Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą trendy w 2023?
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą trendy w 2023?
Na całym świecie, pod różnymi postaciami, znana jest opowieść o świętym Mikołaju, który w jedną noc dostarcza wszystkim dzieciom prezenty. Jednak łańcuch logistyczny, dzięki któremu faktycznie docierają one na czas, jest dużo bardziej skomplikowany. Oto, jaką drogę muszą przebyć prezenty, zanim trafią pod choinkę.
Konwencja CMR reguluje zasady międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Jest dokumentem o znaczeniu międzynarodowym, a jego skrupulatna znajomość jest kluczowa dla każdej firmy wykonującej przewozy transgraniczne. O najważniejszych przepisach Konwencji CMR w świetle pracy przewoźnika mówi Mateusz Pernak, Prawnik w TC Kancelarii Prawnej.
Powrót do biur po pandemii okazał się trudny – i dla pracodawców, i dla pracowników. Firmy próbowały namawiać, a czasem wręcz zmuszać zespoły do powrotu do biur – często bezskutecznie, bo możliwość pracy zdalnej dla wielu osób była benefitem, z którego nie chciały zrezygnować. Jednocześnie brak spotkań w biurze nie sprzyjał relacjom, komunikacji i kreatywności. Aby zwiększyć komfort pracy Rohlig Suus Logistics zdecydował się stworzyć miejsce pracy, do którego pracownicy będą chcieli wrócić, nawet mając alternatywę pracy zdalnej. Firma przeprowadziła największe badanie opinii w ówczesnej historii firmy, a następnie na podstawie wniosków z badania wdrożyła zupełnie nowy standard biura w ramach projektu Office of the future.
W ostatnim czasie świat mierzy się z destabilizacją warunków rynkowych, która dotkliwie odczuwalne są również przez sektor transportowy. Które z czynników i w jakim stopniu wpływają na polskich przewoźników? Na to pytanie odpowiadają eksperci z TC Kancelarii Prawnej, wyspecjalizowanej w obsłudze firm z branży TSL i podmiotów z nią współpracujących, m.in. koncernów paliwowych czy firm leasingowych.
Okres przedświąteczny to prawdziwy test możliwości wielu firm, w szczególności tych działających w branży e-commerce. W ubiegłym roku co dziesiąty Polak miał zamiar skorzystać z okazji do kupienia świątecznych prezentów w atrakcyjnej cenie , planując wydanie w tym okresie średnio 735 złotych .
Topniejące prognozy dla światowej gospodarki i handlu są wciąż łaskawe dla sektora e-commerce i obsługujących go firm logistycznych. Spowolnienie w obu branżach jest jednak nieuniknione, choć aktualny szczyt zakupowy złagodzi nieco nadchodzące spadki. Kolejne kwartały będą za to bardziej wymagające zarówno dla e-sklepów jak i logistyków. Już teraz wysokie ceny transportu i materiałów zmuszają firmy do cięcia kosztów i rezygnacji z darmowych zwrotów. Klient w sieci jednak nie odpuszcza, chce szybciej, wygodniej i taniej, a najlepiej za darmo.
Kontrola stanów magazynowych, zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach, nie tylko zajmuje dużo czasu, ale także wymaga zatrudnienia dodatkowych osób odpowiedzialnych za sprawdzanie dostępności produktów. W miejscach, gdzie zarządzenie magazynem nie jest wykonywane sprawnie, klienci najczęściej zmagają się z długim czasem oczekiwania na dostawę lub wydanie zakupionych towarów, co z kolei może skutkować negatywnymi opiniami o firmie. Dlaczego odpowiednie zarządzanie magazynem ma znaczenie i jak robić to skutecznie?
Nowoczesne fabryki wykorzystują liczną flotę robotów do realizacji procesów o różnym stopniu skomplikowania. Aby usprawnić kontrolę oraz uporządkować przepływ wymienianych danych, niezbędne jest wdrożenie zaawansowanego oprogramowania wspierającego zarządzanie procesami intralogistycznymi.
Elektroniczna wymiana danych, w skrócie EDI, to rozwiązanie stosowane dzisiaj w wielu branżach. Niemniej w niektórych ma ona wyjątkowe znaczenie. W logistyce odgrywa kluczową rolę. Czym jest EDI i dlaczego elektroniczna wymiana danych w logistyce jest tak ważna?