Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Charakterystyka wysokowydajnych maszyn torowych zastosowanych podczas modernizacji linii E 65 część II

W artykule przedstawiono charakterystykę maszyn torowych wykorzystywanych przy modernizacji linii kolejowej E 65.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy na temat prac wykonywanych z wykorzystaniem dostępnych maszyn torowych na rynku polskiego operatora kolejowego jakim jest spółka PKP. Przedstawiono spostrzeżenia wynikające z doświadczenia autorów w aspekcie wykorzystania nowoczesnego parku maszynowego przy modernizacji linii kolejowej.

Ocena efektywności modelu w procesie symulacji komputerowej

W pracy podjęto próbę zastosowania komputerowego modelowania do poprawy przepływów wody i regulacji ciśnień w wodociągu w miejscowości Rutka. Dynamiczny model sieci wodociągowej jest więc wysoce wydajnym narzędziem wspomagającym obserwację i regulowanie ciśnień i przepływów wody, pozwalającym na podejmowanie uzasadnionych decyzji odnośnie eksploatacji, modernizacji i rozbudowy całego systemu wodociągowego miasta lub gminy.

Weryfikacyjne metody pomiaru opóźnienia hamowania pojazdu

W artykule przedstawiono porównanie metod pomiaru opóźnienia hamowania pojazdów podczas badań drogowych, z uwzględnieniem wymagań dotyczących okresowej oceny działania układu hamulcowego w pojeździe. Omówiono wyniki pomiarów wykonanych różnego typu przyrządami stosowanymi w tego typu badaniach. Porównano przyrządy inercyjne dopuszczone do stosowania w stacjach kontroli pojazdów, przyrząd optyczny, oraz dwa zestawy wieloosiowych czujników przyspieszenia. Oceniono rozbieżności wyników pomiędzy poszczególnymi metodami pomiaru.

Oni mają zielone pojęcie. Koncepcja „zielonej logistyki” oczami niemieckich przedsiębiorców branży logistyczno-spedycyjnej zielona logistyka, branża logistyczno-spedycyjna

Zielona logistyka jest koncepcją, która zyskała w ostatnim czasie na znaczeniu. Świadczą o tym liczne publikacje z tego zakresu w literaturze specjalistycznej. Ponieważ jednak jest koncepcją stosunkowo młodą, pojawia się wątpliwość, czy aby na pewno na gruncie praktyki zdążyła się już dostatecznie umocnić. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było ustalenie, jak niemieckie przedsiębiorstwa branży spedycyjno-logistycznej postrzegają koncepcję zielonej logistyki, czy i w jakim stopniu są gotowe realizować jej założenia w praktyce, a także w jakich obszarach spodziewają się wyzwań związanych z ochroną środowiska i gdzie ich zdaniem wystąpią związane z tym największe trudności. Badania przeprowadził zespół naukowców z Wyższej Szkoły w Heilbronn, w Niemczech, w roku 2010.

Obniżanie zużycia paliwa w pojazdach użytkowych: możliwości obecne i perspektywy pojazdy użytkowe, zużycie paliwa, emisja CO, alternatywne układy napędowe, aerodynamika pojazdu

Działania o charakterze ustawodawczym oraz rzeczywisty rozwój kołowych środków transportu w dużej mierze podyktowane są dążeniem do obniżenia emisji dwutlenku węgla, a tym samym negatywnego wpływu motoryzacji na emisję gazów cieplarnianych. Efektem tych działań w praktyce powinno być stałe obniżanie zużycia paliwa przez środki transportu. W artykule zostaną przedstawione najważniejsze kierunki działania prowadzące do obniżenia zużycia paliwa przez pojazdy użytkowe - zarówno w kontekście technicznym, jak i organizacyjnym oraz społecznym.

Zintegrowane systemy awioniczne, systemy zobrazowania nahełmowego

W referacie omówiono problemy sprawdzeń lotniczych systemów orientacji przestrzennej na przykładzie układu kursu i pionu IKW-8, zabudowanego na samolotach Su-22. Przeanalizowano trudności związane z wykorzystaniem aparatury typu SOUD (ZSRR) stosowanej do określania i usuwania dewiacji magnetycznej. Przedstawiono opracowaną w ITWL metodę zastosowania komputera do analizy widmowej dewiacji magnetycznej systemu kursowego. Przedstawiono możliwości budowy komputerowego systemu diagnostycznego służącego do określania i usuwania dewiacji magnetycznej.

Inżynieria ruchu, komunikacja miejska, pasy autobusowe

W referacie przedstawiono specyfikę wydzielonych pasów autobusowych przykrawężnikowych prawych. Zaprezentowano rodzaje zachowań kierujących autobusami oraz innymi pojazdami na pasach autobusowych w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją. Przedstawiono wybrane wyniki badań natężeń ruchu na pasach autobusowych ze szczególnym uwzględnieniem manewrów niepożądanych. Podjęto także próbę określenia przyczyn niewłaściwego wykorzystywania pasów autobusowych.

Logistyka morska, porty morskie, terminal kontenerowy, suche porty, przewozy kontenerowe, hub kontenerowy, transport intermodalny, transport, rozwój gospodarczy, żegluga morska, żegluga kontenerowa.

Niniejszy artykuł przedstawia zmiany jakie dokonują się w sferze transportowo-logistycznej w województwie pomorskim w oparciu o funkcjonujące porty w Gdańsku i Gdyni w kontekście inwestycji towarzyszących rozwojowi funkcji transportowo-logistycznej tych portów w postaci rozwoju terminalu DCT w Gdańsku oraz suchego portu w Zajączkowie Tczewskim. Ich charakterystyka i znaczenie dla całego regionu Polski, a także potencjalnie dla tranzytu przez nasz kraj dla handlu zagranicznego Białorusi i Ukrainy odniesione zostały do warunków makroekonomicznych całego Regionu Morza Bałtyckiego i na tym tle poddane ocenie w zakresie funkcjonowania i rozwoju.

Key words: road transport, risk, hazard, assessment, safety, health protection, risk management, driver, working time, work specification

Transport is a key factor in the development of nowadays society, which in itself is not an end but a means of economic development and a prerequisite to achieving social and regional cohesion. Rapid development of road transport is increasing the risks arising from the specific area of activity. Comprehensive improve safety at the beginning of the 21st century one of the most important tasks of any advanced country, and hence every responsible company. Statutory risk management and safety and health at work allows an employer or independent undertakings create an optimal relationship between economy and safety while respecting the employer's responsibility for safety.

Analiza popytu na przewozy pasażerskie oferowane przez Międzygminną Komunikację Samochodową przewozy pasażerskie, komunikacja podmiejska, godzinowy rozkład popytu

Jednym z czynników decydujących o atrakcyjności usług transportu zbiorowego jest rozkład jazdy dostosowany do potrzeb przewozowych mieszkańców. Stworzenie atrakcyjnego dla pasażerów rozkładu jazdy zależy od precyzyjnego rozpoznania wahań godzinowych potoku pasażerów. W pracy przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie i porównanie, jak kształtują się potoki pasażerów w ciągu doby w dni powszednie, w soboty i w niedziele.
Subskrybuj to źródło RSS