Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Metoda oceny efektywności eksploatacyjnej systemów telematyki transportu

Streszczenie: W referacie przestawiono metodę oceny efektywności eksploatacyjnej systemów telematyki transportu. W celu uzyskania w miarę ogólnej oceny działania systemów telematyki transportu, jako metodę oceny przyjęto analizę wielostanowego procesu eksploatacji. Następnie opracowano model procesu eksploatacji sytemu telematyki. Problemem o podstawowym znaczeniu w badaniach efektywności jest wyznaczanie cząstkowych miar efektywności. Wykorzystując charakterystyki procesu eksploatacji opracowano model efektywności eksploatacyjnej systemu telematyki i przedstawiono miary jej oceny.

Wdrożenie systemu jakości usług w firmie spedycyjnej

Norma ISO 9001:2000 opisuje system zarządzania jakością. Norma ta ma zupełnie inną strukturę w stosunku do poprzednich edycji. Wynika ona z podejścia procesowego, pierwszy raz zastosowanego w tej normie. Zmienia to podejście do systemów jakości przenosząc punkt ciężkości ze „starania się” na zarządzanie. Podejście procesowe opiera się o tzw.

Nowatorskie podejście do sterowania ruchem na liniach kolejowych o małym natężeniu w polsce

Brakuje w Europie i w Polsce systemów sterowania ruchem kolejowym, które odpowiadałyby potrzebom linii małoobciążonych. Niezawodność i podatność utrzymaniowa takich systemów powinna gwarantować niskie koszty ich eksploatacji. PKP PLK S.A. chcą wyposażyć w adekwatne do potrzeb kompleksowe rozwiązania zarządzania ruchem kolejowym, włącznie z radiołącznością oraz infrastrukturą dodatkową, dedykowane dla linii o małym natężeniu ruchu. PLK wytypowały cztery poligony doświadczalne (fragmenty linii kolejowych: 191, 27, 68, 203), na których będą testowane nowe rozwiązania technologiczne.

Kompleksowy system sterowania ruchem kolejowym na obszarze katowickiego węzła kolejowego

W artykule przedstawiono prace podjęte przez PKP PLK S.A. dotyczące modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego. Podstawowym efektem tego projektu ma być dostosowanie tych linii do standardów obowiązujących dla linii objętych umowami AGC i AGTC oraz linii spełniających wymagania interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

Ocena obciążenia operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem

W artykule podano czynniki wpływające na obciążenie, w tym psychiczne, operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem. Omówiono mechanizmy odbioru, przetwarzania i zapamiętywania informacji, oszacowania ilości informacji wyrażonej w bit/s, których źródłem są systemy zdalnego sterowania i inne elementy nierozłącznie związane ze środowiskiem pracy personelu sterowania ruchem.

Ocena jakości systemu informatycznego

Ocena jakości systemu informatycznego, pomimo, że w dużej mierze zależy od wielu atrybutów mierzalnych, jest również oceną subiektywną. Celem pracy jest podkreślenie znaczenia oceny jakości wewnętrznej wytwarzanego systemu informatycznego oraz konieczności przeprowadzania testów i weryfikowania zgodności wytwarzanych produktów z wymaganiami i z założonymi celami począwszy od analizy i specyfikacji wymagań.

Współczesne metody organizacji przewozów kolejami dużych prędkości (kdp) na przykładzie kolei chińskich

System KDP na świecie rozwija się dynamicznie. Niekwestionowanym liderem w tym względzie stały się Koleje Chińskie, przewożące dziennie pociągami CRH około 1 miliona podróżnych i dysponujące 7,5 tysiącami km linii szybkiego ruchu, co stanowi połowę sieci światowej. W referacie dokonano analizy metod organizacji masowych przewozów w Chinach na podstawie szeregu publikacji oraz doświadczeń autora zebranych w trakcie wizyty w ChRL.
Subskrybuj to źródło RSS