Zaloguj się

WIEDZA

Priorytety w sterowaniu ruchem zbiorowej komunikacji autobusowej

Streszczenie: W referacie przedstawiono sposoby i metody uprzywilejowania autobusowej komunikacji publicznej. Szczególną uwagę poświęcono wydzielonym pasom ruchu dla pojazdów autobusowej komunikacji zbiorowej oraz priorytetom przy sygnalizacjach świetlnych. Dodatkowo opisano niekonwencjonalne sposoby uprzywilejowania. Referat zawiera również wyniki badań z przeprowadzenia symulacji dla zamodelowanego odcinka ciągu skrzyżowań wzdłuż jednej z ulic w Warszawie.

Wybrane kryteria lokalizacji elementów punktowych w projektowaniu podsystemów dystrybucji w ramach krajowego systemu logistycznego

W artykule zaprezentowano heurystyczne podejście do optymalizacji rozwiązań projektowych elementów punktowych w systemach dystrybucji, ze względu na ich lokalizację, konkurencyjność oraz koszty własne elementu punktowego. Kryterium lokalizacji sprawdzane jest ze względu na największy potencjalny popyt na usługi logistyczne ze strony bloków funkcjonalnych KSL.

Niezależność badań przyczyn i okoliczności katastrof w transporcie

Streszczenie: Waga niezależnych badań przyczyn wypadków transportowych jest w Polsce ciągle niedoceniana, podobnie jak niedoceniane jest prawo obywateli do szerokiej informacji o bezpieczeństwie. Tymczasem międzynarodowi eksperci oceniają, że niezależne i zintegrowane struktury organizacji zajmujących się bezpieczeństwem mogą zwiększać skuteczność działań poprzez transfer wiedzy, technik prowadzenia badań, możliwość wprowadzania zaleceń i rekomendacji mających likwidować słabe ogniwa systemu bezpieczeństwa transportu.

Projekt oversize baltic

Transport towarów drogą lotniczą rozwija się w ostatnim okresie dość dynamicznie. Dotyczy to również ładunków o dużych wymiarach i znacznej masie. Szczególnie można to zauważyć w obszarze działań związanych z budową międzynarodowych inwestycji. Przemieszczanie dużych elementów obiektów inwestycyjnych oraz urządzeń technologicznych wpisuje się na stałe w usługi realizowane transportem lotniczym. Z uwagi na znaczny koszt przewozu tego typu ładunków, każda operacja transportowa musi być logistycznie przygotowana w sposób zapewniający maksymalne wykorzystanie środków finansowych oraz czasu. W ramach projektu Oversize Baltic przeanalizowano możliwości realizowania przewozów ładunków ponadnormatywnych (ŁPN) drogą lotniczą wykorzystując infrastrukturę transportową państw nadbałtyckich.

Wspomagana komputerowo specyfikacja i weryfikacja algorytmów sterownia obszarowego

Streszczenie: W artykule zaprezentowano mechanizm tworzenia algorytmów sterowania ruchem drogowym w wybranym obszarze miasta z wykorzystaniem wspomagania komputerowego. W specyfikacji tych algorytmów wykorzystano grafy przejść automatów skończonych, w tym grafów hierarchicznych. Opracowane algorytmy adaptacyjnego sterowania obszarowego zostały wyspecyfikowane w edytorze FSM, pozwalającym na weryfikację poprawności działania algorytmu w trybie funkcjonalnej symulacji komputerowej. Przytoczono wyniki specyfikacji i weryfikacji opracowanych algorytmów, oraz ich implementacji w programowalnych strukturach logicznych FPGA.

Zrównoważone zarządzanie potencjałem logistycznym

Rozwój jest naturalnym celem każdej organizacji. Pierwsza i druga dekada XXI wieku to niewątpliwie czas dużych zmian wszystkich sfer funkcjonowania firm w sensie mikro- i makroekonomicznym, zarówno w wymiarze lokalnym, jak i globalnym.

Infrastruktura transportu a efektywność procesów logistycznych

Infrastruktura transportu z perspektywy potrzeb sektora TSL
Sieć transportowa, mimo realizowanych inwestycji infrastrukturalnych wciąż charakteryzuje się niską jakością i stanowi poważne zagrożenie dla efektywnego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 2

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 1

Kompleksowe systemy zarządzania ryzykiem w systemach logistycznych nie są obecnie realizowane w przedsiębiorstwach rolnych. Często jednak działania związane z zarządzaniem ryzykiem prowadzone są w sposób fragmentaryczny i niesformalizowany, wyłącznie na poziomie kadry kierowniczej, gdzie podejmowane są intuicyjne decyzje w tym zakresie.

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 1

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 2

Produkcja hutnicza obejmuje procesy wytopu oraz przetwarzania metali i ich stopów na różnorodne wyroby walcowane. Niemal połowę stalowych wyrobów walcowanych na gorąco na świecie stanowią wyroby płaskie, to jest blachy i taśmy, a część tej produkcji jest dalej przetwarzana w procesie walcowania na zimno.

Subskrybuj to źródło RSS