Zaloguj się

WIEDZA

Multicriterial control system othe traction vehicle

Abstract: The development of the internal-combustion transport creates the threat of the offence of admissible values of noise levels, twitches and vibrations, and connected with the natural environmental pollution. Introduction of the vehicle with electric drive system or with hybrid drive system, should in the great manner limited their interaction. An optimal solution is application of the variant equipment of the petrol vehicle in additional electric drive system. It create a lower possibility a construction changes of the vehicle, enable obtaining a considerable exploitation providence, and also create possibilities a realization an ecological exploitation of traction transportation. The control of hybrid vehicle should assure the realization of established transport-assignments in the definite time, at the optimum of energy consumption. One can this realize using. the multi criteria control system. In the report introduced a mathematical models of the wheels vehicle, and chosen algorithms of the multi criteria control system. In the report one placed example-results of computer calculations for established functions of the target and control priority. Results of computer calculations became verified laboratory-research.

Realizacja zamierzeń inwestycyjnych w infrastrukturze transportu w aspekcie bezpieczeństwa drogowego w województwie zachodniopomorskim

Streszczenie: Województwo Zachodniopomorskie posiada korzystny układ dróg służący obsłudze przewozów osób i ładunków, jednak jego jakość nie jest zadawalająca. Zły stan nawierzchni, brak obwodnic, dwupoziomowych skrzyżowań, utwardzonych poboczy determinuje bezpieczeństwo ruchu drogowego. Skutki wypadków drogowych są tu bardziej tragiczne w porównaniu do średniej krajowej, szczególnie w zakresie liczby ofiar wypadków i liczby zabitych. Celem strategicznym krajowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o 50%. Ma to nastąpić przez budowę nowych oraz modernizację istniejących dróg. Komisja Europejska zamierza zapewnić wszystkim regionom budowę dostępnego i zintegrowanego systemu transportowego w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego. Województwo Zachodniopomorskie ma również szansę na stworzenie bezpiecznej sieci dróg i zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz tragicznych ich skutków.

Wielokryterialne badania systemu transportowego

Systemy techniczne o coraz wyższym stopniu automatyzacji, unifikacji i integracji modułowej stwarzają szereg nowych problemów natury technicznej, organizacyjnej i ekonomicznej, szczególnie na etapie ich eksploatacji. Jednym z tych problemów jest utrzymanie wysokiej gotowości technicznej maszyn, tzn. utrzymanie ich w stanie zdatności do wykonania przewidzianych zadań zgodnie z przeznaczeniem i aktualnymi możliwościami technicznymi.

Ryzyko rozlewów produktów ropopochodnych i innych substancji niebezpiecznych w akwenie morza bałtyckiego

W artykule zwrócono uwagę na stale rosnące niebezpieczeństwo katastrofy ekologicznej w Akwenie Morza Bałtyckiego, spowodowanej rozlewem produktów ropopochodnych i innych substancji niebezpiecznych. Scharakteryzowano transport morski, kładąc szczególny nacisk na tendencje jego wzrostu w zakresie przewozu ropy naftowej. Zidentyfikowano miejsca niebezpieczne dla żeglugi z dużym prawdopodobieństwem zaistnienia wypadku z udziałem środka transportującego ADR. Opisano również ekologiczne skutki katastrofy, spowodowanej wydostaniem się dużej ilości ropy naftowej do morza.

Rozwój i modernizacja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Na poprzedniej konferencji LogiTrans w 2010 roku był zaprezentowany referat zatytułowany "Koncepcja europejskiego zintegrowanego systemu monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach". Przedstawiono w nim informację o istniejących w tym czasie systemach monitorowania ruchu morskiego i przekazywania informacji o statkach, wprowadzonych i rozwijanych na poziomie europejskim. Skupiono się głównie na zagadnieniach transmisji i rozdziału danych o statkach i przewożonych nimi ładunkach między statkiem, załadowcą, portem, administracją morską nadbrzeżnych państw członkowskich Wspólnoty, Islandii i Norwegii oraz instytucjami UE, np. EMSA, i Frontex. Bieżący referat opisuje aktualny stan opisywanego systemu oraz plany jego dalszego rozwoju.

Wytwarzanie powłok ochronnych skojarzeń tarciowych środków transportu w procesach tarcia

Artykuł dotyczy aplikacji osiągnięć tribologii i nanotechnologii w eksploatacji środków transportu. Zostały w nim przedstawione wybrane metody konstytuowania warstw ochronnych na współpracujących tarciowo powierzchniach elementów węzłów kinematycznych, minimalizujące niekorzystne skutki tarcia, takie jak opory ruchu i zużycie. Zaproponowano wytwarzanie tych warstw bezpośrednio w procesie eksploatacji urządzenia technicznego, z zastosowaniem - jako materiału warstwotwórczego - nanocząstek miedzi, dodawanych do środków smarowych, stosowanych w węzłach tarcia. Skuteczność proponowanej metody dokumentują zaprezentowane w artykule wyniki badań własnych.

Ocena atrakcyjności sektora usług tsl w polsce

Jak można zauważyć, na przestrzeni kilkunastu bardzo dynamicznie rozwija się rynek usług TSL w Polsce. Przedsiębiorstwa, które początkowo zakładały świadczenie usług transportowych jako podstawę swojej działalności, zaczęły oferować inne usługi takie jak: spedycja, usługi logistyczne, usługi kurierskie, magazynowanie, usługi celne. Dlatego warto przeanalizować jaka faktycznie jest atrakcyjność tego sektora usług i co na nią wpływa. Jest to możliwe przy zastosowaniu metody punktowej oceny atrakcyjności sektora. Zanim przystąpimy do tej oceny, ważne jest aby przeanalizować wszystkie czynniki, które wpływają na ten sektor.

Propozycja budowy metody oceny niepożądanych działań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu

Streszczenie: Systemy antropotechniczny to para Człowiek - Obiekt Techniczny realizująca swoje zadania w Otoczeniu . W systemach tego typu zagrożenia mogą być stwarzane przez: człowieka C, obiekt techniczny OT oraz przez oddziaływanie otoczenia O na obiekt techniczny i ludzi znajdujących się w systemie oraz w jego otoczeniu. Poziom niepożądanego oddziaływania czynnika ludzkiego na bezpieczeństwo działania systemu antropotechnicznego, uzależniony jest od umiejscowienia człowieka w analizowanym systemie. W pracy podjęto próbę budowy metody oceny niepożądanych oddziaływań ludzi usytuowanych w systemie antropotechnicznym i jego otoczeniu. W tym celu zbudowano algorytm oceny niewłaściwych działań ludzi.
Subskrybuj to źródło RSS