Zaloguj się

WIEDZA

Oddziaływanie ruchu statku na lip w obszarze toru podejściowego do portu

Bezpieczna eksploatacja liniowej infrastruktury przesyłowej (LIP) ułożonej w dnie akwenu morskiego na skrzyżowaniu z torem podejściowym uzależniona jest od gęstości ruchu statków w tym obszarze. Wielkość statków wyznaczać będzie wskaźniki bezpiecznej eksploatacji LIP. Jednym z kluczowych wskaźników jest prawdopodobieństwo naruszenia strefy bezpieczeństwa wokół LIP. W artykule zostanie zaprezentowana metoda szacowania tego wskaźnika w funkcji wielkości eksploatowanych statków.

Zastosowanie menedżerskich gier symulacyjnych

W niniejszej pracy poruszona została problematyka zastosowania rozrywkowych gier komputerowych i niekomputerowych w kształceniu z zakresu transportu, spedycji i logistyki na różnych poziomach kształcenia. Metoda ta przyczynia się do zmniejszenia dystansu między teorią, a praktyką, a jej stosowanie pozwala zwiększyć atrakcyjności kursów.

Dostępne fundusze unijne na inwestycje w branży transportowej

W związku z długoletnimi zaniedbaniami w rozwoju potencjału transportowego w Polsce nadrobienie nagromadzonych zaległości inwestycyjnych, jedynie z krajowych środków budżetowych, stanowi znaczny problem. Szczególnie niski udział transportu w nakładach inwestycyjnych na gospodarkę miał miejsce w latach 90. W niektórych latach udział ten kształtował się tylko na poziomie 3,5%, podczas gdy w świetle ogólnie przyjętych standardów nie powinien być mniejszy, niż 10%.

Assessment of observer positions for given behavior of drivers

In a series of recent papers [1, 2, 3] the concept of tracing stolen cars was introduced and developed. Generally, the aim is to intercept wanted cars, hence course prediction is a crucial issue. Unlike e.g. ballistic missiles, the route of a road vehicle is controlled continuously by decisions of its driver. In this paper, we develop several models of drivers’ behavior and analyze their impact on the predictability of future positions. Next, two sets of observation points are compared with respect to their hit rate on a sample of vehicle paths generated according to a given type of behavior.

Bezpieczeństwo ekologicznew zapleczu technicznym transportu samochodowego

Treść artykułu obejmuje ogólną charakterystykę problemów ekologicznych jakie występują w zapleczu technicznym transportu samochodowego. Praktyka obsług technicznych pojazdów dowodzi, że zagadnieniom z tego zakresu poświęca się zbyt mało uwagi. Dominują sprawy ekonomiczne kosztem postępującej degradacji środowiska. Przedstawiono zagrożenia otoczenia środowiskowego generowane przez zaplecze techniczne transportu, uwarunkowania legislacyjne oraz sposoby zapobiegawcze. Zasygnalizowano również możliwość wykorzystania metody taksonomicznej do analizy problemów ekologicznych w bazach transportowych.

Zarządzanie łańcuchem dostaw produktów żywnościowych a problem asymetrii informacji

Na początku lat 70-tych do teorii marketingu dokonano podziału dóbr uwzględniając kryterium możliwości oceny przez konsumenta cech jakościowych danego produktu. Do pierwszej kategorii produktów należą dobra, których cechy jakościowe konsumenci są w stanie ocenić jeszcze zanim dokonają zakupu, tzw. dobra z cechami poszukiwań (search goods).

Technologie zarządzania informacją w polskich przedsiębiorstwach rolno-spożywczych

Współczesne społeczeństwo określane jest mianem informacyjnego, czyli takiego, w którym informacja jest traktowana jako dobro, towar, zasób ekonomiczny równoważne lub ważniejsze od innych dóbr tradycyjnych. Dzięki temu możliwości dostępu do informacji oraz efektywnego jej wykorzystywania determinują również przewagi konkurencyjne w środowisku rynkowym. Oznacza to, że współczesna gospodarka oparta jest na informacji, która traktowana jest jako strategiczny zasób przedsiębiorstw.

Pojęcie partnerstwa publiczno-prywatnego

władz lokalnych zależy, w jakich obszarach aktywności podmioty prywatne będą z nimi współpracowały. Jednocześnie tworzenie struktur partnerskich dla zaspokajania potrzeb mieszkańców lokalnej wspólnoty samorządowej jest zjawiskiem nowym w polskich warunkach ekonomicznych, co oznacza, iż podejmowane dotychczas procesy decyzyjne nie są wolne od błędów.

Proces planowania asortymentu w przedsiębiorstwie handlowym

Ciągłe zmiany i nieustanne wyzwania jakie towarzyszą podczas rozwoju gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach nowe spojrzenie na potrzeby klientów. Każda organizacja chcąc zaistnieć na rynku i skutecznie konkurować z innymi firmami, już podczas projektowania asortymentu powinno uwzględnić potrzeby konsumentów. To właśnie potrzeby konsumentów są siłą napędową przedsiębiorstw, zwłaszcza na rynku handlu detalicznego, gdzie konkurencja jest bardzo duża.

Subskrybuj to źródło RSS