Zaloguj się

WIEDZA

Znaczenie magazynowania dla funkcjonowania procesów dystrybucji w przedsiębiorstwie

Funkcje i zadania magazynów w przedsiębiorstwie
Wzrost konkurencji na rynkach europejskich spowodował konieczność dostosowania się do wymogów stawianych przez klientów, którzy często nie chcą długo czekać na zamówiony przez siebie wyrób. Powoduje to konieczność posiadania przez przedsiębiorstwa (produkujące) zapasów wyrobów gotowych lub zapasów półfabrykatów, które pozwolą na szybką produkcję wyrobów przeznaczonych na sprzedaż.

Monitoring temperatury i wilgotności w magazynowaniu i transporcie produktów wrażliwych szczególnie dla farmacji


Monitoring temperatury i wilgotności w magazynowaniu i transporcie produktów wrażliwych szczególnie dla farmacji, przemysłu kosmetycznego i przemysłu spożywczego. Rozwiązania firmy Testo.

W składowaniu i transporcie jak również w produkcji, temperatura i wilgotność produktów półproduktów i surowców zależy od wielu czynników zewnętrznych i  może mieć negatywny wpływ na jakość produktu końcowego. Nadmiernie wysoka wilgotność lub temperatura może przyczyniać się do psucia się towarów i wzrostu czynników chorobotwórczych. Niebezpieczeństwo jest szczególnie wysokie podczas transportu.

Firma Testo oferuje kilka rozwiązań w  zakresie pomiarów i monitoringu temperatury, wilgotności, ciśnienia absolutnego powietrza oraz wstrząsów. Z uwagi na prostą obsługę i niezależność od zewnętrznych źródeł energii dużą popularnością cieszą się rejestratory z zasilaniem bateryjnym. Nowością w tej dziedzinie są rejestratory Saveris 2 z wyjściem WiFi i możliwością alarmowania, współpracujące z Chmurą Testo. W zastosowaniach mobilnych możliwe jest wykorzystanie smartfona jako punktu dostępowego do Internetu dla tych rejestratorów. 

Zwinne łańcuchy dostaw

Współczesna gospodarka charakteryzuje się coraz większą konkurencją na rynku dóbr i usług, coraz krótszym czasem życia produktów i coraz szybszym tempem zmian innowacyjnych. Ponadto wiele firm, mając na względzie ogólnoświatowy kryzys próbuje przygotować się na nadciągające spowolnienie gospodarcze. Wdrażają one plany redukcji kosztów, dokładniej przyglądają się wydatkom, udoskonalają swoje produkty.

Wykorzystanie metody ABC-XYZ do optymalizacji systemu logistycznego z uwzględnieniem energochłonności

Logistyczny system magazynowy jest bardzo skomplikowanym i często na tyle wykorzystanym miejscem, że nie ma możliwości z odpowiednią dokładnością określić/opisać poszczególnych procesów związanych z obsługą jednostek ładunkowych. W związku z tym, często "zarys czynności magazynowych" jest statystycznie analizowany.

Autentykacja produktowa - rozwiązania w walce z podróbkami

Komisja Europejska opublikowała w maju 2012 roku komunikat w sprawie "Europejskiej Agendy Konsumentów - zwiększenie zaufania i wzrostu", który określa strategiczną wizję polityki ochrony konsumentów w 2014 roku. Agenda konsumentów zwraca uwagę na następujące elementy: wzmocnienie bezpieczeństwa konsumentów, poszerzenie wiedzy na temat praw konsumenckich, egzekucji i zabezpieczenia prawnego oraz wyrównywania praw konsumentów.

Wykorzystanie systemu klasy ERP do rozliczenia środków transportu

Współczesne przedsiębiorstwa, o różnym profilu działalności, aby zdobyć przewagę na bardzo konkurencyjnym rynku decydują się na wdrażanie różnorodnych systemów informatycznych. Zastosowanie ich daje w efekcie poprawę kondycji finansowej firmy, ulepsza sprawność funkcjonowania w wielu obszarach jednocześnie oraz pozwala na pełną kontrolę nad przedsiębiorstwem i daje perspektywę spokojnego rozwoju.

Terminale kontenerowe w globalnych łańcuchach dostaw na przykładzie Deepwater Container Terminal w Gdańsku

Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój systemów transportowych. W obsłudze handlu międzynarodowego wiodącą gałąź stanowi transport morski. Pod względem wolumenu w jego obrotach dominują ładunki masowe płynne, głównie ropa naftowa oraz masowe suche jak ruda żelaza, węgiel, zboża.

Ewidencja narzędzi w firmie może być łatwa!

Planując wykorzystanie zasobów w przedsiębiorstwie, musimy pamiętać o tym, że ogranicza nas nie tylko ich ilość czy zapotrzebowanie zgłaszane przez pracowników. Problemem może być już sam stan ewidencjonowanych narzędzi. Podstawą prawidłowego funkcjonowania jest oczywiście monitorowanie użycia danego sprzętu. 

Wsparcie dla małych i średnich firm

Przygotowana przez TM Service e-usługa Know Your Tools to zupełnie nowe narzędzie, mające na celu ewidencję i zarządzanie sprzętem małych gabarytów. Dzięki temu możliwe jest skuteczne rozporządzanie narzędziami w firmie. Oprogramowanie dedykowane jest przede wszystkim przedsiębiorstwom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, między innymi z branży: budowlanej, rolniczej, ogrodniczej, elektronicznej, energetycznej, telekomunikacyjnej, informatycznej oraz transportowo-spedycyjnej.

Infrastruktura transportu rowerowego na terenach miejskich

Specyficzna dla obszarów miejskich koncentracja przemysłu, handlu, usług i ludzi na stosunkowo niewielkim obszarze prowadzi do powstawania problemów związanych z procesami przemieszczania się, rodzi olbrzymi popyt na usługi transportowe oraz zwiększone zapotrzebowanie na dostęp do infrastruktury. Te czynniki powodują, że polityka miast coraz częściej kładzie większy nacisk na rozwój publicznych i alternatywnych środków transportu, kosztem tradycyjnych i indywidualnych, takich jak chociażby samochód.

Subskrybuj to źródło RSS