Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Dynamika kabli i rur instalowanych na dnie morza

Praca jest poświęcona modelowaniu procesu instalacji elementów do transportu zasobów naturalnych (na przykład ropy lub gazu) przy użyciu rurociągów umieszczonych na dnie morza. Model może być również adoptowany do obliczeń dotyczących instalacji kabli (elektrycznych lub komunikacyjnych). Zbudowano model matematyczny urządzenia, którego podstawowymi elementami są jednostka pływająca i opis jej ruchu oraz rurociąg/kabel, których podatność (w wyniki instalacji podlegają dużym odkształceniom) uwzględniono dzięki użyciu metody elementów skończonych. Opracowano autorskie oprogramowanie, które umożliwia przeprowadzanie obliczeń trzema typowymi metodami instalowania rurociągów: bębnową, J-lay oraz S-lay. Zaprezentowano wyniki przykładowych eksperymentów numerycznych wykonanych dla układu stosującego metodę J-lay.

Próba analizy kierunków zmian w organizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w województwie zachodniopomorskim

W artykule podjęto próbę analizy zmian w systemie organizacji pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w województwie zachodniopomorskim w kontekście procesu usamorządowienia spółki Przewozy Regionalne oraz zmian prawnych na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym. Pogarszająca się sytuacja finansowa przewoźnika oraz wynikające z tego zagrożenie dla ciągłości świadczenia usług o charakterze służby publicznej, powoduje konieczność poszukiwania przez samorządy nowych form organizacji przewozów kolejowych w regionach. Jednym z rozwiązań może być utworzenie spółkiprzewoźnika z udziałem samorządu województwa świadczącego usługi pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych.

Badanie i ocena wpływu skuteczności realizowanych napraw na niezawodność i efektywność działania systemu transportowego

Systemy transportowe, a w szczególności środki transportu w nich eksploatowane, są źródłem różnego rodzaju zagrożeń: życia i zdrowia ludzi oraz degradacji środowiska naturalnego. Czynniki eksploatacyjne oddziałujące na elementy obiektów technicznych wywołują niekorzystne zmiany wartości istotnych cech elementów powodując ich uszkodzenia. Wśród czynników wymuszających można wyróżnić czynniki wynikające z niewłaściwego działania człowieka oraz wynikające z oddziaływań otoczenia na obiekty techniczne. Uszkodzenia są zdarzeniami, które mają istotny wpływ na obniżanie niezawodności i efektywności działania pojazdów. W opracowaniu, uszkodzenie zdefiniowano jako przekroczenie dopuszczalnych wartości granicznych przez istotne cechy opisujące obiekt techniczny. Na podstawie zrealizowanych badań eksploatacyjnych, dotyczących chwil wystąpienia uszkodzeń stwierdzono, że zbiór uszkodzeń można podzielić na podzbiory uszkodzeń pierwotnych oraz wtórnych. Wyniki badań wykazały, że przyczyną powstawania uszkodzeń wtórnych są, z reguły, niewłaściwie realizowane naprawy uszkodzeń pierwotnych. Uszkodzenia pierwotne są niezależne od siebie i występują w sposób losowy. Uszkodzenia wtórne natomiast są zależne od siebie, ponieważ ich występowanie jest uwarunkowane wcześniejszym wystąpieniem uszkodzenia pierwotnego i skutkiem niewłaściwej jego naprawy lub niewłaściwej naprawy kolejnego uszkodzenia wtórnego.

Analiza niezawodności transportu łamanego na przykładzie korytarza transportowego odrzańskiej drogi wodnej

Korytarz transportowy Odrzańskiej Drogi Wodnej umożliwia przeplatanie się transportu kolejowego i wodnego. Punktem wyjścia dla rozważań zawartych w referacie stała się możliwość rozbudowy Elektrowni Opole. Zwiększenie zapotrzebowania na węgiel, a co za tym idzie zwiększenie jego dostaw może niekorzystnie wpłynąć na terminowość dostaw koleją. Z tego powodu rozważane jest zbudowanie nabrzeża umożliwiającego odbiór węgla od strony wody. Planując utworzenie nowych relacji transportowych, celowe jest m. in. określenie niezawodności systemu. W referacie przedstawiono propozycję modelu transportu łamanego wodno-kolejowego, na przykładzie korytarza transportowego Odrzańskiej Drogi Wodnej, ze wskazaniem portów przeładunkowych. Skupiono się na niezawodności systemu transportu, wskazując na najistotniejsze czynniki wpływające na terminowość i realizację dostaw.

Transport sadzonek drzewek leśnych w kontenerach chronionych agrotkaninami stradomagro

PIMR od szeregu lat prowadzi prace związane m.in. z poprawą warunków transportu sadzonek na tereny przeznaczone do zalesiania. W Polsce zazwyczaj niewielkie firmy zajmują się przewozem sadzonek drzewek leśnych przy użyciu samochodów, ciągników oraz różnego typu przyczep. Niewłaściwe warunki transportu sadzonek mogą mieć istotny wpływ na prawidłowy wzrost drzew nie tylko bezpośrednio po ich zasadzeniu, ale także w kolejnych latach. W artykule przedstawiono wyniki dwuletnich badań różnokolorowych agrotkanin, które po raz pierwszy w Polsce użyto do ochrony kontenerów z sadzonkami drzewek leśnych umieszczonych w styropianowych kasetach. W wyniku przeprowadzonych badań oceniono wpływ koloru agrotkaniny na warunki transportu i krótkotrwałego magazynowania sadzonek drzewek leśnych w kontenerach.

Wykorzystanie informatycznych systemów wspomagania w monitorowaniu stanu technicznego środków transportu

W niniejszej pracy dokonano oceny przydatności programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw do monitorowania stanu technicznego środków transportu. Na podstawie przeprowadzonej analizy zużycia paliw stwierdzono, że zastosowanie programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw pozwala na efektywniejsze zarządzanie procesem logistycznym oraz bieżące podejmowanie działań w celu zapobiegania wystąpieniu awarii.
Subskrybuj to źródło RSS