Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają kolejne rynki. Na dalszej ekspansji w Europie z pewnością zyska logistyka, a zwłaszcza operatorzy będący w stanie obsłużyć dużych regionalnych graczy, ponieważ to oni generują największy ruch wśród internautów robiących zakupy online. Może być jednak tak, że ogromne wolumeny przesyłek zachwieją równowagą w niektórych obszarach rynku, tak jak ma to miejsce w przypadku przewozów lotniczych.

Londyńska strategia Direct Vision Standard i zezwolenia HGV

Londyńska strategia „Vision Zero” zakłada zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w mieście przez eliminację wypadków skutkujących śmiercią lub poważnymi urazami. W związku z tym na przewoźników nałożone zostały kolejne ograniczenia i wymogi, w tym Direct Vision Standard (DVS) oraz system zezwoleń dla samochodów ciężarowych HGV (Heavy Goods Vehicle). Niespełnienie związanych z nimi wymagań naraża przewoźników na kary. 

Sztuczna inteligencja w branży TSL

Według danych Eurostatu 30% dużych europejskich firm korzysta z technologii sztucznej inteligencji. W tym gronie znalazły się również korporacje z branży TSL. Najbardziej spektakularne przykłady implementacji możemy znaleźć śledząc duże marki, takie jak DHL Freight, GEFCO czy Kuehne + Nagel. Efektem tych wdrożeń były najczęściej: predykcja stawek przewozowych, optymalizacja tras, redukcja zużycia paliwa czy organizacja ładunków.

Europejska sieć drobnicowego transportu żywności to wartość dodana dla klientów

W wyniku niedawnego przejęcia przez DACHSER, z dniem 1 stycznia 2024 r. holenderska firma Müller Fresh Food Logistics stała się również członkiem European Food Network. Jan-Peter Müller, Managing Director wyjaśnia, w jaki sposób jego klienci z sektora handlu detalicznego, produkcji żywności i gastronomii korzystają z silnej europejskiej sieci drobnicowego transportu żywności.

Znakowanie źródłowe towarów w sieciach handlowych

Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze produkty miały wyższą wartość w oczach sprzedawców detalicznych i były chętniej wybierane od produktów konkurencji?

Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

26 lipca 2024 w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.

Kariera w branży TSL. Dlaczego warto studiować logistykę?

Choć branża TSL stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami, to prognozy sugerują poprawę koniunktury, zwłaszcza w transporcie międzynarodowym i gospodarce magazynowej. Aspekty rozwoju konkretnych gałęzi gospodarki warto rozważyć w kontekście wyboru kierunku studiów, przed którym staną za chwilę tegoroczni maturzyści. Jakie możliwości daje absolwentom wybór kierunków logistycznych?

Wynajem naczep – 7 zalet

Naczepy to urządzenia niezbędne w transporcie dużych ilości towaru. Obecnie nie trzeba ich kupować - doskonałą alternatywą jest wynajem. Jakie są największe zalety wypożyczania naczep w opcji krótko- i długoterminowej? Kiedy warto zdecydować się na taką opcję?

Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama

Branża logistyczna jest na początku długiej i krętej drogi prowadzącej do elektryfikacji dostaw, zwłaszcza miejskich, które mają dziś największy sens. Transformację w tym zakresie napędzą trzy podstawowe czynniki, tj. wymóg regulacyjny, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem dla całego sektora będzie za to luka infrastrukturalna oraz gigantyczny i niedoszacowany koszt transformacji. Poza tym jest jeszcze setka innych zmiennych, a nawet scenariusz, w którym wtyczkę nowej mobilności w Europie wyciągną Chiny.

Subskrybuj to źródło RSS