Zaloguj się

WIEDZA

Kogeneracja - dobór układów chp

Artykuł dotyczy problematyki kogeneracji, tj. skojarzonego wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej. Podano podstawy doboru układów CHP oraz na praktycznym przykładzie pokazano sposób doboru urządzenia skojarzonego wytwarzania energii.

Analiza numeryczna procesu nagrzewania się tarczy hamulcowej podczas hamowania

W pracy przeprowadzono analizy numeryczne procesu nagrzewania się tarczy podczas hamowania. Przeprowadzono analizę wpływu wartości nacisku p klocka hamulcowego na tarczę oraz prędkości kątowej ω na wartość i rozkład pól temperatur oraz wpływ ciepła wyzwolonego w skutek hamowania na stan intensywności naprężeń w tarczy. Wszystkie analiz przeprowadzono z zastosowaniem Metody Elementów Skończonych.

Prędkość ewakuacji na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną

Głównymi czynnikami decydującymi o bezpieczeństwie ruchu na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną są odpowiedniej długości czasy międzyzielone pomiędzy strumieniami kolizyjnymi. Przy obliczaniu czasów międzyzielonych wykorzystuje się prędkości ewakuacji i dojazdu zgodnie z. W referacie przedstawiono wyniki badań empirycznych prędkości ewakuacji na kilku skrzyżowaniach w Krakowie.

Wybrane aspekty obróbki nagniataniem części samochodowych

W pracy analizie poddano zmiany wymiarowe zachodzące po procesie nagniatania związane z przemieszczeniem materiału po odciążeniu, a co za tym idzie zwiększeniem wysokości nierówności. Uzyskano wyniki korzystając z nowoczesnych narzędzi obliczeniowych wykorzystujących Metodę Elementów Skończonych. Opracowano aplikację w języku APDL. Wykonano symulacje komputerowe w programie Ansys. Uzyskano wyniki zależności niekontrolowanej zmiany wymiarów wysokości nierówności od głębokości nagniatania oraz od odchyłki zarysu nierówności powierzchni. Wyniki przedstawiono w postaci wykresów.

Symulacja rozkładu pól temperatur w procesie nagniatania gładkościowego

Praca dotyczy modelowania komputerowego i symulacji procesu nagniatania gładkościowego wałków. Opracowano aplikację programie ANSYS/LS-DYNA do symulacji czasowej zjawisk fizycznych zachodzących w strefie kontaktu elementu nagniatającego z przedmiotem obrabianym. Badano wpływ zagłębienia narzędzia na wywołany stan naprężeń i odkształceń oraz rozkład i wartości temperatur. Przedstawiono przykładowe wyniki symulacji numerycznych.

Ocena nośności sprężystej podatnych nawierzchni drogowych

W pracy przedstawiono koncepcję oceny nośności sprężystej podatnych nawierzchni drogowych z zastosowaniem hipotez wytężeniowych mechaniki gruntów. W przykładach przyjęto typowy model nawierzchni w postaci układu izotropowych warstw sprężystych. Warstwa górna jest obciążona siłami powierzchniowymi równomiernie rozłożonymi na powierzchni koła.

Diagnozowanie komputerowo zintegrowanych systemów łączności w lotniczych systemach transportowych

Technicznym Wojsk Lotniczych (ITWL) do budowy, uruchomienia, testowania i unifikacji zintegrowanych systemów łączności w zakresie składu urządzeń oraz funkcji wykorzystywanego w nich oprogramowania. Szczególną uwagę poświęcono tzw. stanowisku integracyjnemu (zbudowanemu w ITWL w ramach realizacji tematu modernizacji śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24) przeznaczonemu do uruchamiania radiostacji pokładowych integrowanych na bazie cyfrowych szyn danych (m.in. wg standardu MIL-1553B) oraz mobilnemu zestawowi aparatury kontrolno - pomiarowej typu ZDZSŁ-1 przeznaczonej do ich obsługi i diagnozowania. Posiadanie takiego stanowiska oraz zestawu obsługowo diagnostycznego pozwoliło ITWL integrować nowe urządzenia, przygotowywać i przenosić na pokłady śmigłowców nowe plany łączności radiowej oraz diagnozować elementy zintegrowanego systemu.
Subskrybuj to źródło RSS