Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka transportu w sytuacjach kryzysowych

Życie człowieka jest coraz bardziej zależne od sprawnie funkcjonującego systemu przemieszczania dóbr, zasobów jak też jego samego. Zależność ta może znacznie wzrosnąć w chwili powstania zakłóceń w działaniu istniejącego systemu transportowego, które mogą być bezpośrednią przyczyną zagrożenia życia ludzi i zwierząt oraz powstania strat materialnych. Coraz częstsze sytuacje kryzysowe, począwszy od wynikających z działania natury po wywołane przez umyślne bądź nie działania ludzi, zmuszają państwo do zwrócenia uwagi na konieczność należytego przygotowania się do przeciwdziałania ich skutkom.

Odpowiedzialność nadawcy za szkody wynikłe z braku unieruchomienia ładunku na gruncie Konwencji CMR

Niniejsze opracowanie prawne stanowi kontynuację poprzedniej publikacji poświęconej odpowiedzialności nadawcy za szkody w przewozie wynikające z nieprawidłowego unieruchomienia ładunku. Poprzednie opracowanie odnosiło się do uregulowań krajowego (polskiego) prawa przewozowego. Warto, więc dokonać oceny w jaki sposób tę samą kwestię odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków, reguluje międzynarodowe prawo przewozowe – Konwencja o Umowie Międzynarodowego Przewozu Drogowego Towarów (CMR)?

Projektowanie procesów logistycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych - przesłanki

Projekty logistyczne mają różną skalę, często związane są z rozbudową infrastruktury logistycznej lub zmianami w realizacji działań logistycznych. Projektowanie procesów logistycznych pozwala na dokonanie zmian w funkcjonowaniu całego łańcucha dostaw. W omawianych przypadkach przedsiębiorstw zmiana i tworzenie nowych kanałów dystrybucji jest projektem zmian procesów logistycznych opierającym się często na outsourcingu usług logistycznych.

Jeden standard, wiele możliwości. Etykieta transportowo-logistyczna GS1

Praktycznie na każdym opakowaniu transportowo-logistycznym umieszczane są różnego typu etykiety, wykorzystywane zarówno podczas wewnętrznych procesów magazynowych, jak i podczas realizacji transportu. Niestety, większość z tych etykiet, to indywidualne rozwiązania firm, które w żaden sposób nie są powiązane z innymi partnerami w łańcuchu dostaw i służą wyłącznie ich twórcom. Kolejni odbiorcy sami tworzą wewnętrzne rozwiązania, naklejając tym samym swoje oznaczenia na jednostkę logistyczną.

Badania symulacyjne procesów transportowych realizowanych w obiektach logistycznych

W obiektach takich jak magazyny, centra dystrybucyjne, zakłady produkcyjne oraz terminale kontenerowe i przeładunkowe ważną rolę spełniają systemy i procesy transportu ładunków. Stanowią one element integracyjny dla innych podsystemów, a sprawna obsługa strumieni ładunków jest w dużym stopniu zależna od wydajności realizowanych operacji transportowych. Należą one do głównych składników wszystkich procesów i systemów logistycznych i wymagają przeprowadzenia szeregu czynności, takich jak planowanie, kontrolowanie, zarządzanie zarówno w jego obszarze zewnętrznym, jak i wewnętrznym.

Logistyka działań służb ratowniczych w zdarzeniach masowych

Rozwój cywilizacji powoduje powstawanie zdarzeń masowych i katastrof. Zdarzenia te stanowią jedno z największych wyzwań logistycznych dla służb ratowniczych. Prawidłowa logistyka, czyli planowanie i realizowanie procedur na miejscu zdarzenia, mają wpływ na powodzenie przebiegu akcji ratunkowej. Istotnym elementem jest również wykorzystanie specjalistycznego sprzętu i działanie służb przygotowanych do akcji w trudnym terenie, którym zwykle jest miejsce zdarzenia masowego.

Wykorzystanie modeli autoregresji i średniej ruchomej w prognozowaniu wielkości popytu niezależnego

Dostępne rozwiązania w zakresie prognozowania przyszłych wielkości popytu są niewystarczające i należy poszukiwać innych metod, umożliwiających bardziej precyzyjne ich oszacowanie. Artykuł prezentuje oryginalne rozwiązanie, wykorzystujące model autoregresji, który na podstawie kształtowania się dotychczasowego popytu jest w stanie z dużym prawdopodobieństwem wyznaczyć przyszłe jego wielkości. Tego typu rozwiązanie można z powodzeniem wykorzystywać w obszarze logistyki, przy określaniu wielkości przepływającego ładunku po stronie popytu niezależnego.

Subskrybuj to źródło RSS