Zaloguj się

WIEDZA

Transformacja magazynów w hale produkcyjne

Popyt na magazyny spadł o 37%. Nie grozi im jednak likwidacja, bo wolne miejsce zajmuje produkcja. Całkowity popyt na powierzchnie magazynową w Polsce osiągnął w I połowie 2023 r. łącznie 1,95 miliona m2. Oznacza to spadek zapotrzebowania, który jest wynikiem spowolnienia wśród największych graczy e-commerce, których udział w całkowitym popycie wyniósł tylko 4 proc. Rośnie natomiast zapotrzebowanie na powierzchnie produkcyjne. Na rynku zauważalny i coraz mocniejszy jest trend zamiany magazynów w hale produkcyjne. Taka zaawansowana transformacja wymaga specjalistycznego podejścia i koordynacji wielu procesów np. zwiększenia nośności posadzki czy montażu suwnicy do transportu wielogabarytowych elementów.

Jezioro danych w logistyce kontraktowej

Cyfryzacja i dostęp do informacji są dziś podstawą ewolucji branży logistycznej. Tym, co ma kluczowe znaczenie dla logistyki kontraktowej jest jezioro danych  - Data Lake. Czym jest i jaką rolę odgrywa w zarządzaniu operacjami magazynowymi? Swoim doświadczeniem dzielą się eksperci CEVA Logistics, światowego lidera logistyki 3PL, który obsługuje ponad 700 centrów dystrybucji towarów na świecie, w tym w Polsce.

Logistyka w e-commerce: jak efektywnie zarządzać łańcuchem dostaw

W dzisiejszym świecie cyfrowym e-commerce stanowi coraz ważniejszą część globalnego rynku handlowego. Sukces w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie w dużej mierze zależy od efektywnego zarządzania logistyką, kluczowego elementu, który decyduje o płynności i wydajności całego łańcucha dostaw. Wraz z nieustannym wzrostem handlu online, logistyka w e-commerce staje przed nowymi wyzwaniami, takimi jak szybka realizacja zamówień, zarządzanie rosnącymi wolumenami przesyłek oraz zapewnienie wysokiej jakości doświadczeń dla klientów.

Ostatnia mila w logistyce dla e-commerce

W dobie dynamicznie rozwijającego się e-commerce proces dostawy przesyłek, a w szczególności jego ostatni etap, zwany "ostatnią milą", staje się kluczowym elementem wpływającym na satysfakcję klientów i efektywność działania sklepów internetowych. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest ostatnia mila, jakie są jej wyzwania oraz jak nowoczesne technologie i strategie mogą optymalizować ten niezwykle ważny segment logistyki. Zapewniając płynność i efektywność na tym ostatnim etapie dostawy, firmy mogą znacząco poprawić doświadczenia swoich klientów oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Rynek pracy w transporcie i logistyce w 2024 r. Nowy rok, stare wyzwania

W I kw. 2024 r. polski sektor TSL prognozuje niewielką redukcją etatów, choć nikt nie zamierza pozbywać się wykwalifikowanych kadr. Wręcz przeciwnie, zatrudnienie istotnych pracowników będzie wzrastać. W ciągu roku firmy będą szukać głównie magazynierów i kierowców, a niedobory tych ostatnich przysporzą prawdziwych koszmarów w polskim i europejskim transporcie. Coraz wyraźniej widać, że kapitał ludzki w TSL to zasób strategiczny, a jego rola do końca dekady zyska na znaczeniu jeszcze bardziej.

Logistyka w trosce o najwyższą jakość powietrza

Technologie zapewniające jakość powietrza w pomieszczeniach takie jak klimatyzatory, pompy ciepła lub oczyszczacze powietrza, można znaleźć w domach prywatnych i nieruchomościach komercyjnych. Specjalizujący się w produkcji tego rodzaju rozwiązań Daikin, z siedzibą w Japonii, w zakresie logistyki swoich urządzeń już od ponad pięciu lat polega na firmie DACHSER. Teraz, dzięki nowej lokalizacji magazynu w Ingolstadt w Bawarii współpraca między firmami osiągnęła kolejny poziom.

Kto odpowiada za nielegalny przemyt w przewozie towarów?

Branża transportowa bywa nieprzewidywalna, dlatego przewoźnik powinien być gotowy na każdą sytuację. Jedne z najtrudniejszych dotyczą przewozu towarów, który narusza procedury celne. Przykładowo, przewoźnik przyjmuje zlecenie transportowe od spedycji z oznaczeniem towaru jako “neutralny”, jednak podczas kontroli wychodzi na jaw, że faktycznie przewoził tytoń. Czy ta sytuacja brzmi znajomo? Jak może bronić się niczego nieświadomy przewoźnik? 

Kara umowna za brak neutralizacji dokumentów transportowych będzie skuteczna?

W trosce o własne interesy, zleceniodawcy często domagają się od przewoźników neutralizacji dokumentów transportowych i nakładają kary za brak jej przeprowadzenia. Ci, chcąc uniknąć strat, godzą się na postawione warunki, nie mając świadomości, jakie konsekwencje pociąga za sobą zgoda na takie działanie.

Subskrybuj to źródło RSS