Zaloguj się

WIEDZA

Czy można było uniknąć "afery solnej"?

W końcu lutego br. w polskich mediach pojawiły się informacje o wprowadzeniu do obrotu soli przemysłowej, zastosowanej do produkcji wyrobów spożywczych (między innymi mięsa, wędlin, pieczywa). Dziennikarze donoszą, że prokuratura przekazała do Inspektoratu Sanitarnego w Poznaniu listę 88 firm, które wykorzystywały sól przemysłową do produkcji wyrobów spożywczych.

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 2

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 1

Ciekawych przesłanek do analizy dostarcza porównanie udziału w przewozach transportem drogowym i koleją w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej. W UE w 2010 roku udział przewozów samochodami wynosił około 47%, a koleją 8%.

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 2

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 1

Rynek podstawowo kształtowany jest strukturą popytu oraz rodzajem i wielkością podaży. Należy uznać, iż rynek transportowy w Polsce jest nasycony, a to głównie dzięki transportowi drogowemu. Jest on lepiej dostosowany do wymagań klienta, przede wszystkim za sprawą naturalnej predyspozycji do elastycznej dostawy w żądane miejsce, co w przypadku kolei ograniczone jest sztywnością infrastruktury liniowej.

Transgraniczne świadczenie usług w Unii Europejskiej

Integracja krajów Wspólnoty Europejskiej realizowana jest od wielu lat na płaszczyznach swobodnego przepływu towarów, kapitału, podróżowania i podejmowania pracy. Prowadzone są również działania mające na celu usunięcie barier ekonomicznych utrudniających prowadzenie działalności gospodarczej pomiędzy krajami członkowskimi.

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 1

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 2

Ryzyko, jako stan możliwy do wystąpienia, jest obecne we wszystkich dziedzinach działalności człowieka. W naszych rozważaniach będziemy odnosić się do sfery logistyki.

Innowacja w łańcuchu logistycznym paliw płynnych w Polsce

Obecna sytuacja na rynku paliw płynnych w Polsce, a w szczególności sektor stacji paliw rynku detalicznego wskazuje w benchmarkingu, że nie wystarczy wyłącznie konkurować ceną oferowanych paliw. Koncerny paliwowe mając świadomość, że jeśli chcą konkurować to muszą orientować się na rozszerzone działania, do których zaliczyć należy przede wszystkim podnoszenie jakości funkcjonowania całego procesu.

Dobre praktyki zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sprawne funkcjonowanie logistyki w sferze produkcji w dużym stopniu opiera się o strukturę techniczno-organizacyjną procesu produkcyjnego oraz przyjętą technologię procesów wytwórczych. W związku z konkurencją rynkową, przedsiębiorstwa produkcyjne zmuszone są do stosowania nowoczesnych systemów informatycznych, które w sposób kompleksowy wspomagają procesy zarządzania produkcją, jak również całym przedsiębiorstwem.

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 1

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 2

Wdrożenie partnerstwa strategicznego pomiędzy operatorami transportowymi wiąże się z ryzykiem wynikającym przede wszystkim z prostego faktu, że partnerstwo samo w sobie nie gwarantuje braku konfliktów. Nawet przy spełnieniu przez strony porozumienia szeregu warunków i umiejętności szybkiego eliminowania/ograniczania pojawiających się zagrożeń, istnieje ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia, wywołane przez czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Subskrybuj to źródło RSS