Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Priorytety w sterowaniu ruchem zbiorowej komunikacji autobusowej

Streszczenie: W referacie przedstawiono sposoby i metody uprzywilejowania autobusowej komunikacji publicznej. Szczególną uwagę poświęcono wydzielonym pasom ruchu dla pojazdów autobusowej komunikacji zbiorowej oraz priorytetom przy sygnalizacjach świetlnych. Dodatkowo opisano niekonwencjonalne sposoby uprzywilejowania. Referat zawiera również wyniki badań z przeprowadzenia symulacji dla zamodelowanego odcinka ciągu skrzyżowań wzdłuż jednej z ulic w Warszawie.

Niezależność badań przyczyn i okoliczności katastrof w transporcie

Streszczenie: Waga niezależnych badań przyczyn wypadków transportowych jest w Polsce ciągle niedoceniana, podobnie jak niedoceniane jest prawo obywateli do szerokiej informacji o bezpieczeństwie. Tymczasem międzynarodowi eksperci oceniają, że niezależne i zintegrowane struktury organizacji zajmujących się bezpieczeństwem mogą zwiększać skuteczność działań poprzez transfer wiedzy, technik prowadzenia badań, możliwość wprowadzania zaleceń i rekomendacji mających likwidować słabe ogniwa systemu bezpieczeństwa transportu.

Projekt oversize baltic

Transport towarów drogą lotniczą rozwija się w ostatnim okresie dość dynamicznie. Dotyczy to również ładunków o dużych wymiarach i znacznej masie. Szczególnie można to zauważyć w obszarze działań związanych z budową międzynarodowych inwestycji. Przemieszczanie dużych elementów obiektów inwestycyjnych oraz urządzeń technologicznych wpisuje się na stałe w usługi realizowane transportem lotniczym. Z uwagi na znaczny koszt przewozu tego typu ładunków, każda operacja transportowa musi być logistycznie przygotowana w sposób zapewniający maksymalne wykorzystanie środków finansowych oraz czasu. W ramach projektu Oversize Baltic przeanalizowano możliwości realizowania przewozów ładunków ponadnormatywnych (ŁPN) drogą lotniczą wykorzystując infrastrukturę transportową państw nadbałtyckich.

Wspomagana komputerowo specyfikacja i weryfikacja algorytmów sterownia obszarowego

Streszczenie: W artykule zaprezentowano mechanizm tworzenia algorytmów sterowania ruchem drogowym w wybranym obszarze miasta z wykorzystaniem wspomagania komputerowego. W specyfikacji tych algorytmów wykorzystano grafy przejść automatów skończonych, w tym grafów hierarchicznych. Opracowane algorytmy adaptacyjnego sterowania obszarowego zostały wyspecyfikowane w edytorze FSM, pozwalającym na weryfikację poprawności działania algorytmu w trybie funkcjonalnej symulacji komputerowej. Przytoczono wyniki specyfikacji i weryfikacji opracowanych algorytmów, oraz ich implementacji w programowalnych strukturach logicznych FPGA.

Konstrukcje składane - wybrane zagadnienia projektowania w budownictwie transportowym

W artykule zostały przedstawione wybrane aspekty projektowania technologiczno - organizacyjnego konstrukcji mostów składanych w budownictwie transportowym. Autor opiera swoją wiedzę na praktycznych przykładach takich rozwiązań. Zastosowanie konstrukcji składanych w niektórych przypadkach jest jedyną alternatywą, jeżeli chodzi o zapewnienie przejezdności ważnych dróg transportowych. Dodatkową zaletą konstrukcji składanych jest szybkość ich budowy, co skutkuje ich zastosowaniem w prowizorycznej odbudowie infrastruktury transportowej w okresie po powodzi. Te właściwości konstrukcji składanych skłaniają do podjęcia próby opracowania komputerowego systemu ekspertowego planowania budowy mostów, w celu znacznego przyspieszenia procesu podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych.

Wielozadaniowy zdalnie sterowany pojazd

Streszczenie: W artykule zaprezentowano zrealizowany w ramach Grantu Rektorskiego dla Studenckich Kół Naukowych projekt zdalnie sterowanego pojazdu gąsienicowego poruszającego się po zadanym przez operatora torze jazdy. Rejestrowane podczas przejazdu dane pomiarowe są przesyłane do komputera PC przy pomocy sieci bezprzewodowej.

Road safety issues in the central european context

The paper describes the current situation in the area of European road safety and draws attention to the adverse developments in several Central European countries. It contains recommendations for networking and building multi-stakeholder partnerships for road safety at regional, national and international level. 1. INTRODUCTION Each year around one million people are killed and 50 million people injured on roads around the world and more than 40,000 people lose their lives on Europe’s roads.

Koncepcja użycia technologii sieci gsm do identyfikacji przemieszczeń w miastach

Struktura sieci transportowej w odniesieniu do infrastruktury sieci GSM posiada liczne podobieństwa. Problem wykorzystania danych z sieci GSM w planowaniu i organizacji transportu publicznego i prywatnego sprowadza się do skorelowania danych dotyczących przemieszczań użytkowników terminali w sieci GSM z parametrami infrastruktury liniowej i punktowej linii komunikacji zbiorowej i infrastruktury drogowej. Poniższy artykuł w zarysie wyjaśnia te kwestie.
Subskrybuj to źródło RSS