Zaloguj się

WIEDZA

Czynniki kształtujące relacje endogeniczne jako uboczne składniki procesów logistycznych

Jednym z ważnych czynników wpływających bezpośrednio na efektywność i wyniki firmy jest komunikacja wewnętrzna czyli relacje endogeniczne. Gdyby trzeba było wymienić najistotniejsze elementy przyczyniające się do rozwoju firmy to komunikacja znalazłaby się tuż obok dobrego planu sprzedażowego.

Branża transportowa w obliczu zmian technologicznych

Polscy przedsiębiorcy na inwestycje w technologię wydają średnio 12 tys. euro rocznie. To zaledwie 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec. W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów wciąż tkwimy w erze papierowych segregatorów. Problem niedoinwestowania szczególnie widać w branży transportowej. Badania TomTom Telematics  dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazują na to, że podstawowym nośnikiem informacji w polskich firmach są klasyczne papierowe segregatory (40%). Ustępują im nawet arkusze kalkulacyjne typu MS Excel (29%).

Jakość logistycznej obsługi klientów hoteli - studium przypadku

Globalizacja i rosnąca konkurencja sprawiają, że podmioty gospodarcze i pojedynczy klienci domagają się coraz wyższego poziomu obsługi. Przedsiębiorstwa, które są w stanie zaoferować wysoki poziom świadczonych usług, szczególnie tych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, mają dużą przewagę konkurencyjną. Logistyka jest tym obszarem działań, w którym firmy poszukują efektywnych rozwiązań obsługi klientów, zarówno w aspekcie jakości oferowanych usług jak i redukcji ponoszonych kosztów.

Uwzględnianie wartości efektów środowiskowych w logistyce odzysku

Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz zmiany w przepisach prawnych spowodowały rozszerzenie odpowiedzialności producenta za wytwarzane produkty na cały cykl ich życia. Obecnie odpowiedzialność producenta nie kończy się z chwilą dostarczenia produktu końcowemu użytkownikowi, ale w przypadku niektórych grup produktów takich jak np. sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, baterie, itp. obejmuje także odpowiedzialność za odpady powstające z produktu po okresie jego użytkowania.

Projekt TOOP szansą dla rozwoju cyfrowych usług publicznych w UE

Jednolity Rynek Cyfrowy to jeden z 10 głównych priorytetów wyznaczonych przez Unię Europejską do realizacji w ramach Strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego dla Europy do końca 2020 roku. Dużo środków i zasobów przeznaczono na rozwój cyfrowych usług publicznych, które w dobie internetu i technologii mobilnych dają olbrzymie możliwości rozwoju - zarówno na skalę europejską, jak i światową.

Zastosowanie telematyki w przewoźnictwie

Monitoring GPS i geolokalizacja to niezwykle dynamicznie rozwijająca się branża wykorzystywana w coraz szerszy sposób. Nie służy już tylko i wyłącznie do lokalizacji pojazdów, ale jest też stosowana do monitoringu personelu, obiektów, mienia, a także całych systemów wymagających sprawnej logistyki, np. ewidencjonowania odbioru odpadów. Wciąż jednak największe korzyści z usług firm takich jak Infis, będącej jednym z wiodących dostawców rozwiązań telematycznych, ma głównie branża transportowa. Jakie konkretnie?

Zgubiona lub uszkodzona karta kierowcy. Jak kontynuować trasę?

Karta kierowcy to jeden z najważniejszych dokumentów dla kierującego pojazdem. To na niej znajdują się informacje o zdarzeniach i wszelkich aktywnościach. Dane, które karta zawiera są podstawą do analizy czasu pracy oraz dowodem podczas kontroli. Jednym słowem: bez niej ani rusz! Jednak co w sytuacji, gdy ulegnie ona zniszczeniu lub po prostu zostanie zgubiona?

Subskrybuj to źródło RSS