Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

10 wniosków dla sektora zrównoważonego transportu

Zakończył się rekordowy pod wieloma względami Kongres Nowej Mobilności 2023. Ponad 3 tys. przedstawicieli branży e-mobility z całego świata, przez trzy dni omawiało kluczowe trendy i wyzwania związane z transformacją transportu. Ponad 150 partnerów i wystawców, na 13 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej EXPO Łódź, prezentowało najnowsze, zeroemisyjne technologie. Kluczowy wniosek z największej konferencji mobilnościowej w regionie CEE: Polska musi wykorzystać historyczną szansę, jaką rozwój elektromobilności oznacza dla gospodarki.

Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego łososi według Girteki

Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb, spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też jednym z najbardziej wymagających ładunków dla firm transportowych, wymagającym restrykcyjnych warunków dostawy i bezpieczeństwa w całym łańcuchu dostaw. O wyzwaniach i przyszłości transportu drogowego łososia, który łączy handel, technologie i logistykę, mówią eksperci Girteki, wiodącego europejskiego przewoźnika drogowego, bazującego na cyfryzacji usług. Girteka posiada ponad 7 400 nowoczesnych naczep chłodniczych i 300 ciągników trzyosiowych przystosowanych do transportu w dalekiej Skandynawii. 

Efektywne zarządzanie transportem

W planowaniu i realizacji zleceń w branży TSL pomoże dobrze skonstruowany program do zarządzania transportem. Złożoność i wieloetapowość procesów, które stoją przed firmami spedycyjnymi, skłania do podjęcia współpracy z profesjonalnym dostawcą systemu TMS. fireTMS pomaga m.in. w planowaniu tras, wystawianiu faktur do zlecenia, monitorowaniu płatności czy komunikacji z kierowcą. To jeden system, który umożliwia współpracę pomiędzy różnymi działami: spedytorami, dyspozytorami czy księgowymi. Dla szybkiej i sprawnej obsługi zleceń fireTMS to najlepsze rozwiązanie.

Cyfrowa ewolucja kurierów i klientów DHL Parcel

W erze cyfrowej, gdzie rosnąca konkurencja i wymagania klientów wpływają na kształtowanie branży kurierskiej, DHL Parcel wyróżnia się na rynku dzięki innowacyjnym technologiom. Rozwijane i wdrażane przez firmę aplikacje mobilne, automaty paczkowe i zaawansowane systemy optymalizacji tras, nie tylko odpowiadają na potrzeby klientów oczekujących szybkości, bezpieczeństwa i elastyczności, ale również stają się nieocenioną pomocą dla kurierów w ich codziennej pracy. Te innowacje przynoszą konkretne korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.

W jakiej sytuacji przewoźnik odpowiada za kradzież towaru w transporcie?

Jedną z najtrudniejszych sytuacji, której może doświadczyć przewoźnik, jest kradzież towaru. To, czy zostanie on obciążony odpowiedzialnością za takie zdarzenie, zależy przede wszystkim od towarzyszących mu okoliczności. Część z nich rozstrzyga prawo transportowe, ale w przypadkach spornych przewoźnik musi zdać się na sąd, którego decyzje bywają kontrowersyjne.

Czy branża transportowa wpadnie w poślizg zimą?

56% specjalistów z branży TSL uważa tegoroczne warunki biznesowe za trudniejsze niż przed rokiem. Tak wynika z badania Confidence Index 2023 (CBRE, Panattoni). Jedynie 22% pytanych uważa, że są lepsze. 44% obawia się, że to nie koniec, a warunki prowadzenia biznesu w przyszłym roku jeszcze się pogorszą. Kilka miesięcy temu faktura.pl raportowała wyraźny spadek liczby faktur wystawianych przez małe i średnie firmy transportowe. W branży dominuje przekonanie, że nawet jeżeli wzrost obrotów się pojawi, to nie spowoduje wzrostu rentowności. Na pesymistyczne postrzeganie biznesu wpływ mają także zmienne warunki gospodarcze i niepewność ekonomiczna. Jednym z największych wyzwań jest rozszerzenie działalności o nowe branże i zwiększenie łańcucha dostaw. Ci, którzy obsługują tylko tradycyjne rynki w Zachodniej Europie, mogą mieć kłopoty.

Kroki na długiej drodze do zeroemisyjności

Wzajemne oddziaływanie usług logistycznych dla przemysłu chemicznego i działań na rzecz klimatu. Łagodzenie zmian klimatycznych jest zarówno głównym obowiązkiem, jak i wyzwaniem dla dostawców usług logistycznych. Transport i magazynowanie są energochłonne i mają duży wpływ na powstawanie śladu węglowego, a jednym z powodów jest brak wystarczającej liczby bezemisyjnych ciężarówek. Jednak zmiany technologiczne są już w pełnym rozkwicie. Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem Logistics, opisuje potencjał, który można wykorzystać oraz rolę, jaką logistyka może odegrać w ochronie klimatu.

Fala zwrotów na rynku e-mody testuje jej logistykę

Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dolarów, a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e‑commerce. W UE wyniesie on tym roku 16,3%, a 2027 r. 17,5%. Na horyzoncie widać dodatkowo dwa niepokojące zjawiska, które jeszcze bardziej skomplikują obsługę logistyczną tego sektora.

Subskrybuj to źródło RSS