Zaloguj się

WIEDZA

Planowanie poprawy ciągłości przepływu materiałów w firmie produkcyjnej

Aktualnie kluczem do zrozumienia działania przedsiębiorstwa jest świadomość, że funkcjonuje ono jako element większej całości. Systemowe spojrzenie na organizację daje możliwość poznania zarówno wnętrza organizacji, jak i zależności, które wychodzą poza przedsiębiorstwo. Rozwój koncepcji SCM wymusza na przedsiębiorstwie transformację z organizacji zorientowanych funkcjonalnie na organizacje zorientowane procesowo. Istotne jest to, że zwrot w kierunku procesów dotyczy nie tylko pojedynczych przedsiębiorstw, lecz także wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw.

Polityka transportowa i morska Unii Europejskiej jako czynnik konkurencyjności i rozwoju polskich portów morskich

 

Istota i znaczenie portów morskich
Według definicji przyjętej przez Unię Europejską, za port uważane jest miejsce wyposażone w infrastrukturę umożliwiającą statkom handlowym cumowanie, załadunek i rozładunek, a pasażerom wejście na/lub zejście z pokładu statku.

Funkcjonowanie transportu w zmiennych warunkach gospodarowania

Podstawowym zadaniem transportu jest obsługa potrzeb przewozowych generowanych przez gospodarkę i społeczeństwo. Potrzeby te są określane przez takie czynniki jak wolumen, kierunki geograficzne przewozu i wymagania jakościowe, na co mają wpływ procesy zachodzące w gospodarce i społeczeństwie oraz w warunkach zewnętrznych ich funkcjonowania.

Wybrane aspekty badania wydajności procesu komisjonowania

Skrócenie czasu obsługi ładunków w łańcuchu dostaw jest priorytetowym zadaniem niemal każdego przedsiębiorstwa z branży logistycznej. Umożliwia to szybką reakcję na zmiany zapotrzebowań klientów, a tym samym sprostanie ich oczekiwaniom. Niezwykle istotną rolę w tym zakresie pełnią obiekty logistyczne typu centra dystrybucyjne czy obiekty magazynowe będące jego ogniwami.

Publiczne finansowanie miejskiego transportu zbiorowego - porównanie największych miast w Polsce

 

 

 

Charakterystyczną cechą rynków miejskiego transportu zbiorowego jest znaczące finansowanie działalności ze środków publicznych. W największych miastach zarówno w Polsce jak i na świecie, często kwoty dopłat ze środków publicznych są znacznie wyższe, niż uzyskiwane dochody ze sprzedaży usług.

Dostępność transportowa jako paradygmat kształtujący wielkość przewozów w publicznym transporcie pasażerskim

Dane statystyczne wskazują na spadek liczby przewożonych pasażerów transportem publicznym w Polsce. Wpływ na tę tendencję ma przede wszystkim spadek przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym oraz samochodowym. Choć wzrost wielkości przewozów pasażerskich transportem lotniczym w ruchu krajowym ma tendencję rosnącą to nie równoważy ogólnej tendencji spadkowej.

Zbieranie, transport i magazynowanie odpadów jako elementy systemu logistycznego gospodarowania odpadami - zagadnienia prawne

Kolejne zmiany przepisów spowodowały, że poszczególne ogniwa systemu logistycznego gospodarowania odpadami zostały objęte rozbudowanymi regulacjami prawnymi. Celem niniejszych rozważań jest podjęcie próby oceny przepisów dotyczących zbierania, transportu i magazynowania odpadów.

Odporny na zaburzenia elektromagnetyczne prototyp systemu punktów pomiarowych przy gniazdach produkcyjnych oparty o technologię selektywnej bramki RFID

Rynek rozwiązań wspomagających logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw wykorzystujących technologię RFID (Radio Frequency Identification) jest w fazie dynamicznego wzrostu. RFID to technologia wciąż rozwijająca się i dająca nowe możliwości w zakresie automatycznego gromadzenia danych, tzw. ADC (Automatic Data Capture) m.in. w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Celem RFID jest udostępnianie danych zakodowanych w znacznikach i ich odczytywanie w czasie i miejscu wymaganym przez przyjęte rozwiązania organizacyjne w przedsiębiorstwie w obszarze logistyki. Typowa realizacja systemu RFID to zestaw anten podłączonych do kontrolera i osadzonych na konstrukcji dostosowanej do wymagań użytkownika, nazywany „bramką RFID”. Analiza problemu przeprowadzona przez autorów wykazuje, że obecnie większość bramek RFID posiada ograniczenie polegające na działaniu w sposób nieselektywny. Oznacza to, że w procesie identyfikacji odczytywane mogą być nie tylko znaczniki, które przechodzą przez światło bramki, ale również te znajdujące się obok, a nawet za nią.

Z etykietą
Subskrybuj to źródło RSS