co pozwala zakładać, że będzie to długotrwała koniunktura i dlatego Pomorze jest miejscem intensywnych prac nad rozwojem infrastruktury drogowej.

Charakterystyka pęknięć w szynach typu head check

Zmęczenie kontaktowe powierzchni tocznej szyny (RCF) jest jedną z ważnych przyczyn jej uszkodzenia i ma obecnie duże znaczenie w utrzymaniu nawierzchni kolejowej w odpowiednim stanie niezawodności oraz wpływa na trwałość szyn. W wyniku dużych oddziaływań dynamicznych na powierzchni szyny powstają poziome małe pęknięcia, które w dalszej fazie rozwoju przechodzą pionowo przez krawędź główki szyny powodując powstawanie mikroszczelin. W przypadku niedoboru środków na diagnostykę i nie wykonania napraw w określonym terminie, uszkodzenia te mogą być przyczyną poważnych wypadków. W artykule omówiono problemy dotyczący powstawania pęknięć i ich rozwoju, rozpoznawania, wymieniono czynniki wpływające na pęknięcia typu head check oraz możliwości zapobiegania i naprawy.

Dobór kryteriów oceny dynamicznych oddziaływań transportowych w obszarach aglomeracji miejskich

W pracy przedstawiono obowiązujące kryteria oceny oddziaływań dynamicznych na ludzi przebywających w strefach oddziaływania elementów infrastruktury transportowej. Wskazano na niedogodności związane ze stosowaniem istniejących kryteriów, z punktu widzenia odbiorców wyników badań, dla których wielokrotnie zachodzi konieczność wykonywania dodatkowych raportów badawczych w języku niespecjalistycznym. Wprowadzono własne wielkości kryterialne oraz zaproponowano zastosowanie czytelnej skali ocen, opartej o obowiązujące akty normatywne. Przedstawiono wybrane wyniki badań, uzyskane dzięki oprogramowaniu opartemu o środowisko obliczeniowe Matlab.

Bezpieczeństwo komunikacji miejskiej

W artykule przedstawiono wybrane dane statystyczne odnoszące się do zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji zbiorowej. Wskazano najczęstsze przyczyny tych zdarzeń, oraz określono ich wagę w ogólnej liczbie zdarzeń na drogach w latach 2005÷2009. Wynikiem pracy jest analiza poczucia bezpieczeństwa bezpośrednich użytkowników komunikacji autobusowej w mieście.

System mobilnego dostępu do sieci internet w pociągach z wykorzystaniem sieci gsm-r

GSM i GSM-R. Następnie zostało zaproponowane rozwiązanie logiczne sieci dostępowej oraz zakres możliwych do zaimplementowania usług z podziałem na usługi dedykowane dla pasażerów oraz dla personelu pociągu. Koncepcja obejmuje sieć dostępową w dwóch wagonach pasażerskich typu: UIC-Z i 154A. W części tej została dokonana wstępna kalkulacja kosztów budowy systemu. Przedstawiono schemat rozmieszczenie urządzeń sieciowych w dwóch wagonach pociągu.
Subskrybuj to źródło RSS