Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Chemia biznesowa

Centralny magazyn i siedziba firmy w Katowicach oraz siedem oddziałów zlokalizowanych na terenie południowej Polski – tak w skrócie wygląda struktura firmy Sewera Polska Chemia, działającej od ponad 25 lat w branży budowlanej. Ta gałąź przemysłu zalicza się do szczególnie wymagających środowisk pracy dla wózków widłowych. Firma korzysta z maszyn marki Yale, a rocznie jednym wózkiem czołowym rozładowuje 25 tys. ton materiałów konstrukcyjnych.

Scenariusze rozwoju długodystansowego transportu pasażerskiego w Unii Europejskiej w perspektywie do 2030 r.

W obecnych czasach powszechnie wiadomo, że poprawa integracji międzygałęziowej w transporcie ma zasadnicze znaczenie dla lepszego wykorzystania istniejącej infrastruktury transportowej, zmniejszania kongestii w transporcie czy poprawy relacji środowiskowych i ogólnej jakości transportu, zwiększając tym samym możliwości w zakresie mobilności społeczeństwa oraz oddziaływania na wybory pasażerów.

Modelowanie potoków ruchu w sieci miejskiej dla potrzeb analizy zakłóceń

Modelowanie ruchu w sieciach transportowych w obszarach miejskich jest szczególnie złożone. Taki obszar jest bowiem miejscem silnego oddziaływania różnych czynników społeczno-gospodarczych, technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych. Wpływa to na funkcjonowanie poszczególnych podsystemów transportowych, które z jednej strony charakteryzują się odrębnymi cechami, a z drugiej - są od siebie zależne.

Rozwój transportu jako siła napędowa procesów globalizacji i regionalizacji międzynarodowej

Obecnie obserwujemy postępujące procesy globalizacji i regionalizacji międzynarodowej, które zachodzą na poziomach: przedsiębiorstw, sektorów oraz gospodarki jako całości. Według Portera "Kierownicy niemal w każdym sektorze muszą traktować konkurencję globalną przynajmniej jako realną możliwość, jeśli nie jako rzeczywistość".

Wybrane aspekty szacowania kosztów zewnętrznych w transporcie

Jeśli w wyniku działalności gospodarczej w otoczeniu analizowanego systemu powstają zmiany, których koszty nie mają odzwierciedlenia w transakcjach rynkowych czy cenach zewnętrznych mówimy wówczas o tzw. efektach zewnętrznych. Efekty zewnętrzne mogą być pozytywne lub negatywne - negatywne skutkują ograniczoną użytecznością podmiotów nimi dotkniętych, natomiast pozytywne zwiększają tę użyteczność.

Tramwaje towarowe na świecie i w Polsce

Współczesne miasta borykają się z szeregiem problemów wynikających z ich rozrostu, starzenia się infrastruktury, migracji ludności i wielu innych przyczyn. Obecnie już około 50% ludności świata mieszka w miastach, zaś według danych statystycznych do 2030 roku udział ten zwiększy się do 60%, a do 2050 do 70%. Przy takich tendencjach należy się liczyć raczej z narastaniem problemów związanych z przeludnieniem terenów zurbanizowanych niż z ich zmniejszaniem.

Podział i internalizacja kosztów zewnętrznych transportu samochodowego

Jedną z cech systemów transportu drogowego, która poprawia elastyczność a jednocześnie generuje uciążliwość jest nieproporcjonalny przyrost suprastruktury w porównaniu do infrastruktury transportu. Wraz ze wzrostem liczebności pojazdów zwiększa się uciążliwość oraz negatywne oddziaływanie na infrastrukturę transportową.

Koncepcja systemu bazodanowego do monitorowania zagrożeń w transporcie wewnątrzzakładowym

Współczesna koncepcja zarządzania zakłada dostarczenie produktu o odpowiedniej (oczekiwanej) jakości, w potrzebnej ilości i we właściwym czasie do określonego miejsca, a co za tym idzie wytworzenie produktu w możliwie najbardziej efektywny sposób, bez ponoszenia zbędnych nakładów i kosztów.

Subskrybuj to źródło RSS