Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Intelligent Energy - Europe, logistyka miejska, miejski transport towarowy, adaptacja dobrych praktyk

Opracowanie niniejsze stanowi prezentację nowego międzynarodowego projektu o akronimie C-LIEGE, realizowanego w ramach programu Intelligent Energy - Europe, ukierunkowanego na wdrażanie dobrych praktyk logistyki miejskiej w miastach Europy. Projekt ten, obok zakończonego w tym roku projektu SUGAR jest drugim w Polsce przedsięwzięciem tej skali nastawionym bezpośrednio na rozwiązania dotyczące miejskiego transportu towarowego. Strona Polska jest reprezentowana przez Szczecin, a członkiem konsorcjum realizującego projekt jest Akademia Morska w Szczecinie. W artykule przedstawiono założenia projektu oraz wybrane wnioski, powstałe w początkowym etapie pracy badawczej.

Projekt systemu sterowania ugrupowaniem bezzałogowych maszyn inżynieryjnych systemy wielomaszynowe, zdalne sterowanie, ugrupowania bezzałogowych maszyn inżynieryjnych, bezzałogowe maszyny inżynieryjne

W referacie poruszono problem wykorzystania zespołu bezzałogowych maszyn inżynieryjnych do realizowania pojedynczego, złożonego zadania inżynieryjnego. Opisano problemy, z jakimi spotykają się operatorzy tych maszyn. W proponowanym rozwiązaniu umożliwia pojedynczemu operatorowi sterowanie ugrupowaniem maszyn bezzałogowych czyli grupą pojazdów bezzałogowych o różnych funkcjonalnościach wykorzystywanych do zrealizowania tego samego zadania. Autor analizuje opracowywany w Stanach Zjednoczonych standard JAUS pod względem podobieństw ideowych do proponowanego rozwiązania, zarysowując jednocześnie cechy charakterystyczne, które mają świadczyć o większej możliwości powodzenia jego realizacji. W referacie zawarto opis funkcjonalny proponowanego systemu wraz z opisem elementów do jego realizacji. W podsumowaniu przedstawiono potencjalne kierunki rozwoju projektu.

Zastosowanie techniki GPS i GSM w logistyce i zabezpieczaniu pojazdów samochodowych techniki lokalizacji i zabezpieczeń pojazdów, kompatybilność elektromagnetyczna, homologacja,

W referacie omówiono nowoczesne metody zabezpieczenia i lokalizacji, monitorowania stanu oraz wybranych parametrów pojazdów samochodowych. Przedstawiono akty prawne - regulaminy EKG ONZ oraz dyrektywy UE, których wymagania muszą spełniać elementy wyposażenia elektrycznego i elektronicznego przed wprowadzeniem go do dystrybucji handlowej bądź montażu w pojeździe samochodowym. Zamieszczono wybrane wyniki badań homologacyjnych na zgodność z regulaminami EKG ONZ nr 10 i 97.

Model autonomicznej mobilnej platformy transportowej do przewozu ładunków w obiektach infrastruktury logistycznej autonomiczne platformy mobilne, transport ładunków technologia RFID, sterowanie i robotyka topografia siatek kontrolnych

Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych.

Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez zapewnienie dostępności i bezpieczeństwa na drogach

Wykluczenie społeczne ma wiele przyczyn i skutków, obejmuje także wiele obszarów życia społecznego. Jednym z nich jest ruch drogowy. Brak dostępu do szeregu miejsc i obiektów, zagrożenie bezpieczeństwa już dziś jest przyczyną radykalnego ograniczenia aktywności osób starszych. W Polsce jak dotąd nie ma żadnych rozwiązań rzeczywiście i kompleksowo odpowiadających na potrzeby tej grupy użytkowników dróg. Aby odzyskać osoby starsze dla naszego społeczeństwa musimy niezwłocznie i w sposób odpowiednio przygotowany i zorganizowany wychodzić tym problemom naprzeciw.

CNG, konwersja pojazdów, autonomia, zużycie paliwa, cykl miejski, pozamiejski i mieszany

W związku z rosnącą popularnością CNG i jego niekwestionowanymi zaletami postanowiono poddać analizie możliwości i opłacalność zasilania pojazdów tym paliwem w regionie lubelskim, gdyż, jak zostanie wykazane, infrastruktura może mieć tu decydujące znaczenie. W artykule został przedstawiony sposób montażu fabrycznych instalacji CNG jak i konwersji pojazdów używanych. Przedstawiono charakterystykę ruchu pojazdów w warunkach miejskich i pozamiejskich oraz odpowiadające temu zużycie paliwa i zasięg. Opisano także sposób obliczeń amortyzacji dodatkowych kosztów związanych z przystosowaniem pojazdów do zasilania CNG.

Charakterystyka wysokowydajnych maszyn torowych zastosowanych podczas modernizacji linii E 65 część I

W artykule przedstawiono charakterystykę maszyn torowych wykorzystywanych przy modernizacji linii kolejowej E 65.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy na temat prac wykonywanych z wykorzystaniem dostępnych maszyn torowych na rynku polskiego operatora kolejowego jakim jest spółka PKP. Przedstawiono spostrzeżenia wynikające z doświadczenia autorów w aspekcie wykorzystania nowoczesnego parku maszynowego przy modernizacji linii kolejowej.

Subskrybuj to źródło RSS